ماساژ شیاتسو

شاید برایتان جالب باشد که بدانید ماساژ شیاتسو چگونه انجام می‌شود.
باید گفت معمولا این نوع ماساژ در یک اتاق خیلی بزرگ و بدون وسایل انجام می‌شود. برای انجام این نوع ماساژ شما نیازی به هیچ گونه لباس ندارید در صورت ضرورت بهتر است که یک دست لباس راحتی گشاد بپوشید این کار باعث می‌شود که شما عضلات بدنتان را منقبض و سفت نکنید.

معمولاً زمانی که ماساژ توسط درمانگر انجام می‌شود شما بر روی سطح تشک تاتامی‌ دراز می‌کشید و در این حالت برای شما موسیقی آرامش بخشی پخش می‌کنند، اما برخی از مواقع دیده شده است که این ماساژ را در سکوت انجام می‌دهند.

زمانی که به صورت صحیح دراز بکشید، درمانگر آنچه را که “چی” شناخته می‌شود را اجرا می‌کند که از قبیل چرخاندن انرژی در بدن شما است این کار موجب می‌شود که آن‌ها از هر گونه بیماری و ناراحتی آگاهی یابند، سپس بر روی قسمت‌هایی که نیاز به درمان دارند فشار وارد می‌کند.

درمان بیماری‌ها با ماساژ شیاتسو

ماساژ شیاتسو با درمان ‌‌بیماری‌هایی از قبیل:

• سر درد و میگرن
  • بیماری و ناراحتی‌های کمر
  • تسکین درد‌های شدید و مزمن
  • برطرف نمودن آسیب‌ها و صدمات ورزشی
  • درمان بیماری افسردگی
  • بهبود درد قاعدگی
  • از بین بردن استرس و اضطراب

تاثیرات ماساژ شیاتسو

از تاثیراتی که معمولا ماساژ شیاتسو بر روی بدن شما می‌گذارد می‌توان به:

زمانی که این نوع ماساژ در سالن ماساژ در اصفهان و بر روی عضلات و ماهیچه‌های بدن انجام می‌گیرد، معمولاً با درد همراه است.
در لحظه‌ای اول برای شما احساس ناخوشایندی ایجاد می‌شود. معمولا باعث بی نظم شد خواب، سردرد و در برخی افراد نیاز به استفاده نمودن بیش از حد به حمام است تمامی‌ این موارد به دلیل استفاده از ماساژ شیاتسو است با انجام دادن این نوع ماساژ به صورت مداوم می‌توانید به مزیت‌ها و خواص این نوع ماساژ پی ببرید و تاثیرات آن را بر روی بدن خود مشاهده کنید.

زمانی که این اتفاقات را مشاهده می‌کنید باعث به وجود آمدن یک توازن بر روی بدن شما ایجاد می‌شود با انجام منظم و پیوسته می‌توانید متوجه خواهید شد که این نوع ماساژ هیچ گونه عوارضی برای بدن شما ندارد، چون از هیچ نوع مواد شیمیایی در طی فرایند آن استفاده نمی‌شود.

سایر فواید ماساژ شیاتسو

استفاده نمودن از ماساژ شیاتسو در مرکز تخصصی ماساژ اصفهان و برای زنان باردار بسیار مناسب است چون باعث از بین بردن انسداد لگن و باسن می‌شود، این کار باعث بهبود حرکت خوب تولد می‌شود.

• از بین بردن خشکی پوست
  • درمان سرماخوردگی
  • تسکین درد دندان
  • رفع عفونت‌های لثه
  • برطرف نمودن اسهال و یبوست
  • از بین بردن خشکی چشم و تاری دید
  • بهبود آسم
  • گرفتگی و اسپاسم گردن
  • کاهش آلرژی و حساسیت
  • از بین بردن جوش‌های صورت
  • درمان دیابت
  • تنظیم و کنترل فشار خون
  • درمان ریزش مو
  • منظم بودن خواب

با انجام منظم و مداوم می‌توانید کاملاً این نوع ماساژ تمامی‌ بیماری‌ها را درمان کنید.

روش‌های اساسی استفاده نمودن از ماساژ شیاتسو

برای انجام این نوع ماساژ لازم است که نقاطی که حساس هستند را با انجام دادن یک فشار کوچک آن را را پیدا کنید و فشار لازم را وارد کنید.
این روش‌ها عبارتند از:

1. لمس کردن و مالش دادن
  2. نیشگون گرفتن

در ادامه هر یک از این موارد را توضیح خواهیم داد.

۱. لمس کردن و مالش دادن

بهترین روش این است که پیرامون قسمتی که در آن به دنبال نقاط اعمال فشار هستید، را لمس کنید و بمالید.
احتمالاً در جایی که پوست شما تیره قرمز سرد یا تب دار و خشک است و یا جایی که پوست که احساس متنوع دیگری دارید لمس کنید، یک قسمتی برای انجام فشار داشته باشید.

۲. نیشگون گرفتن

پس از این که بر روی نقطه‌ای فشار ایجاد کردید توسط انگشت سبابه و شست خود نیشگون بگیرید. البته با توجه به این که هنگام نیشگون گرفتن یک درد احساس خواهید کرد که باید آن را تحمل کنید درمانگر با فشار دادن به مکان حساس با استفاده از انگشت شست و سبابه مکان اعمال فشار را بیایید.

چگونگی انجام ماساژ شیاتسو

از آنجایی که برای انجام دادن ماساژ شیاتسو به ابزاری نیاز نخواهید داشت لازم نیست که آن را به تن‌هایی در هر مکانی یا هر زمانی انجام دهید.

دو روش کلی برای انجام دادن ماساژ شیاتسو وجود دارد:

1. ایجاد فشار بر روی عضلات
  2. مالش دادن به صورت حرکت دایره‌ای

درمانگر با وارد کردن فشار بر روی قسمت‌های مختلف بدن باعث به وجود آمدن درد، فشار کافی ایجاد می‌کند. بهتر است به مدت سه ثانیه به تدریج به روی محل مورد نظر فشار وارد کنید و به آرامی‌ آن را آزاد کنید. نقطه را تا هنگامی‌ که نشانه‌های بیماری محدود است آن را برای لمس کردن گرم کنید تا تحریک شود میزان فشاری که ایجاد می‌کند بستگی به نشانه‌ها و علائم بیماری دارد که بهتر است آن را تحمل کنید، اما با توجه به این که بیشتر نقاط اعمال فشار متقارن هستند این کار را باید از دو طرف بدن لمس کنید و اگر در یک طرف بدن احساس درد ایجاد شد، برای تحریک این نقطه متمرکز شوید.

رعایت نکات مهم در هنگام ماساژ شیاتسو

زمانی که از ماساژ در اصفهان و ماساژ شیاتسو استفاده می‌کنید باید توجه داشته باشید که در صورتی که ماساژ گیرنده باردار است نباید قسمت‌های روده بزرگ و کبد را به هیچ عنوان فشار وارد کنید. زیرا با انجام این کار باعث می‌شود که جنین از بین برود. فردی که مبتلا به تب یا عفونت شدید و خارش هستید موجب ایجاد بیماری‌های دیگری در بدن می شود برای بهبود و درمان آن نیز باید پزشک مراجعه کنید.

۱) قبل و بعد از غذا

۲) نوشیدن الکل و مواد مخدر

۳) ورزش کردن

۴) حمام کردن همزمان بعد از انجام فرایند ماساژ شیاتسو بپرهیزید.

۵) به هیچ عنوان از ماساژ شیاتسو برای درمان زخم‌های باز، ورم‌های پوست‌های عفونی و شکسته شدن استخوان‌ها و ورم‌های پوست‌های عفونی استفاده نکنید.