ماساژ با چوب بامبو

ماساژ یکی از روش‌های قدیمی درمانی است که در ابتدا کشور چین سپس هندوستان، ایران و مصر باستان از این شیوه برای درمان بسیاری از بیماری‌ها استفاده می‌کردند. یکی از ابزارها و لوازم ماساژ استفاده از چوب بامبو است که به عنوان یک ماسوره عمل می‌کند، ماساژ با چوب بامبو تأثیرات مفید و مؤثری بر روی عضلات و مفاصل دارد، همچنین موجب افزایش گردش خون در بدن می‌گردد.

مزیت‌های ماساژ با چوب بامبو

اکنون مزیت‌های ماساژ با چوب برای افراد و تراپیست‌ها در اسپا دیده نشده است. اما بامبو به دلیل اینکه سمبل زندگی، انرژی و حیات و افزایش عمر است می‌توان از آن در سال‌های متمادی استفاده کرد. از طریق ماساژ درمانی با چوب بامبو شما می‌توانید به عنوان یک ابزار قدرتمند برای درمان بسیاری از بیماری‌ها استفاده کنید که بیشترین طرفدار را در کشورهای چین، ژاپن و اندونزی دارد.

ویژگی‌های چوب بامبو

به صورت کلی حدوداً ۱۲۰۰ نوع بامبو در جهان وجود دارد که ریشه تمامی آن‌ها از نیشکر و ذرت است. بامبو یک گیاه بزرگی است که از ساقه‌ای آن می‌توان به عنوان یک ابزار برای ماساژ استفاده کرد. چوب بامبو از لحاظ شکل ظاهری دارای بافت نرم و منعطفی است که در شرایط مختلف بقای خود را حفظ می‌کند به همین دلیل است که بسیار مشهور است.

مزیت‌های بامبو برای بدن

مزیت‌های بامبو برای بدن

در ماساژ با چوب بامبو شما نیاز به هفت نوار چوبی توخالی دارید که هر کدام دارای طول و قطرهای مختلف بین ۴ تا ۱۵ اینچ است که برای سلامتی و ایمنی بدن استفاده می‌شود. ساقه‌های بامبو بسیار سخت و محکم هستند همچنین کاملا صاف می‌باشند و بسیار سبک و منعطف هستند بنابراین سیلیکا اطراف لایه بیرونی سلول است. این عنصر حیات‌بخش برای مراقبت و شادابی پوست، رباط و تاندون‌ها و استخوان‌ها بسیار مناسب است. می‌توان گفت که بامبو سرشار از سیلیکا است که تقریباً ۷۰ درصد سیلیکای ارگانیک دارد و تا ۱۰ برابر آن سیلیکای خاص است. این عنصر اثر شگفت‌انگیزی بر روی بافت‌های بدن دارد. این چوب می‌توان چندین برابر ادوات غلتکی و نوارهای ماسوره‌ها عمل کند.

عده‌ای از درمانگران تمایل دارند که از ساقه‌هایی که در دمای اتاق است استفاده کنند در صورتی که برخی از افراد هستند که تمایل دارند از ماساژ با چوب بامبو گرم و یا حرارت دیده استفاده کنند که همانند سنگ داغ عمل کند بر این باور هستند که این گرمایش می‌تواند باعث نفوذپذیری بیشتر در بافت عضلات و بدن شوند.

هر اندازه که ضخامت نوارها چوبی بیشتر باشد همچنین اندازه آن‌ها بلندتر باشد برای انجام حرکات غلتکی و لغزشی بسیار مناسب می‌باشند به ویژه اگر برای ماساژ دادن ماهیچه‌های عضلانی و پشت ران بخواهید استفاده کنید. تراپیست‌ها از ساقه‌های کوتاه و نازک بامبو نیز برای تحریک کردن نقاط خاص و ماهیچه‌های کوچک‌تر مانند دست و پا برای کاهش استرس استفاده می‌کنند.

کاربردهای ماساژ با چوب بامبو

بامبو یک روش درمانی مناسب است که می‌توان از آن به جای ماساژ سوئدی استفاده کرد. البته با توجه به نیاز ماسوره‌ها ماساژ با بامبو می‌تواند با روش‌های تایلندی ترکیب شود و باعث تخلیه لنفاوی و آیورودا گردد. بعضی از درمانگران این نوع ماساژ را با پارامترهای ماساژ شیاتسو ترکیب کرده‌اند تا نقاط خاص طب سوزنی را تحریک کند. شاید برایتان جالب باشد که برخی از اطبای سنتی چینی ماساژ با بامبو را همراه با بادکش بامبو ترکیب می‌کنند و مورد استفاده قرار می‌دهند.

مزیت های ماساژ با چوب بامبو

مزیت‌های ماساژ با بامبو

ماساژ با چوب بامبو مشابه سایر نمونه‌های دیگر ماساژ مزیت‌های ظاهری، روحی و احساسی مختلفی دارد اعم از احساس آرامش، سلامتی را در فرد به وجود می‌آورد. در واقع بیشتر افراد بر این عقیده هستند که تراپی قوی و مطمئن موجب کاهش یا از بین رفتن استرس‌های ناشی در طی روز می‌شود.
با استفاده از ماساژ درمانی مرکز تخصصی ماساژ اصفهان در کنار سایر درمان‌های دارویی می‌توان بیماری‌های متفاوتی را درمان کرد همچنین باعث تسکین درد عضلات شد.

سایر مزایای ماساژ با چوب بامبو عبارتند از:

  1. بهبود میگرن و سردرد
  2. کاهش کیفیت خواب
  3. افزایش گردش خون در بدن
  4. تنظیم و کنترل بیماری‌های تنفسی
  5. تقویت سیستم عصبی و انعطاف‌پذیری مفصلی و عضلانی بالا
  6. ترمیم پوست و بافت آسیب‌دیده
  7. از بین بردن اسیدلاکتیک برای بهبود درد
  8. بهبود درد آرتروز به خصوص در نواحی گردن و شانه

هنگامی که ماساژ با چوب بامبو را تجربه کنید به خوبی شاهد تأثیرات درمانی و یک زندگی سالم و شاداب خواهید بود.

از بین بردن سموم در ماساژ با چوب بامبو

زمانی که چوب‌های بامبو را مانند ماسوره روی بدن فرد می‌غلتانید باعث می‌شود تا بدن تحریک و گرم شود در نتیجه سمومی که داخل بدن جمع شده‌اند آزاد می‌شوند. با بالا رفتن گردش خون داخل اعضای بدن از قبیل قلب و شش‌ها باعث از بین بردن سموم راکد در بدن کمک می‌کند. همچنین موجب تخلیه لنفاوی و مایعات اضافی به بدن خواهد شد.
یکی از روش‌های درمانی عالی و مؤثر برای کاهش وزن استفاده از ماساژ درمانی با بامبو است.

بهبود دردهای عضلانی پیوسته و از بین بردن استرس

بهبود دردهای عضلانی پیوسته و از بین بردن استرس

یکی از روش‌های درمانی مؤثر برای بهبود دردهای عضلانی مداوم و کاهش استرس استفاده از چوب بامبو و حرکت دادن آن بر روی عضلات است که منجر به آزاد شدن تنش‌ها و استرس‌ها می‌شود. این روش درمانی برای دوندگان و دوچرخه‌سواران که بسیار درگیر اسپاسم عضلانی هستند توصیه می‌شود که منجر به نرم شدن بافت عضلات و رفع تنش‌ها می‌گردد.

از دیگر فواید ماساژ با چوب می‌توان به بهبود عملکرد ورزشی در بدن اشاره کرد که در طول چند جلسه قدرت بدنی و توان دفاعی بدن افراد را افزایش می‌دهد. مزیت دیگر این ماساژ برای خانم‌هایی که در پاهای خود احساس سنگینی دارند بسیار کمک‌کننده است در ضمن افرادی هم که از درد یا گرفتگی در نواحی گردن، شانه یا عضلات پشت و پایینی خود در عذاب هستند توصیه می‌شوند تا با استفاده از چوب بامبو و غلتاندن آن بر روی سطح عضلات باعث افزایش انعطاف بدنی در افراد شوند.

ماساژ با بامبو موجب بازیابی از آسیب‌ها و آزادسازی اندورفین در بدن را با کاهش درد به صورت طبیعی سرعت می‌بخشد. البته ماساژ با چوب بامبو باید به صورت متوالی در هفته‌ها یا ماه‌ها انجام شود تا بتوانید تأثیر آن را بر روی بدن خود به خوبی احساس کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *