بهترین روغن ماساژ

روغن‌هایی که برای ماساژ درمانی در مرکز ماساژ اصفهان مورد استفاده قرار می‌گیرد بیشترین کاربرد و خاصیت را برای افراد دارند، همچنین باعث می‌شود که ماساژ دهنده نیز بتواند به راحتی و آسانی بر روی پوست شما مانور دهد. همانطور که می‌دانید روغن‌ها و لوسیون‌های ماساژ درمانی زیادی در بازار وجود دارند و مورد استفاده قرار می‌گیرند، لذا بیشتر افرادی که به مراقبت از پوست خود اهمیت می‌دهند به دنبال استفاده از روغن‌های گیاهی کم چرب، طبیعی و پرخاصیت هستند. در این گفتار قصد داریم تا شما را بیشتر با انواع روغن‌های ماساژ آشنا کنیم.

بهترین روغن‌ ماساژ

بهترین روغن‌ ماساژ عبارت است از:

  1. بادام
  2. زیتون
  3. نارگیل
  4. آفتابگردان
  5. کنجد
  6. شی باتر
  7. جوجوبا
  8. آجیل شمع
  9. آووکادو
  10. روغن هسته‌ی انگور
  11. کره کاکائو
  12. هسته‌ی زردآلو
  13. جوانه گندم
  14. ژل ماساژ، لوسیون‌ها و کرم‌ها

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

۱. بادام

این روغن از روغن‌های شیرین و پر طرفداری است که از بادام زرد گرفته شده است. این روغن تقریباً وزن سبکی دارد و این امکان را برای ماساژ دهنده فراهم می‌کند که بتواند راحت‌تر ماساژ را انجام دهد. روغن بادام، محبوب‌ترین روغن ماساژ درمانی است. روغن بادام شیرین به سرعت جذب می‌شود، اما نیاز به استفاده مجدد ندارد. روغن بادام به نسبت سایر روغن‌های دیگر از قیمت مناسبی برخوردار است، باعث تحریک شدن پوست نمی‌شود. افرادی که به بادام حساسیت دارند توصیه می‌شود که از روغن آن نیز استفاده نکنند.

روغن زیتون

۲. زیتون

امروزه بیشتر مردم کاملاً روغن زیتون و خواص آن را می‌شناسند و از این روغن نیز برای طبخ غذا‌های خود استفاده می‌کنند، اما با توجه به اینکه این روغن نیز برای ماساژ درمانی بسیار مفید است و دارای چسبندگی و چربی بالایی است، همچنین از عطر و بوی متفاوتی نیز برخوردار می‌باشد به همین دلیل برخی از مردم از مصرف آن در طبخ غذا‌های خود اجتناب می‌کنند و بیشتر از آن به عنوان ماساژ درمانی استفاده می‌کنند.

۳. نارگیل

برخی از افراد گمان می‌کنند که روغن نارگیل جامد و سنگین است، اما کاملاً در اشتباه هستند. زیرا که این روغن علاوه بر سبک بودن، بسیار کم چرب و به شکل مایع است و بسیار مناسب برای ماساژ درمانی است. این روغن حاوی تری گلیسیرید است که برای ماساژ‌هایی که در کوتاه مدت انجام می‌شود بسیار مناسب است و اغلب برای از بین بردن اضطراب و تنش‌های عضلانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

۴. آفتابگردان

یکی از بهترین روغن‌های ماساژ درمانی روغن آفتابگردان است، این روغن در گروه روغن‌های سبک قرار می‌گیرد که بعد از مصرف آن پوست چرب نمی‌شود. روغن این گل از تخمه‌های آفتابگردان تولید می‌شود. همچنین این روغن سرشار از اسید لینولئیک، اسید سیتریک و اسید پالمیتیک است. میزان اسید لینولئیک با بالا رفتن سن در پوست کاهش می‌یابد به همین دلیل توصیه می‌شود که از صابون‌هایی  که پاک کنندگی قوی دارند حدالمقدور استفاده نشود. زیرا باعث صدمه زدن به پوست‌تان خواهد شد. در استفاده و نگهداری روغن آفتابگردان باید دقت و توجه لازم را داشته باشید. زیرا این روغن خیلی سریع فاسد می‌شود، می‌بایستی آن را در محیط خنک نگهداری کنید. برای اینکه طول عمر این روغن را افزایش دهید می‌توانید به میزان دو کپسول ویتامین E را در بسته‌های روغن آفتابگردان بریزید. این روغن برای افرادی که به گیاه آن حساسیت دارند مناسب نخواهد بود.

۵. کنجد

از روغن کنجد استفاده‌های زیادی می‌شود مانند طبخ غذا، درمان بیماری‌ها و درد مفاصل همچون اضطراب، یبوست، خشکی بیش از حد پوست، نفخ شکم، ضعیف بودن گردش خون و غیره. یکی از بهترین روغن‌هایی که می‌توانید به صورت روزانه بدن خود را با آن ماساژ دهید روغن کنجد است. این روغن چربی بسیار بالایی دارد، اما جذب آن نیز بر روی پوست خیلی سریع رخ می‌دهد و به همین علت استفاده از آن برای ماساژ باعث چربی پوست می‌شود، به همین دلیل احتمال دارد که با سایر روغن‌های دیگری که چربی ترانس پایینی داشته باشند ترکیب شود و مورد استفاده قرار بگیرند، اما از آنجایی که نوع تصفیه نشده‌ی کنجد بوی و عطر بسیار تندی دارد.

روغن آووکادو

۶. شی باتر

یکی از درخت‌های بومی که در آفریقا می‌روید به نام شی باتر است که در دمای اتاق به صورت جامد است. این روغن مشابه کره نارگیل است که تقریباً وزن زیادی نیز دارد، البته جذب آن پایین است در صورت استفاده نمودن از این روغن که منجر به چرب شدن پوست می‌شود، باید گفت که صرفا برای ماساژ استفاده نمی‌شود، بلکه برای استفاده از آن می‌باید از سایر روغن‌های دیگر نیز استفاده نمود. توجه داشته باشید برخی از افراد به این روغن‌ها حساسیت دارند به همین دلیل لازم است که پیش از مصرف مقدار کمی از آن را روی یک ناحیه از بدن خود امتحان کنید و در صورتی که حساسیتی برایتان ایجاد نکرد آن را برای تمامی نواحی بدن مورد استفاده قرار دهید.

۷. جوجوبا

این روغن نوعی موم است از بذر گیاه جوجوبا تهیه شده است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید این روغن برخلاف تصور فاقد چربی است به همین خاطر بیشتر افراد تمایل به استفاده از این روغن دارند، همچنین به دلیل وجود آنتی باکتریایی که در آن وجود دارد بهترین محافظ برای ایجاد جوش و آکنه است. این روغن ماندگاری فوق العاده‌ای دارد و در طولانی مدت احتمال فاسد شدن آن وجود دارد، بهترین روغن برای زمانی است که شما قصد ندارید مرتباً ماساژ درمانی کنید. از ویژگی‌های این روغن جذب بسیار بالای آن است، اما به نسبت دیگر روغن‌ها قیمت فوق العاده بالایی دارد.

۸. آجیل شمع

روغن آجیل شمع یا کندل نات یکی از سبک وزن‌ترین روغن‌هایی است که جذب بسیار سریعی دارد. این روغن کاملاً طبیعی از مناطق ‌هاوایی است که برای انواع پوست‌های چرب و آسیب دیده بسیار مفید است، همچنین برای درمان آفتاب سوختگی نیز توصیه می‌شود.

روغن هسته‌ی زردآلو

۹. آووکادو

همانطور که از اسمش مشخص است این روغن از میوه‌ی آووکادو گرفته می‌شود که یک میوه‌ی سبز رنگ و سنگینی است که با دیگر روغن‌های ماساژ نظیر روغن بادام شیرین ترکیب می‌شود. قیمت این روغن دو برابر روغن بادام شیرین است. توصیه می‌شود به افرادی که به شیره‌ی گیاهان حساسیت دارند در استفاده از روغن آووکادو نیز احتیاط کنند. زیرا ممکن است که به این روغن نیز حساسیت داشته باشند.

۱۰. جوانه گندم

البته توجه داشته باشید در صورتی که قصد دارید از روغن جوانه گندم برای ماساژ استفاده کنید. باید بدانید که این روغن را نباید به تن‌هایی مورد استفاده قرار بدهید، بلکه این روغن را با سایر روغن‌های دیگر ترکیب کنید، سپس مورد استفاده قرار دهید. این روغن به دلیل اینکه سرشار از ویتامین E است برای بدن بسیار مفید است.

۱۱. روغن هسته‌ی انگور

یک روغن عالی و بی نظیر به نام هسته‌ی انگور، که هیچ بو و عطری از آن استشمام نمی‌کنید. این روغن چربی بسیار کمی دارد و دسته‌ی روغن‌های سبک قرار می‌گیرد.

۱۲. کره کاکائو

یکی دیگر از بهترین روغن‌های ماساژ درمانی که سرشار از عطر است کره‌ی کاکائو است که در دمای اتاق به صورت جامد است و چربی فوق العاده‌ای دارد. در صورتی که تمایل دارید از این روغن برای ماساژ درمانی استفاده کنید لازم است که آن را با سایر روغن‌های دیگر مخلوط کنید و سپس بر روی پوست خود قرار دهید.

۱۳. هسته‌ی زردآلو

رنگ این روغن مشابه روغن بادام است که قیمت بالایی نیز دارد. این روغن منبع غنی از ویتامین E است و نسبت به سایر روغن‌های دیگر نیز احتمال کپک زدن آن خیلی کم است و ماندگاری بسیار بالایی نیز دارد. روغن هسته زردآلو جذب بسیار بالایی دارد و باعث چرب شدن پوست نمی‌شود، به همین خاطر این روغن بیشترین کاربرد را برای ماساژ درمانی در بهترین سالن ماساژ در اصفهان دارد. از آنجایی که برخی از افراد ممکن است به روغن‌های هسته انگور حساسیت داشته باشند می‌توانند از روغن بادام شیرین استفاده کنند.

۱۴. ژل ماساژ، لوسیون‌ها و کرم‌ها

برخی از افراد تمایل دارند که از ژل‌ها و لوسیون‌هایی  که مختص ماساژ درمانی تولید می‌شوند استفاده کنند، اما همانطور که می‌دانید به دلیل استفاده از مواد شیمیایی به کار رفته شده در این کرم‌ها می‌توان گفت که خاصیت و اثر بخشی روغن‌های طبیعی را ندارد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *