تکنیک ماساژ سنگ داغ

ماساژ سنگ داغ یکی از انواع ماساژ می‌باشد. با توجه به انجام روش‌های معمول ماساژ، شخص ماساژ دهنده از طریق تکه‌های سنگ و قرار دادن آن‌ها بر روی بخش‌های مختلف از بدن موجب تصمیم و بهبودی درد‌‌های مفاصل سنگ‌هایی که برای مذاکره درمانی استفاده قرار می‌گیرد. از قبیل انواع سنگ‌های آتشفشانی به نام آزاد می‌باشد این سنگ‌ها بخشی که می‌توانند گرما را در خود به مدت زیادی حفظ کند برای این روش بسیار مناسب می‌باشند.

نحوه گرم کردن و داغ کردن سنگ‌های ماساژ

برای گرم نمودن سنگ‌های ماساژ سنگ داغ لازم است آن‌ها را داخل یک ظرف پر از آب جوش قرار دهید و بعد از خارج نمودن سنگ‌ها آن‌ها را روی نقاط حساس بدن بگذارید. نقاطی از بدن که ماساژ با سنگ را معمولاً انجام می‌دهید.

ظهور و پیدایش ماساژ سنگ داغ

تاریخچه پیدایش ماساژ سنگ داغ حدوداً بر می‌گردد به ۲۰۰۰سال پیس از به کشور چین بر می‌گردد. البته بعد از کشور چین این نوع از روش درمانی به مصر ، آمریکا، هند، حتی آفریقا نیز بر می‌گردد .

ماساژ سنگ داغ

فواید بی نظیر ماساژ سنگ داغ

یکی از روش‌های مفید و موثر ماساژ درمانی با سنگ داغ می‌توان به موارد از این دست اشاره کرد:

  •  بالا رفتن انعطاف عضلات و مفاصل
  •  بهبود خواب
  •  برطرف نمودن درد

از بین بردن درد با استفاده از ماساژ سنگ داغ یکی از بهترین روش‌‌های درمانی افراد مبتلا به بیماری‌هایی از جمله فیبرومیالژیا سایر مشکلات در نرخ طلا بسیار مفید و موثر است توجه به مطالعات و بررسی‌ها صورت گرفته در این حوزه محققین به این نتایج رسیده‌اند که با وجود نشانه‌های بسیار خفیف بیماری‌هایی مانند درد مفاصل و رماتیسم به کار بردن روش‌های ماساژ مشکلات در گوش کاهش یافت پژوهشگران معتقد هستند که با استفاده از ماساژ درمانی می‌توان اکثر قریب به اتفاق درد‌ها برطرف و درمان کنند.

بالا رفتن انعطاف و مفاصل و عضلات

یکی از خطوط استرس‌ها و تنش‌های عضلانی با عکس برهم زدن خواننده کردی و باز تشکیل درد و ناراحتی‌هایی در این راه یاری کردند در این صورت شما می‌توانید با استفاده از ماساژ درمانی این فرایند را تسهیل نمایید.
با این کار شما می‌توانید از خود را نشان می‌دهد بیماران بیماران مبتلا به دیابت می‌‌توانند با استفاده نمایند، گذاشتن ویژه ماساژ با سنگ‌های داغ برای چه این مشکل را از بین ببرند.

ماساژ سنگ داغ

بهبود خواب

با وجود این که اغلب افراد دچار اختلالات و مشکلات خواب هستند می‌توان گفت و عواملی که موجب بر هم زدن خواب بیخوابی نگردد وجود برنامه ریزی یا پیش از شلوغ بودن برنامه است.
این عوامل می‌تواند باعث بروز مشکلات و ماجرایی برای خواب ارسال می‌نماید زمان یک فرد سالم باید در طول شبانه روز حقیقت ۷ الی ۸ ساعت ساعت خواب مفید و منظم داشته باشد تا بتواند عملکرد و کارکرد مطلوب و مناسبی داشته باشد.
بعضی از محققین و مطالعات آزمایش‌هایی که انجام داده است دریافتند که با استفاده از ماساژ می‌توان آرامش خواب خوبی داشته باشیم، البته باید توجه داشت که برای افراد بزرگسال میانسال بسیار مهم و موثر می‌باشد.
بهترین مرکز ماساژ اصفهان با استفاده از تکنیک‌های مختلف ماساژ درمانی به بهبود خواب شما کمک می‌کند.

خطرات و عوارض ماساژ سنگ داغ

با توجه به تمامی‌ مزایا و فوایدی که برای ماساژ سنگ داغ مطرح شد، اما می‌توان گفت که این نوع ماساژ نیز می‌تواند عوارض و خطراتی نیز به همراه داشته باشد که باید برای جلوگیری و پیشگیری است بروز این عوارض و مشکلات به یک سری از نکات توجه خاص، ویژه نمود.
یکی از نکاتی که باید در مورد این نوع مزاج رعایت نمود این است که این روش درمانی را برای تمامی‌ افراد توصیه نمی‌شود و فقط مخصوص به برخی از افراد می‌توان از این روش بهره‌مند شوند.

از آنجایی که ماساژ درمانی محدود به افراد خاص می‌باشد می‌توان به بیماری‌های قلبی بیماری‌‌‌هایی از قبیل سرماخوردگی، آنفولانزا، آسیب‌ها، مشکلات پوستی و غیره بهتر است از این شیوه درمانی استفاده نکنند.

بیماری‌ها

احتمالاً وقتی صحبت از بیماری‌ها می‌شود، خیلی به صورت کلی بیان می‌شود، اما منظور این است که تمامی‌ افرادی که دچار سرماخوردگی یا آنفولانزا و یا حتی تب می‌شوند، بهتر است است تا بهبودی کامل از مراجعه کردن به بهترین سالن ماساژ در اصفهان امتناع کنند.
این گونه افراد می‌توانند با توجه به به میکروب‌هایی که در بدن شما وجود دارد به راحتی میکروب‌ها را به سایرین هنگام ماساژ انتقال دهند.
بنابراین ممکن است استفاده از این روش درمانی موجب تشدید شدن سرماخوردگی و آنفولانزا در بدن آن‌ها گردد.

ماساژ سنگ داغ

بیماران قلبی

بیماران قلبی می‌توانند با وجود تورم و مشکلات که در رگ‌ها و یا شریان‌‌های پا‌ها ایجاد می‌شود که هر دو این نشانه‌ها باعث اثرات منفی بر روی ماساژ می‌گذارند.
یکی از خطرات و معایب مهم دیابت میزان تاثیر پذیری آن بر روی دستگاه عصبی و عروق خونی می‌باشد مبتلا به دیابت ممکن است دست‌ها و پا‌‌های خود را تا حد زیادی از دست بدهند مبتلا به دیابت، هنگامی‌ که از ماساژ با سنگ‌‌های داغ استفاده می‌کند.
زمانی که ماساژ دهنده بر روی نقاط حساس آن‌ها فشاری بیش از حد وارد می‌آورد این گونه افراد احساس سوختگی بر روی بدن خود ندارد هرچند که سنگ‌ها بسیار داغ باشند.

مواد مخدر یا الکل افرادی که به مراکز ماساژ درمانی مراجعه می‌کند بهتر است تا حد امکان از هر گونه نوشیدن و یا مصرف مواد مخدر و الکل خودداری نمایند. زیرا هر کدام از این مواد می‌توانند باعث تغییرات و مشکلات جبران ناپذیری بر روی بدن آن‌ها گردد.

ماساژ درمانی در دوران بارداری

دوران بارداری اغلب بادران دچار استرس و افسردگی می‌شود، ماساژ در اصفهان می‌تواند در این دوران موجب آرامش بخشیدن تنها می‌شود.
ماساژ درمانی می‌تواند برای اغلب زنان بسیار مفید و موثر باشد، اما باید توجه داشت که هنگام استفاده نمودن از ماساژ سنگ داغ به ویژه برای زنان باردار باید حتماً مطابق با دستور پزشک و آرامش انجام شود.

از آنجایی که ماساژ درمانی با استفاده از سنگ‌های داغ دارای فواید و مزایای خاصی هستند، اما باید به یک سری از نکات توجه نمود:

  • سنگ‌های استفاده شده برای این نوع از ماساژ باید حتماً از سوی درمانگر مورد استفاده قرار بگیرد.
  • در صورتی که بیش از اندازه بر روی پوست بدن ماساژ دهنده فشار وارد شود، باعث می‌شود که پوست آن دچار آسیب و یا سوختگی شود در صورتی که میزان فشار به صورت ناچیز و کم باشد نیز باعث می‌شود که شما درمان و بهبودی را احساس نکنید.
  • در صورتی که دچار هر گونه عارضه و یا مشکل و بیماری هستید لازم است که حتماً پزشک و درمانگر ماساژ را آگاه کنید تا در صورت تشخیص، ماساژ انجام شود.
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *