فواید ماساژ بدن

همانطور که شما هم می‌دانید شیر به عنوان یک ماده غذایی بسیار مفید و پرخاصیت برای بدن و سلامتی می‌باشد که می‌دانید به روش‌های مختلفی از آن استفاده کنید. یکی از نمونه‌های استفاده از شیر، از طریق ماساژ بدن است که می‌توانید با ترکیب کردن آن با سایر مواد خوراکی دیگر مانند عسل خاصیت آن را برای پوست و بدن خود دو چندان کنید و یک پوستی شاداب و سرزنده داشته باشید.
ماساژ شیر و عسل یکی از روش‌های درمانی بسیار قدیمی است که طی سال‌های اخیر در بهترین مرکز ماساژ اصفهان مورد توجه قرار گرفته است و می‌تواند بهترین درمان برای بیماری‌ها و مشکلات پوستی باشد.
فواید ماساژ بدن با شیر و عسل برای افرادی که از پوست خشک رنج می‌برند بسیار مفید است و به عنوان یک آبرسان کاملاً طبیعی می‌باشد. این دو ماده به دلیل داشتن خاصیت آنتی باکتریالی که دارد بهترین ماده برای تمیز کردن پوست و دارای نرم‌کنندگی بسیار بالایی است که می‌تواند به رادیکال‌های آزادی که بر روی پوست آسیب می‌رساند کمک کند و علاوه بر آبرسانی به پوست آن‌ها را نیز از بین ببرد.

سایر خواص ماساژ شیر و عسل

این ماده خوراکی حاوی آنزیم لیپاز خاصیت جذب چربی ناخالص پوست را دارد و به دلیل داشتن آنزیم پروتئاز شیر می‌تواند ناخالصی‌های پروتئینی پوست را کاملاً از بین ببرد. در ضمن نیز به دلیل داشتن اسید لاکتیک در شیر باعث از بین بردن سلول‌های مرده پوست می‌شود.

خواص ماساژ شیر و عسل

در این نوع ماساژ شما می‌توانید پوست‌هایی که خشک یا خشن هستند را به راحتی با اسکراب پاک‌سازی کنید و بعد از آن نیز بر روی بدن لایه‌ای از ماسک شیر و عسل بمالید و سطح بدنتان را کاملاً با آن پوشش دهید، در مرحله‌ی بعدی نیز ماسک شیر و عسل را روی صورت خود نیز قرار دهید، سپس با استفاده از لوسیون‌های آبرسان ماساژ بدهید برای تأثیرگذاری بیشتر از طریق حوله‌های گرم برای پاک‌سازی بدن استفاده کنید. این نوع ماساژ علاوه بر هزینه‌بر بودن آن اما بسیار لذت‌بخش و ماندگار است.

نحوه‌ی ماساژ شیر و عسل

بعد از فرایند ماسک شیر و عسل بر روی سطح بدن با استفاده از حرکات دورانی و ریتمیک بر روی ماهیچه‌های بدن شما می‌توانید مواد مغذی به خوبی جذب پوست کنید و پوستی نرم با آبرسان کافی داشته باشید، این نوع ماساژ برای بانوان بسیار خوب است و توصیه می‌شود؛ که هر از چند گاهی از این نوع ماساژ برای شادابی و لطافت پوست خود استفاده کنند.

شیر و فواید آن برای پوست

طبق پژوهش‌ها و تحقیقاتی که به عمل آمده است متخصصان دریافته‌اند که شیر علاوه برداشتن پروتئین، ویتامین b12 و کلسیم نقش بسیار مهمی در جلوگیری از مشکلات پوستی مانند خشکی، شکنندگی و اگزما دارد؛ بنابراین شیر به دلیل داشتن اسید لاکتیک برای تولید بسیاری از لوسیون‌های صورت و کرم‌های پوست بسیار مفید و به عنوان نرم‌کننده پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد برای ماندگاری آن می‌بایستی در طول هفته یک تا دو بار از این ماسک خانگی و کاملاً طبیعی استفاده کنید تا از بروز پیری زودرس و چین و چروک جلوگیری شود.

شیر و فواید آن برای پوست

شستشوی صورت با شیر

شیر به دلیل داشتن آنزیم لیپاز تأثیر ویژه‌ای در جذب چربی‌های ناخالص پوست دارد و می‌تواند ناخالصی‌های پروتئینی پوست را از بین ببرد در ضمن نیز این ماده غذایی به دلیل داشتن اسیدلاکتیک شیر منجر به از بین رفتن سلول‌های مرده پوست می‌شود. بهترین روش برای این کار این است که زمانی که ماساژ شیر و عسل را روی صورت خود قرار دادید سپس با یک پنبه مرطوب سطح صورت خود را کاملاً خشک کنید. در صورتی که پوست شما خشک است می‌توانید از ماسک شیر و جو نیز استفاده کنید که این نوع ماساژ نیز برای بدن بسیار مفید است.

روش‌های نگهداری از پوست‌های حساس

برخی از افراد به دلیل داشتن پوست‌های حساس نیاز به تمیزکننده‌هایی برای پوست خود می‌باشند به همین دلیل در صورتی که از موادی استفاده کنند که باعث تحریک پوست‌های آن‌ها شود و علائمی مانند قرمزی را به همراه داشته باشد به این افراد توصیه می‌شود که از ماسک شیر استفاده کنند و تنها روزی دو مرتبه پوست خود را با شیر ماساژ دهند این کار علاوه بر تمیز کردن یا پاک‌سازی پوست منجر به نرم شدن و شاداب شدن پوستتان نیز می‌گردد.

درمان پوست‌های سالخورده با شیر

درمان پوست‌های سالخورده با شیر و عسل

شیر  و عسل به عنوان ماده‌ای جادویی شناخته شده است.  این ماده خوراکی بسیار خوشمزه و مفید حاوی پروتئین‌ها و مواد مغذی و آنزیم‌های فراوانی است که از چروک شدن پوست جلوگیری می‌کند. چنانچه که از این ماده غذایی به صورت منظم استفاده شود شما همیشه پوستی شاداب و جوان خواهید داشت.
برخی از افراد نیز به دلیل استفاده نکردن از شیر دارای پوست‌های خشک و چین و چروک‌های زیادی بر روی سطح بدن خود هستند، همچنین می‌توانید به خوبی مشاهده کنید، این پایه تمامی کرم‌ها و لوسیون‌های شیمیایی که در بازار موجود از شیر است. همچنین از دیگر مزیت‌های منحصر به فرد این نوع ماسک از بین بردن پف صورت همچنین به علت داشتن آنتی‌اکسیدان موجود در آن می‌توان از پوست شما در برابر تابش اشعه فرابنفش نیز به خوبی جلوگیری کند.

درمان آفتاب‌ سوختگی با ماساژ شیر

بهترین درمان خانگی و طبیعی برای آفتاب‌سوختگی استفاده از ماساژ شیر است.

مرطوب‌کننده پوست‌های خشک

شیر یک ماده‌ی کاملاً طبیعی است که می‌توانید به عنوان یک مرطوب‌کننده سالم با آب، چربی و پروتئین برای مرطوب کردن پوست‌های خشک استفاده کنید. همچنین از این نوع ماسک می‌توانید به عنوان بهترین درمان برای لب‌های خشک شده یا ترک خورده نیز استفاده کنید.

سفیدکننده‌ی قوی با شیر

برای جلوگیری از تیرگی و لکه‌های پوست می‌توانید از ماسک شیر کمک بگیرید. امیدوارم که مطالب فوق به شما کمک کند تا همیشه پوستی شاداب و مرطوب داشته باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *