انواع‌ تخت ماساژ

تخت ماساژ یکی از بهترین سرمایه‌گذاری‌های ضروری برای انجام فرایند ماساژ درمانی است. از مهم‌ترین تصمیم‌هایی که برای ماساژ درمانی گرفته می‌شود جستجو کردن تخت مناسب برای ماساژ است. در واقع می‌توان گفت که تخت ماساژ ایده‌ای بسیار عالی است که به راحتی قابل‌حمل می‌شود و به دو صورت ثابت و برقی می‌باشد.

مسلماً هیچ ماساژور مجرب و باتجربه‌ای بدون اینکه از تخت ماساژ مناسب استفاده کند اقدام به ماساژ افراد نمی‌دهد. از مزیت‌های استفاده از یک تخت ماساژ مناسب دسترسی راحت و آسان به تمامی نقاط بدن ماساژ گیرنده اولویت اصلی در پروسه ماساژ است. در کلیه مراکز ماساژ در اصفهان و اسپا تخت ماساژ اولین گزینه برای انتخاب است.

انتخاب تخت ماساژ مناسب

نخستین مسئله‌ای که باید در نظر داشته باشید نیازهای یک درمانگر است. توجه داشته باشید که تخت‌های ماساژی که خریداری می‌کنید باید از آن‌ها سالیان متمادی استفاده کنید به همین دلیل در انتخاب آن باید دقت و توجه بیشتری داشته باشید؛ بنابراین لازم است که زمان خود را برای برنامه‌ریزی در پیشبرد اهداف و نیازهای خود قرار دهید.

انتخاب تخت ماساژ مناسب

کنترل میزان بودجه برای خرید تخت ماساژ

بیشترین مبلغی که می‌توانید برای خرید تخت ماساژ هزینه کنید را باید کنار بگذارید. نکته بسیار مهمی که وجود دارد این است که برحسب توان مالی که دارید برنامه‌ریزی کنید. مسلماً هر چه تخت‌ها باکیفیت‌تر باشند قیمت بیشتری خواهند داشت. بعد از این مرحله باید کلیه هزینه‌هایی که مربوط به حمل ‌و نقل، کیف حمل، لوازم جانبی و سایر اجزای دیگر را توجه کنید.
شاید قصد داشته باشید که در طی چند ماه به صورت مجزا محصولات مرتبط را خریداری نماید تا بتوانید تمامی اقلامی که نیاز دارید را تهیه کنید.

میزان راحتی و آسایش

یکی از مهم‌ترین معیارهای خرید تخت ماساژ، ارگونومی و راحتی آن است که نبایستی از آن غافل بود. شما می‌توانید حداقل با در نظر گرفتن ۳ فاکتور اعم از: وزن، ارتفاع و عرض تخت، تخت مناسب و ایده آل خود را پیدا کنید.

میزان راحتی و آسایش تخت ماساژ

تمامی تخت‌های ماساژ وزن قابل مشخصی را تحمل می‌کنند. لازم به ذکر است که مقدار حداکثر وزن افرادی که از این تخت‌ها استفاده می‌کنند را در نظر داشته باشید تا بتوانید بهتر سایر تخت و طول و عرض آن را نیز دریابید. در ضمن نیز لازم است که برای راحتی بیشتر ماساژ گیرنده برای انجام تکنیک‌های ماساژ به قسمت‌هایی مانند استراحتگاه سر و دست را توجه کنید.

از دیگر معیارهایی که برای انتخاب تخت وجود دارد راحتی، جنس بدنه و کیفیت فوم است. ضرورت دارد که محصولی که تهیه می‌کنید از کیفیت مطلوبی برخوردار باشد و بدنه بسیار مقاومی در برابر خراش، ساییدگی و اثرات جانبی در برخورد با روغن و سایر لوازم ماساژ را داشته باشد.

انواع تخت ماساژ

تخت‌های مخصوص ماساژ در ۳ نوع هستند از جمله:

۱. تخت برقی

این تخت با جریان الکتریکی کار می‌کند به این نحو است که ممکن است برای انجام روش‌های خاصی از ماساژ، مقدار شیب دستگاه را بیشتر کنید در این حالت بهتر است که دکمه مرتبط را اعمال کنید.

۲. تخت آلومینیومی

تخت‌های ماساژ آلومینیومی بیشتر به شکل پرتاب یا قابل‌حمل تولید می‌شوند. از مهم‌ترین ویژگی‌های این نوع تخت‌ها داشتن وزن بسیار کم آن، امکان جابجایی سریع، کیفیت مناسب و ایجاد ضعف و خستگی در فضاهایی که رطوبت دما در آن‌ها بسیار بالا است.

انواع تخت ماساژ

۳. تخت چوبی

تخت‌های چوبی به شکل‌های مختلفی از ثابت تا متحرک طراحی و ساخته می‌شوند. از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این نوع تخت‌ها می‌توان به بالا بودن کیفیت، مقاومت بالا در برابر رطوبت، زیبایی چشم‌نواز، وزن زیاد و احساس طبیعی بودن آن است.
البته روش‌های مختلف دیگری بر اساس نوع جنس پایه‌ها برای این تخت‌ها وجود دارد که تخت‌های پایه چوبی، پایه آلومینیومی است که قطعاً تخت‌هایی که پایه‌های آلومینیومی دارند وزن کمتری نسبت به نوع اول دارند اما نمی‌توان از زیبایی و جذابیت این نمونه تخت‌ها نیز چشم‌پوشی کرد.

لوازم جانبی تخت ماساژ

استفاده از لوازم جانبی مناسب می‌تواند باعث افزایش کیفیت ماساژ گیرنده شود. اطلاع داشتن از اینکه چه لوازم و تجهیزاتی مورد نیاز ماساژ است نخستین اقدام در خرید هر یک از آن‌ها است.

 بولستر

در واقع به بالشتک‌های زیر پایی بولستر ماساژ گفته می‌شود تا باعث آرامش و خون‌رسانی بیشتر به پاها گردد.

ملزومات یکبار مصرف

لوازم و ملزوماتی مثل رول، لباس ماساژ و حتی لباس‌های زیر زنانه و مردانه از وسایل یکبار مصرف مورد نیاز در هر جلسه از ماساژ درمانی است.

کیف حمل

در صورتی که تخت ماساژ از نوع پرتابل است شما نیاز دارید که کیف حمل مخصوص ماساژ در اختیار داشته باشید این وسیله به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید به راحتی آن را حمل کنید.

کیفیت و ضمانت

معمولا فروشگاه‌های معتبر و شناس برای محصولات خود ضمانت و خدمات پس از فروش در نظر می‌گیرند تا به مشتریان خود ارائه دهند. گارانتی بلندمدت می‌تواند در درازمدت سرمایه شما را افزایش دهد. برای خرید این نوع وسایل آن‌ها را از مکان‌های که چندین سال در این حوزه فعالیت می‌کنند و صاحب برند هستند تهیه کنید.

قیمت وسایل و لوازم ماساژ

هر چه قیمت وسایل و لوازم ماساژ از کیفیت و مرغوبیت بالاتری برخوردار باشد بالطبع گران‌تر خواهد بود اما ارزش هزینه کردن برای این وسایل را دارد؛ زیرا شما می‌توانید تا مدت‌های طولانی از آن‌ها استفاده کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *