بهترین ماساژ

در بهترین ماساژ غربی شخص درمانگر بهتر است در ابتدای امر پوست را با استفاده از روغن‌های مخصوص ماساژ چرب کند و با انجام حرکات متنوع و مختلف ماساژ را انجام می‌دهد. محبوب‌ترین و بهترین ماساژ غربی ماساژ سوئدی است. انواع روش‌های ماساژ سوئدی اعم از:

  • پتریساژ
  • فلوراژ
  • ضربه زدن و ارتعاش
  • مالش

تمامی‌ این حرکات باعث می‌شوند که ماهیچه و عضلات گرم شوند و تمامی‌ عضلات و گره‌های عضلانی و بافت‌های چسبیده، که چسبندگی نامیده می‌شوند، را از بین می‌برد.
بهترین ماساژ غربی باعث آرامش اعصاب می‌شود و باید درمانگر پیش از ماساژ ممکن است از شما سوالاتی را بپرسد که مربوط به مشکلات و صدماتی باشد که به جسم شما رسیده باشد.
بهتر است پیش از این که به این نوع ماساژ روی بیاورید بدانید که توده‌ها و درد‌های موضعی، وضعیت‌هایی مانند دوران حاملگی، آلرژی یا حساسیت‌های که ممکن است در حین ماساژ برای شما به وجود بیاید تمامی‌ این عوامل را در نظر داشته باشید.

در مرکز ماساژ اصفهان براساس نوع ماساژی که افراد می‌خواهند انجام دهند یک سری مشاوره می‌گیرند.
شخص مشاوره علاوه بر این که از آن‌ها در مورد نحوه و چگونگی ماساژ به آن‌ها توضیحاتی را می‌دهد. سوالاتی را نیز از آن‌ها می‌پرسد تا در صورتی که برای ماساژ گیرنده مشکلی به وجود آمد آن را به راحتی از بین ببرد.

ماساژ سوئدی

تکنیک‌های اصلی ماساژ سوئدی

تکنیک‌های اصلی ماساژ سوئدی عبارت است از:

  • فشار
  • لرزش
  • افلوراژ
  • اصطکاک
  • ضربه

می‌باشد.

۱. فشار

منظور از فشار، شل شدن عضلات و بالا رفتن گردش خون می‌باشد.
جالب است بدانید درمان تمامی‌ درد‌ها با ماساژ پاها بر طرف می‌شود.

۲. ضربه

با استفاده از کف دست و انگشتان می‌توانید باعث تحریک عضلات و ماهیچه‌ها شوید و استرس‌ها را از بین ببرید.

۳. لرزش

با استفاده از دست یا توسط یک دستگاه می‌تواند حرکات سریع بر روی بدن شخص ماساژ گیرنده ایجاد کنید که موجب شل و آرام شدن عضلات می‌شود.

۴. اصطکاک

با انجام فشار‌های سریع به شیوه حرکت دایره‌ای می‌توانید موجب آزاد کردن گره‌های عضلانی شوید.

ماساژ سوئدی

مزایای ماساژ سوئدی

همانطور که می‌دانید ماساژ درمانی یکی از بهترین روش‌های درمانی است که شما می‌توانید با خیال راحت آن را توسط افراد متخصص در بهترین سالن ماساژ در اصفهان انجام دهید بدون این که برای شما ایجاد عارضه‌ای کند.

بهترین ماساژ سوئدی باعث بهبود گردش خون در بدن می‌شود که با بالا رفتن گردش خون غنی از اکسیژن در بدن باعث می‌شود که بدن انرژی بیشتری داشته باشد و موجب تحریک سیستم لنفاوی بدن می‌شود.

سایر مزیت‌های ماساژ سوئدی

  • درمان رنگ پوست، گردش خون و کشش عضلات
  • افزایش سیستم ایمنی بدن
  • رفع خستگی و گرفتگی عضلات
  • کاهش بی خوابی
  • از بین بردن سموم و تورم
  • افزایش انرژی و سوخت و ساز بدن

افرادی که مرتب دچار گرفتگی‌ها یا اسپاسم عضلانی می‌شوند، می‌توانند از این نوع ماساژ برای از بین بردن درد‌های خود استفاده کنند. البته می‌توان گفت که این نوع ماساژ یکی از بهترین و مناسب‌ترین روش‌های درمانی برای بیماری‌هایی مانند پوکی استخوان، بیماران سرطانی، سیاتیک، آرتروز، میانسالان، دیسک کمر و گردن دارند.

ماساژ سوئدی را باید در چه شرایطی استفاده نکرد؟

بهتر است این نوع ماساژ را در مواقعی که دچار پوکی استخوان، التهاب، تب یا عفونت هستید به هیچ عنوان انجام ندهید. در صورتی که مطمئن نیستید که به چنین مشکلاتی و ناراحتی‌هایی دچار هستید پیش از آن حتماً به یک مشاور یا پزشک متخصص در این زمینه مراجعه کنید.

ماساژ سوئدی

شیوه انجام ماساژ

بهترین ماساژ سوئدی اغلب موارد هنگامی‌ انجام می‌شود که شخص ماساژ گیرنده باید بر روی شکم روی تخت دراز بکشد و درمانگر بر روی کمر شما ماساژ را با انواع تکنیک‌ها مانند فلوراژ، مالش، سایش، ضربه زدن و کشش انجام می‌دهد.

زمانی که شخص درمانگر ماساژ کمر را انجام داد نوبت به پاها می‌رسد و همین روش‌های را بر روی پاها، گردن، بازوها و شانه‌های شما انجام می‌دهد. بعضی از درمانگران ماساژ، به صورت فشار‌های کم یا خیلی زیاد بر روی نقاطی از بدن این کار را انجام می‌دهند که لازم است که فشار که وارد می‌کند را تنظیم کنند تا مشکلی برای ماساژ گیرنده ایجاد نشود.

بعد از پایان ماساژ سوئدی

بهترین ماساژ باعث می‌شود که اثر سم زدایی در بدن از بین برود و شما می‌توانید با نوشیدن مقادیر زیادی آب و خودداری کردن از مصرف بیش از اندازه کافئین و نیکوتین و الکل به مدت ۲۴ ساعت پس از ماساژ اثر ماساژ سوئدی را بیشتر کنید. همچنین توجه داشته باشید که از هر گونه انجام دادن ورزش سنگین نیز به مدت طولانی در طول ۲۴ ساعت اجتناب کنید.

هشدار‌های لازم و مهم

زمانی که شخصی برای ماساژ مراجعه می‌کند، توجه داشته باشید که درمانگر باید نکاتی زیرا را رعایت کند:

پیش از انجام دادن فرایند ماساژ لازم است که حتماً از روغن‌های ماساژ بر روی دست‌های خود استفاده کنید و یک مرتبه ماساژ را شروع کنید.
البته توجه داشته باشید که یک دست را همیشه روی بدن فرد قرار دهید.

در صورتی که شخص ماساژ گیرنده بر روی قسمت‌های بدن خود جوش یا عفونت و یا دچار آسیب دیدگی بود خودداری کنید. زیرا به دلیل این که احتمال بروز عفونت به شما نیز ممکن است.

از انجام دادن هر گونه فشار بر روی قسمت‌های استخوانی ماساژ دهنده به صورت مستقیم خودداری کنید.

بر روی بخش‌های از بدن که به خوبی فعالیت نمی‌کند خودداری کنید و با حوله گرم آن را بپوشانید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *