مزایای ماساژ سر

ماساژ سر احساس خوبی را در هر فرد ایجاد می‌کند. علاوه بر آن حس آرامشی را القا می‌کند که علائم سردرد و استرس را کاهش داده و احتمالا باعث تقویت رشد مو نیز می‌شود. استفاده از روغن زیتون برای ماساژ سر تاثیر این نوع ماساژ را چندین برابر می‌کند.

بهترین چیزی که در رابطه با ماساژ سر وجود دارد این است که می‌توانید بیاموزید چگونه آن را در خانه انجام دهید. هر چند که در صورت تمایل می‌توانید هر بار به یک مرکز تخصصی ماساژ مراجعه کنید.

مزایای ماساژ سر چیست؟

این مورد شامل یک روش ملایم است که بر سیستم عصبی مرکزی سر، ستون فقرات و ساکروم متمرکز است.

مزایای ماساژ سر عبارت است از:

  1. رها کردن تنش‌ها
  2. کاهش درد میگرن و سردرد
  3. کاهش استرس
  4. تقویت آرامش

بسیاری از کارشناسان بهترین سالن ماساژ در اصفهان بر این باورند که اگر حتی کوچک‌ترین تکنیک‌های ماساژ سر را به خوبی بدانید و آن را در خانه انجام دهید، به کاهش استرس، تنش، بهبود وضعیت پوست سر و بهبود گردش خون در ناحیه سر و گردن شما کمک می‌کند.

ماساژ گردن

از دیگر مزایای ماساژ سر، می‌توان به این موارد اشاره کرد:

تقویت رشد مو

اگر موهای شما به اندازه گذشته ضخیم نیست و به سرعت در حال ریزش است، شاید بهتر باشد یک دوره ماساژ سر را امتحان کنید. در یک مطالعه کوچک که در سال ۲۰۱۶ انجام شد، شرکت کنندگان پس از ۲۴ هفته دریافت ماساژ روزانه در ناحیه پوست سر، افزایش ضخامت موهای خود را تجربه کردند.

این مسئله به دلیل تقویت گردش خون در سر می‌باشد که باعث رشد بهتر فولیکول‌های مو می‌شود.

کاهش فشار خون

چیزی که وجود دارد این است که ماساژ پوست سر می‌تواند به کاهش استرس روزانه کمک کرده و احساس آرامش را افزایش دهد.

مطالعات نشان داده است که دریافت ماساژ‌های ۱۵ دقیقه و ۲۵ دقیقه‌ای از پوست سر می‌تواند فشار خون را در افراد به خصوص زنان کاهش دهد.

مهم‌ترین دلیل آن این است که این روش به تقویت گردش خون کمک کرده و تاثیر مثبتی بر آرامش رگ‌های خونی و عضلات گردن دارد.

کاهش علائم سردرد تنشی

سردرد تنشی معمولا باعث ایجاد درد در ناحیه سر و گردن و حتی پشت چشم‌ها می‌شود. انقباض عضلانی اغلب باعث بروز این نوع سردردها می‌شود.

انجمن ماساژ درمانی آمریکا گزارش می‌دهد که ماساژ پوست سر می‌تواند به کاهش شدت، مدت و میزان سردردهای تنشی کمک کند و آن را کاهش دهد. این به دلیل آرامشی است که این روش بر روی عضلات گردن وارد می‌کند.

نحوه انجام ماساژ سر چگونه است؟

زیبایی این روش در این است که خودتان به راحتی می‌توانید انجام دهید. تمام آن چیزی که نیاز دارید حرکت صحیح نوک انگشتان روی ناحیه سر است. استفاده از روغن ماساژ، اختیاری است.

هر چند که ابزار مخصوص برای ماساژ پوست سر نیز وجود دارد که به شکل برس یا ماساژورهای پلاستیکی دستی هستند. نحوه استفاده از آن‌ها شبیه به زمانی است که نوک انگشتان خود را روی سر حرکت می‌دهید.

برای انجام ماساژ، می‌توانید این مراحل را دنبال کنید:

– روی یک صندلی راحت بنشینید. اگر از روغن استفاده می‌کنید، حتما حوله‌ای را دور گردن خود قرار دهید تا قطره‌های آن روی حوله بچکد.

– با استفاده از فشار ملایم تا فشار متوسط، با استفاده از نوک انگشتان خود، شروع به ماساژ سرتان کنید. اگر می‌خواهید روغن مخصوص ماساژ به کار ببرید، می‌توانید نوک انگشتان خود را در روغن فرو کرده و سپس کار را آغاز کنید.

– از حرکات دایره‌ای کوچک در اطراف پوست سر شروع کنید و آن را در نواحی بالاتر حرکت دهید.

– حداقل ۵ دقیقه ماساژ دهید تا اطمینان حاصل کنید که تمام سرتان را ماساژ داده‌اید.

– در پایان می‌توانید روغن‌ها را به کمک یک شامپوی ملایم بشویید.

ماساژ سر

بهترین روغن‌ها برای ماساژ سر کدام است؟

اگرچه می‌توانید بدون روغن نیز این کار را انجام دهید، با این حال ممکن است که به دلیل رایحه و حسی که در زمان اعمال روغن روی سر احساس می‌کنید، ترجیح دهید که از آن‌ها استفاده نمایید.

برخی از روغن‌های ماساژ وجود دارند که باعث می‌شوند آرامش بیشتری دریافت کنید.

به عنوان مثال روغن اسطوخودوس و روغن نعناع دو گزینه‌ای هستند که بسیار کاربرد دارند، هر چند می‌توانید از روغن نارگیل نیز استفاده نمایید.

روغن جوجوبا و یا بادام شیرین نیز گزینه‌های خوبی هستند، زیرا منافذ شما را مسدود نمی‌کنند. نکته‌ای که در زمان استفاده از آن‌ها باید به آن توجه داشته باشید این است که قبل از اعمال آن‌ها روی پوست سر، حتما روغن را رقیق کنید. حتی می‌توانید روغن‌ها را با یکدیگر ترکیب کنید.

ماساژ حرفه‌ای پوست سر

ماساژ دادن سر توسط خودتان کاری آسان و مقرون به صرفه است. با این حال گاهی اوقات ممکن است ترجیح دهید که یک فرد حرفه‌ای این کار را انجام دهد.

اگر به ماساژ حرفه‌ای پوست سر علاقه دارید، بهتر است به این نکات توجه کنید.

درمانگر هنگام اجرای ماساژ، بر روی کل جمجمه و گردن شما تمرکز خواهد کرد. ممکن است برای عادی کردن مایع مغزی نخاعی در سیستم عصبی مرکزی، به آرامی استخوان جمجمه و ستون فقرات شما نیز تحت ماساژ قرار گیرد.

این کار به تقویت سیستم عصبی بدن شما کمک می‌کند. به طور کلی یک جلسه ماساژ حرفه‌ای بین ۴۵ دقیقه تا یک ساعت به طول می‌انجامد. بسیار مهم است که در طی این زمان با درمانگر خود ارتباط برقرار کنید تا اطمینان حاصل شود که نیازهای شما به درستی و به طور مناسب رفع می‌شود.

در نهایت به یاد داشته باشید که ماساژ سر مزایای مختلفی ارائه می‌دهد. چه از نوک انگشتان خود استفاده کنید و چه زمانی که یک فرد حرفه‌ای این کار را برای شما انجام دهد.

ماساژ سر می‌تواند به کاهش استرس و تنش شما کمک کند، همچنین درد میگرن و سر درد را کاهش داده، فشار خون را کم می‌کند و باعث می‌شود که گردش خون در ناحیه سر و گردن شما افزایش یابد. همچنین می‌تواند تاثیر قابل توجهی در رشد مو داشته باشد.

با این حال اگر می‌خواهید از روغن‌ها برای ماساژ استفاده کنید، بهتر است اطمینان حاصل کنید که نسبت به آن‌ها حساسیت ندارید. برای این کار قبل از اقدام به ماساژ، مقداری از آن‌ها را روی بازوی خود تست کنید.

این موارد به شما کمک می‌کند تا پس از دریافت ماساژ سر احساس بهتری داشته باشید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *