فرایند ماساژ درمانی

همان‌طور که کاملاً آشنا هستید فرایند ماساژ درمانی یک فرایند آرامش‌بخش و تسکین‌دهنده است که با اضافه کردن حوله داغ به روند کار کمک می‌کند و مزیت‌های فیزیکی زیادی نیز دارد. چه ‌بسا بسیاری از مشاغل مانند سونا، اسپا، انس و غیره که خدمات ماساژ درمانی را به افراد ارائه می‌دهند علاقه‌مند هستند که هنگام ماساژ حوله داغ را نیز تجربه کنند. در این گفتار قصد داریم در مورد ماساژ حوله داغ و مزایای درمانی آن بیشتر بپردازیم.

مزیت‌های حوله‌های گرم

همراه داشتن حوله به عنوان یک وسیله شخصی برای افراد لازم است که برخی آن را روی قسمت‌هایی از بدن خود قرار می‌دهند؛ اما زمانی که شما ماساژ درمانی با حوله داغ را می‌خواهید در بهترین سالن ماساژ در اصفهان تجربه کنید دارای مزیت‌های بسیاری است که شامل:

  • افزایش عملکرد
  • راحتی فشار سینوس
  • بهبود درد مفاصل
  • آرامش‌بخش بودن
  • افزایش گردش خون

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

مزیت‌های حوله‌های گرم

۱. افزایش سرعت عملکرد

بعد از مشکلات و آسیب‌هایی که اغلب از آن‌ها از گرما برای بهبود استفاده می‌کنند، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که نخست نوع و شدت آسیب‌ها و صدمات را مشخص کنید. بعضی از آسیب‌ها و مشکلات از قبیل بریدگی‌ها و زخم‌ها که در ابتدای امر با استفاده از کمپرس سرد انجام می‌شود و در حالت شدیدتر نیز نخست با انجام مراقبت‌های پزشکی صورت می‌گیرد. در نهایت نیز بستگی به شدت آسیب‌دیدگی احتمال دارد که بتوانید از طریق حوله گرم برای افزایش سرعت بهبود نواحی آسیب‌دیده کمک بگیرید.

۲. راحتی فشار سینوس

با استفاده از یک حوله گرم بر روی صورت یا سینه‌ی خود می‌توانید باعث کاهش ناراحتی‌های ناشی از آسم یا آلرژی شوید. برای تسکین درد در ناحیه کمر و ماهیچه‌ها می‌توانید از حوله‌های گرم کمک بگیرید.

۳. تسکین درد مفاصل

برای تسکین درد مفاصل که مشابه بهبود درد عضلات است می‌توانید با کمک گرفتن از گرما آن را بهبود بخشید. اطمینان حاصل کنید که نخست نوع و شدت آسیب را مشخص کنید سپس با قرار دادن حوله گرم روی محل درد قرار دهید تا درد آن را به شدت کاهش دهد.

۴. آرامش‌بخش بودن

استفاده از یک حوله داغ می‌تواند به شما احساس آرامش بیشتری دهد مانند این است که شما در حال تجربه کردن آب گرم هستید و می‌توانید از آن لذت ببرید.

۵. افزایش گردش خون

از مهم‌ترین مزیت‌های استفاده از حوله‌های داغ در مرکز ماساژ درمانی در اصفهان افزایش گردش خون در بدن است که باعث تقویت بافت‌های آسیب‌دیده در بدن می‌شود. برای اینکه بتوانید بیشترین استفاده را از این نوع ماساژ ببرید. حوله‌های مرطوب و گرم نسبت به حوله‌ها و ملحفه‌های خشک تأثیر بیشتری دارد صرفاً زمانی که می‌خواهید یک حوله را گرم کنید می‌توانید با رعایت احتیاط از مزیت‌های فوق بهترین استفاده را برید و از بروز آسیب‌های احتمالی پیشگیری کنید.

نحوه‌ی گرم کردن حوله

برای اینکه بتوانید از ماساژ حوله داغ لذت کافی را ببرید لازم است که اطلاع کافی در مورد نحوه‌ی گرم کردن آن داشته باشید. روش‌های گرم کردن حوله داغ عبارت است از:

  • ابتدا حوله را کاملاً زیر آب سرد قرار دهید.
  • حوله را به مدت ۳۰ ثانیه در ماکروویو تمیز قرار دهید و برحسب ماکروویو تنظیم کنید.
  • دمای حوله را بالا ببرید تا زودتر گرم شود. چنانچه که برای ماساژ حوله خیلی گرم باشد اجازه دهید تا کمی خنک شود و سپس مورد استفاده قرار دهید.
  • پیش از قرار دادن حوله در ماکروویو مطمئن شوید که برچسب یا فلزی روی حوله وجود ندارد در صورتی که تمایل به استفاده از ماکروویو ندارید، می‌توانید از روش‌های دیگری برای گرم کردن حوله استفاده کنید.

استفاده از آب شیر گرم

در صورتی که آب شیر شما به اندازه کافی گرم باشد می‌توانید حوله را زیر آن قرار دهید در حین کار مراقب باشید که چنانچه که حوله را از مقابل شیر خارج کردید دما را تنظیم کنید تا باعث سوختگی شما نشود.

گرم کردن آب روی اجاق گاز

ممکن است که شیر آب شما به اندازه‌ی مورد نیاز گرم نشده باشد در این صورت می‌توانید حوله را زیر آن قرار دهید، لازم نیست که آب را بیش از حد گرم کنید لذا می‌توانید منتظر بمانید تا آب جوش شود سپس مشعل را خاموش کنید و سپس به مدت چند دقیقه اجازه دهید تا کمی خنک شود. با دقت آب را داخل یک کاسه بریزید سپس حوله را داخل آب شناور کنید اطمینان حاصل کنید که آب خیلی گرم نیست دوباره حوله را بپیچید و آن را با دقت بمالید.

روش استفاده از حوله‌های گرم در ماساژ درمانی

چطور حوله گرم را گرم نگه‌دارید؟

نکته‌ی مهمی نیست که بدانید حوله چطور گرم می‌شود مسئله‌ای که وجود دارد این است که چگونه حوله‌ای که گرم است را گرم نگه‌داریم. با توجه به اینکه حوله گرم بعد از استفاده بر روی بدن ماساژ گیرنده گرمای خودش را از دست می‌دهد. روش‌هایی برای گرم نگه‌داشتن حوله گرم وجود دارد اعم از:

استفاده از یک حوله مخمل خواب‌دار

استفاده از حوله‌های مخمل دار به دلیل ضخیم بودن گرما را مدت زمان طولانی‌تری در خود نگه می‌دارد.

ظرفی از آب گرم در مجاورت خود نگه‌دارید

یک ظرف با آب جوش را کنار خود قرار دهید تا زمانی که نیاز دارید حوله را خیس کنید و مجدداً استفاده کنید.

مراقبت از حوله‌های گرم

برای اینکه حوله‌ی گرم شما حرارت‌اش را از دست ندهد بهتر است از یک حوله بزرگ‌تر برای پوشاندن حوله‌ی گرم استفاده کنید.

استفاده از حوله اضافی

در مجاورت خود دو یا سه حوله اضافی داشته باشید تا مجبور نباشید که برای هر بار خیس کردن حوله زمانی را صرف کنید پیش از شروع کار آن‌ها را نیز گرم کنید و داخل حوله‌ای بزرگ‌تر قرار دهید تا گرمای آن از دست نرود. هر کدام از مراحل فوق می‌تواند یا ترکیبی از آن‌ها می‌تواند به شما کمک کند تا در طول ماساژ با حوله گرم احساس رضایت و آرامش خاصی داشته باشید.

روش استفاده از حوله‌های گرم در ماساژ درمانی

با توجه به اینکه ماساژ درمانی با حوله‌های گرم برای بهبود و درد مفاصل بسیار مؤثر است. این نوع ماساژ را می‌توانید بر روی نواحی مختلف بدن مانند:

  • صورت
  • شانه‌ها
  • پشت
  • گردن

و سایر قسمت‌های دیگر بدن به خوبی انجام دهید.

حوله‌ها برای ماساژ درمانی

پیش از ماساژ

پیش از اینکه ماساژ را شروع کنید درمانگر با قرار دادن حوله گرم می‌تواند احساس آرامش بیشتری به مشتری القا کند. این کار باعث می‌شود که عضلات شما استراحت کنند.

در حین ماساژ

با توجه به شرایطی که در طول ماساژ دارید می‌توانید به ماساژ گیرنده پیشنهاد دهید از حوله گرم استفاده کند تا از فرایند ماساژ لذت بیشتری ببرد سپس حوله گرم را روی صورت یا گردن آن بگذارید.

بعد از ماساژ

هر قسمت از نواحی ماساژ گیرنده که درد داشت می‌توانید از حوله گرم استفاده کنید این کار منجر به آرامش بیشتر ماساژ گیرنده می‌شود و درد آن تسکین می‌یابد. درنهایت می‌توانید هر سه مورد فوق را با هم انجام دهید؛ اما اطمینان حاصل کنید که به قدر کافی هر کدام از موارد را انجام داده‌اید. بهترین شکل استفاده از حوله گرم این است که آن را مستقیماً روی پوست و محل درد قرار دهید. در خصوص میزان گرمای حوله از ماساژ گیرنده سؤال بپرسید که آیا میزان حرارت حوله بر روی بدن او مناسب است یا خیر؟ بعد از گذشت ۲۰ دقیقه حوله را بردارید و حوله‌ی دیگری جایگزین کنید. از یک حوله نرم و تمیز برای خشک کردن منطقه مورد نظر استفاده کنید. بعد از پایان کار از روغن مخصوص ماساژ یا مرطوب‌کننده استفاده کنید.

انواع مختلف حوله‌ها برای ماساژ درمانی

در صورتی که نمی‌دانید که از چه مدل حوله‌ای برای ماساژ درمانی باید استفاده کنید. در زیر انواع حوله‌هایی که می‌تواند به شما در فرایند ماساژ درمانی کمک کند می‌پردازیم.

حوله‌های دستی

این نمونه از حوله‌ها بهترین مدل برای استفاده از ماساژ درمانی با حوله گرم است که به راحتی قابل حمل و تا می‌شوند و می‌توانند به خوبی گرما و حرارت را در خود حفظ کنند.

حوله‌های اسپا

این نمونه از حوله‌ها که در سایزهای مختلفی وجود دارند. این نمونه به دلیل کیفیت بالایی که دارد آب گرم را فوق العاده در خود جذب می‌کند.

روتختی‌ها

برای ماساژ درمانی با حوله‌های گرم شما می‌توانید از ملحفه‌ها که سایز بزرگ‌تری دارد، استفاده کنید تا نتیجه‌ی رضایت بخشی برای شما حاصل گردد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *