فواید ماساژ ساق پا

پاها به عنوان قلب دوم بدن انسان هستند که نقش بسزایی در سلامتی دارند. با توجه به اینکه پاها به عنوان یک پایه و تکیه‌گاه کل وزن بدن را تحمل می‌کنند و نقش برقرار تعادل بدن را در زمان راه رفتن ایفا می‌کنند. کمترین نقص و مشکلی در پاها ایجاد شود سریعاً احساس خواهد شد و روند زندگی فرد را دچار مشکل خواهد کرد.
پاها اصلی‌ترین اجزای بدن هستند که کمتر به آن‌ها توجه می‌شود. چنانچه که طب رفلکسولوژی بر این عقیده است که رسیدگی و توجه به پاها و ماساژ آن‌ها می‌تواند تأثیرات مطلوبی بر روی کل بدن ایفا کنند و بسیاری از مشکلات و ناراحتی‌های جسمی را از بین خواهد برد. ساق پاها بخشی از اندام تحتانی ما هستند که مابین زانو و مچ پاها قرار دارند و همواره در معرض خطرات و آسیب‌های مختلفی هستند.

فواید بی‌نظیر ماساژ پا

زمانی که شما سرپا هستید پاها و ساق پا تمام وزن بدن را تحمل می‌کنند و پمپاژ خون در پاها برای بازگشت به قلب، توسط انقباض ماهیچه‌ها انجام می‌شود. به همین علت هر چه شما بیشتر راه بروید ماهیچه‌های شما بیشتر درگیر فعالیت خواهند شد و پمپاژ خون هم بیشتر خواهد شد؛ اما زمانی که شما مدت زمان طولانی بنشنید عملیات پمپاژ خون کاهش خواهد یافت.
به مرور زمان این فرایند می‌تواند بر روی سیاهرگ‌ها و گردش خون شما در ساق پاها تأثیرات بسزایی بگذارد. به عنوان مثال در صورتی که شما به مدت زمان زیادی بیاستید خون باید در خلاف جاذبه زمین پمپاژ کند، بنابراین رگ‌های خونی دچار تخریب خواهند شد. چنانچه سیگار مصرف می‌کنید یا در رژیم غذایی خود از کربوهیدرات، چربی‌ها و قندهای مضر استفاده می‌کنید باعث می‌شود تا سطح فشار خون شما و کلسترول شما افزایش یابد. این کار باعث می‌شود که آسیب‌های جدی به شما برسد و سلامتی خود را از دست بدهید. لازم است در نظر داشته باشید که با تغییر سبک زندگی و اولویت قرار دادن آن را در برنامه کاری خود قرار دهید.

فواید بی‌نظیر ماساژ پا

فواید ماساژ ساق پا

شما می‌توانید با یک فشار ملایم دست‌ها بر روی ماهیچه‌های پا دردهای مزمن را بهبود بخشید. ماساژ پا علاوه بر اینکه موجب می‌شود تا شما احساس رضایت و آرامش بیشتری کنید برای سلامتی بدن نیز بسیار مفید است و می‌تواند استرس‌ها و تنش‌های عصبی را کاهش دهد؛ اما با انجام دادن حرکات غیراصولی ورزش، ایستادن‌های بیش از حد یا وزن زیاد بر روی ساق پا می‌توانید درد پاها و گرفتگی عضلات را افزایش دهید برای از بین بردن چنین مشکلاتی خوب است که نخست ماساژ درمانی را در بهترین مرکز ماساژ اصفهان شروع کنید و بعد از آن به درمان‌های دارویی را آغاز کنید. بهترین روش برای از بین بردن دردهای ساق پا و گرفتگی از ریلکس کردن عضلات استفاده کنید تا ورم‌ها و دردهای کوچک را به تدریج تسکین دهید.

فواید ماساژ ساق پا عبارتند از:

  1. ریلکسیشن و کاهش درد
  2. اصلاح وضعیت پاها
  3. افزایش جریان خون
  4. از بین بردن سیستم لنفاوی بدن

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

۱. ریلکسیشن و کاهش درد

ماساژ درمانی یک بازتاب حسی است که ناشی از آسیب‌های کار زیاد یا در اثر استرس و اضطراب است. ماساژ ساق پا باعث آرامش عضلات همچنین آرامش کل بدن می‌شود و استرس و اضطراب شما را از بین خواهد برد.

ماساژ دادن ساق پا بدون کمک درمانگر مجرب و با تجربه به راحتی انجام می‌شود تنها کافی است که شما از قوزک پا شروع کنید و با کمک یک دست به آرامی تا بالاترین بخش ران را ماساژ دهید مجدداً این کار را از قوزک پا تا ۵ نوبت ادامه دهید. با کمک گرفتن از نوک انگشتان زانو و فشارهای دورانی اطراف کاسه زانو را هم ماساژ دهید.

۲. اصلاح وضعیت پاها

بر اساس مطالعات و تحقیقات انجام شده از طریق موسسه بین‌المللی حرفه‌ای بدنه (IPSB) از طریق ماساژ پا می‌توان مشکلات و دردهای مزمن و قدیمی را تسکین داد. طبق IPSB شرایط نامناسب بدن می‌تواند باعث کوتاه شدن لگن و باسن شود که خود به نوعی منجر به بروز اختلال در کمر و زانوها خواهد شد.
از مزیت‌های ماساژ درمانی در کاهش درد به صورت کلی قابل قبول و به اثبات رسیده است. در حالی که این موسسه طبق گزارشی که ارسال کرده است می‌گوید ماساژ درمانی به ویژه ساق پاها بیشتر از تسکین درد است زیرا با این نوع درمان می‌توان مشکلات و اختلالات زیاد از جمله عدم تعادل لگن در طولانی مدت که به علت بیماری دژنراتیو لگن است را به خوبی اصلاح نمود.

مزیت های ماساژ ساق پا

۳. افزایش جریان خون

در حال حاضر به دلیل پیشرفته شدن و تکنولوژی‌های جدید افراد کمتر تحرک و فعالیت دارند و بیشتر کارهای خود را نشسته انجام می‌دهند؛ از همین رو به دلیل اینکه عضلات پاها کمتر تحرک دارند یا اینکه از کفش‌های تنگ و نامناسب استفاده می‌کنند باعث می‌شود تا گردش خون در این بخش از بدن به خوبی صورت نگیرد. برای رفع این دست از مشکلات لازم است که شما هر روز پیش از رفتن به رختخواب به مدت ۱۰ الی ۲۰ دقیقه پاهای خود را ماساژ دهید تا گردش خون شما در قسمت‌های تحتانی بدن افزایش یابد به ویژه برای افرادی که دچار بیماری دیابت هستند بسیار مؤثر خواهد بود.

۴. از بین بردن سیستم لنفاوی بدن

سیستم لنفاوی بدن از مواد ناخواسته‌ای از قبیل باکتری‌ها و سم‌های پاکسازی می‌کند. لنفدوم هنگامی اتفاق می‌افتد که شما لنف در اثر مسدود شدن راه رگ‌های لنفی جمع می‌شود.

زمانی که رگ‌های لنفاوی مسدود می‌شود یا دچار آسیب می‌شوند مایع لنفی جمع شده و عفونت می‌کند که منجر به کند شدن فرایند التیام زخم‌ها خواهد شد. عفونت‌ها، ناهماهنگی حرکات، درد، احساس سنگینی یا فشار بر روی عضلات و نازک شدن پوست از دیگر نشانه‌های لنفدوم است.

از آنجایی که ماساژ پاها می‌تواند تأثیرات فوق‌العاده‌ای در تخلیه مایع لنفاوی از پاها و ساق پا داشته باشد. با تمرین و ماساژ درمانی می‌توان مایعی که در لنفدوم جمع شده است را جاری کرد. بانداژ در درمان لنفدوم بسیار مؤثر و اثربخش است. توسط ماساژ ساق پا می‌توان رگ‌های عصبی پاها را فعال نمود. البته در صورتی که ماساژ درمانی به صورت حرفه‌ای و تخصصی‌تری انجام شود می‌توان تأثیرات بی‌نظیری را روی بدن احساس کرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *