ماساژ درمانی نوزاد

امروزه پا پیشرفت تکنولوژی و پدید آمدن بسیاری از روش‌های درمانی و تقویتی توانستیم تا اندازه زیادی از بیماری‌ها جلوگیری کرده و یا آن‌ها را به طور کامل درمان کنیم. حتماً درباره فواید ماساژ موارد زیادی را شنیده‌‌‌اید در واقع ماساژ می‌‌تواند بسیاری از بیماری‌‌‌ها را به طور کامل درمان کند البته این نکته را نباید فراموش کرد که افراد متخصص و دارای مدرک می‌توانند این عمل را انجام داده و شما را به نتیجه دلخواهتان برسانند پس سعی کنید از مراکز معتبر ماساژ در اصفهان استفاده نمایید.
ماساژها انواع مختلفی دارند که می‌‌توان به رایج‌‌‌ترین آن یعنی ماساژ کودکان اشاره کرد. در واقع ماساژ درمانی نوزاد توانسته نظر بسیاری از افراد و متخصصان را به خود جلب نماید.
در واقع ماساژ که ریشه‌های تاریخی دارد در تمامی ادوار گذشته توانسته جایگاه مناسبی در روند درمانی داشته باشد، اما امروزه ماساژ درمانی نوزاد جزء رایج‌‌‌ترین و به روزترین ماساژ‌هایی است که شما می‌‌توانید از آن برای نوزاد دلبندتان استفاده نمایید قطعاً هر مادری به این مسئله آگاه است که سلامتی نوزاد می‌تواند بسته به عوامل زیادی باشد یکی از این عوامل ماساژ درمانی است ما در ادامه شما را با فواید و انواع این ماساژها آشنا می‌‌کنیم.

 ماساژ نوزاد
فواید ماساژ درمانی نوزاد

ماساژ درمانی نوزاد می‌‌تواند گردش خون را بیشتر از قبل در خون نوزاد شما افزایش دهد و این مسئله باعث می‌شود تا شادابی پوست صورت نوزاد شما افزایش یابد. ماساژ درمانی نوزاد می‌‌تواند سیستم ایمنی بدن را بالا ببرد و همچنین باعث شود تا دردهای مزمن در بدن او کاهش یابد و از طرف دیگر فواید ماساژ تا اندازه‌ای است که عضلات کودک شما محکم شده و مفصل او انعطاف پذیرتر می‌شود.
با ماساژ دستگاه گوارش نوزاد شما تقویت پیدا می‌کند و هضم در بدن بهتر از قبل انجام می‌‌گیرد. در این صورت کودکان شما کمتر به قولنج یا یبوست مبتلا می‌‌شود و این مسئله می‌تواند سلامتی بدن نوزاد شما را تضمین کند.

ماساژ درمانی نوزاد می‌‌تواند پروسه شیر خوردن نوزاد شما را نیز بهتر از قبل کند کودکانی که ماساژ را تجربه می‌کنند غالباً خواب آرام‌‌‌‌‌تری نسبت به سایر کودکان دارد و شب‌‌‌ها پدر و مادر خود را کمتر از خواب بیدار می‌‌کنند و در هنگام بیداری نیز از سایر کودکان سرحال‌تر و خوش اخلاق‌تر هستند ماساژ همچنین می‌تواند به بهبود کار دستگاه تنفسی کمک کند.

یکی از ماساژ درمانی نوزاد این است که تنها برای نوزادان قابل استفاده نیست بلکه برای والدین هم می‌تواند منافع خوبی داشته باشد.
این عمل باعث می‌‌شود تا آرامش والدین بالا رفته و حساسیت کمتری نسبت به هر حرکت کودک شان نشان دهند.

این گروه از والدین به دلیل تماس چشمی که در طول ماساژ به نسبت خود دارند شناخت و درک بهتری نسبت به عکس العمل‌‌های کودک خود پیدا می‌کنند.
 ماساژ نوزاد

به همین دلیل توجه به نگهداری بهتر آن‌ها از کودک در مواقعی که ارتباط چشمی در طول ماساژ با نوزاد خود دارند که اصولاً شناخت بهتری نسبت به عکس العمل‌‌های آن‌‌‌ها پیدا می‌کنند و همین امر باعث می‌‌شود تا نگهداری ویژه‌‌‌‌ای از کودکان خود داشته باشند.
مرکز تخصصی ماساژ اصفهان مکان مناسبی برای بهره‌مند شدن از فواید ماساژ درمانی نوزاد است.

زمان مناسب برای ماساژ درمانی نوزاد

در واقع نمی‌توانیم بگوییم که زمان دقیقه برای نوزاد چه زمانی است اما مدت ماساژ بسته و واکنش‌هایی دارد که نوزاد شما می‌‌تواند در عمل می‌‌تواند از خود بروز دهد. برای ماساژ مطمئن شوید که وقت و آمادگی کافی برای ماساژ نوزاد دارید سعی کنید در محلی آرام فرزندتان را به ماساژ ببرید تا به فرزندتان استرسی وارد نشود. همچنین دمای اتاق را در دمای مطلوب مانند ۲۵ درجه سانتیگراد تنظیم کنید و از روغن مخصوص نوزاد یا روغن‌‌های طبیعی و گیاهی مانند روغن زیتون برای چرب کردن بدن نوزاد خود استفاده کنید چرا که هنگام ماساژ پوست او نرم‌تر می‌‌شود و همچنین انگشتان ماساژور بر روی بدن نوزاد راحت‌تر ماساژ را انجام می‌‌دهد.
شرایط ماساژ چگونه باید باشد:
نوزاد را وقتی که سرحال است برای ماساژ آماده کنید نه در زمانی که نوزاد شما گرسنه و یا کسل است.
به همین دلیل همین بهتر است شرایط نوزاد خود را درک کرده و در زمانی که نوزاد خود خوش اخلاق است را برای این کار انتخاب کنید. شخصی که پیش او ماساژ می‌‌روید بهتر است با اخلاقیات نوزاد شما آشنا شده باشد و نوزاد شما با او رفتار درستی را داشته باشد.
بهتر است شخصی که نوزاد شما را ماساژ می‌‌دهد، زیورآلاتی در دست نداشته باشد، چرا که ممکن است نوزاد شما آزار ببیند و دیگر تمایلی به ماساژ نشان ندهد به همین دلیل هم بهتر است حتی به این نکات بسیار ریز توجه داشته باشید که نتیجه‌‌‌‌ای عکس را برای نوزاد شما نداشته باشد.

 ماساژ نوزاد

توجه داشته باشید که یک ماساژور با تجربه و خوب ناخن دست‌‌هایش کاملا کوتاه باشد، به همین دلیل است که ما به شما پیشنهاد می‌‌کنیم که به یک مرکز ماساژ معتبر مراجعه کنید. بهتر است سالن ماساژ ساکت و گرمی را برای ماساژ دادن نوزاد خود پیدا کنید.
درمان دردها با ماساژ درمانی تا حد زیادی برطرف می‌شود.
در واقع شما می‌‌توانید با این ماساژ نوزاد خود را آرام‌تر کنید.
در واقع نوزادانی که ماساژ را تجربه می‌‌کنند به دلیل جریان خونی که در بدن آن‌ها به وجود می‌‌آید آرام‌تر از سایر نوزادان می‌‌شوند سالن‌‌های ماساژ خدمات ویژه‌ای را برای نوزادان و والدین آن‌ها می‌‌گذارند شما می‌توانید از این خدمات برای بهبود سلامت نوزاد خود و همچنین سلامت خود استفاده نمایید.
مادرانی که در هنگام شیردهی از ماساژ استفاده می‌کنند عموما سلامتی بیشتری نسبت به سایر مادران دارند، چرا که در این زمان مادران دارای کمبود انواع ویتامین‌ها هستند و بیشتر احساس خستگی و کرخت بودن می‌‌کنند اما بهتر است به جای آنکه به خوردن قرص‌‌های شیمیایی روی بیاورند از ماساژ درمانی که می‌‌تواند برای آن‌ها نه تنها به بهبود داشته بلکه هیچ ضرری برای آن‌‌‌ها ندارد استفاده کنند.
در واقع آن‌ها می‌‌توانند سلامتی خود و نوزاد تازه متولد شده شان را با ماساژ درمانی تامین کند بهتر است به چندین مراکز ماساژ درمانی مراجعه کرده و بهترین آن‌ها را برای خود استفاده نمایید بهتر است برای معتبر بودن این ماساژ‌‌‌ها مجوز‌‌‌ها و مدارکی را که ماساژور‌‌‌ها در مراکز خود دارند بررسی کرده و حرفه‌‌‌‌ای‌‌‌ترین آن‌ها را برای خود و نوزادتان انتخاب نمایید چرا که در این دوران خاص احتیاج ویژه‌ای به ماساژ‌‌‌ها پیدا می‌‌کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *