روغن‌های ماساژ درمانی

در حال حاضر با توسعه و گسترش علم و فناوری‌‌های بروز و افزایش سطح دانش مردم از طریق رسانه‌ها و شبکه‌‌های اجتماعی در این خصوص می‌‌توانیم از ماساژ به عنوان یک روش درمانی مفید موثر استفاده نماییم.
البته در صورتی که توسط متخصصین این حرفه انجام شود. چنینی‌ها از این روش رومانی از قدیم تا به امروز استفاده می‌‌کنند.
اطبای چنینی معتقد هستند که مبنا و اساس زندگی هر انسانی بر چهار اصول است از جمله آب، آتش، فلز و چوب می‌‌باشد. این چهار عنصر حیات بسیار مهم می‌‌باشند.

یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین نگرانی‌‌های پزشکان برای این که بتوانند یک تعادل خوب و مناسبی برای این چهار عنصر در بدن پیدا کنند. هنگامی‌‌ که ما متوجه باشیم که اندام و جثه بیمار قادر است که با بیماری که دارد مبارزه و آن را درمان نماید، بهتر است که در این مواقع بیمار را به حال خود ر‌ها کنید و به او اجازه دهید تا کاملاً استراحت کند تا درمان صورت گیرد.
اما چنانچه بیمار توانایی مبارزه با بیماری را نداشته باشد لازم است که به پزشک مراجعه نماید. و یا از دمنوش‌ها و دارو‌های گیاهی برای بهبودی خود استفاده کند.

نظریه بقراط در مودر مزاج شناسی ‌

مطابق با یافته و مطالعاتی که توسط متخصصین و اطبای طب سنتی انجام شده است به این نتیجه رسیده‌اند که تمامی‌‌ انسان‌ها دارای چهار مزاج اصلی هستند از جمله صفرا، سودا، بلغم و دم می‌‌باشند. در صورتی که یکی از این عناصر به خوبی در بدن کار نکند باعث بی نظمی‌‌ و برهم خوردن حفظ تعادل در بدن می‌‌باشد.

طبق نظریه بقراط در خصوص چهار عنصری که در بدن وجود دارند. با افزایش هر کدام از آن‌ها در بدن باعث بروز مشکلات و بیماری‌‌هایی می‌‌شود که می‌‌تواند سلامتی بدن را مختل نماید.
با افزایش سودا در بدن باعث بروز اختلالات و مشکلات ذهنی و ناهنجاری‌‌های اخلاقی می‌‌شود. با بالا رفتن صفرا در بدن، موجب تاثیر مستقیمی بر روی دستگاه گوارش شما می‌‌گذارد به همین دلیل باعث بی نظمی‌‌ در عملکرد و کار شما می‌‌شود. افرادی که بلغم آن‌ها زیاد است.

روغن‌های ماساژ

روغن‌های ماساژ درمانی

استفاده نمودن از روغن‌های ماساژ درمانی بسیار مفید هستند. زیرا این نوع از روغن‌ها زمانی که برای ماساژ در سالن ماساژ در اصفهان به کار گرفته شود شخص ماساژ گیرنده در طول ماساژ احساس خوشایند و رضایت بیشتری دارد و همچنین درمانگر ماساژ نیز می‌‌تواند فرایند ماساژ را به خوبی انجام دهد.

البته با توجه به این روغن‌های ماساژ زیادی در بازار موجود است، اما برخی از افراد براساس تجربه و نتایجی که از این نوع روغن‌ها گرفته‌اند بیشتر از این دسته از روغن‌ها استفاده می‌‌کنند.

از جمله روغن‌های ماساژ درمانی عبارتند از:

  1. روغن اسطوخودوس
  2. زیتون
  3. روغن جوجوبا
  4. بادام
  5. هسته زرد آلو
  6. جوانه گندم
  7. آووکادو
  8. روغن هسته انگور
  9. نارگیل
  10. آفتاب گردان
  11. روغن شی باتر
  12. آجیل شمع
  13. کره کاکائو
  14. کنجد

در ادامه هر یک از موارد فوق را توضیح خواهیم داد.

این گونه از روغن‌ها علاوه بر این که بسیار خوب و مفید هستند، به دلیل این که کاملاً طبیعی می‌‌باشند نیز هیچ گونه آسیبی به بدن شما وارد نمی‌‌کنند و می‌‌توانید با خیال آسوده از آن‌ها استفاده کنید.

روغن زیتون

۱. روغن اسطوخودوس

روغن اسطوخودوس برای برطرف شدن اسپاسم عضلانی یا گرفتگی‌ها مفاصل است که توانسته است بسیار از مشکلات افراد مبتلا به این عارضه را درمان کند. علاوه بر این مورد به خصوص می‌‌توان از دیگر فوایدی که این نوع روغن بر روی بدن دارد گفت که باعث شده است که بسیار از مشکلات و ناراحتی‌های ناشی از دستگاه تنفس یا عفونت‌های شدید قارچی را تا حد زیادی درمان کند.

۲. روغن زیتون

اغلب افراد معمولا برای یک بار هم که شده است از این نوع روغن استفاده کرده‌اند اما بیشتر آن‌ها فکر می‌‌کنند که این روغن را تنها می‌‌شود در صنایع غذایی و مواد غذایی استفاده نمود اما باید گفت که این افراد کاملاً در اشتباه هستند.
به این دلیل که در قدیم و امروزه از این نوع روغن برای درمان و همچنین ماساژ عضلات و مفاصل استفاده می‌‌کردند و تاثیرات شگفت انگیزی از آن نیز دریافت می‌‌نمودند. از ویژگی‌هایی که می‌‌توان برای این نوع روغن بیان نمود این است که این نوع روغن‌ها دارای چسبندگی بسیار بالایی هستند و همچنین بو و مزه‌ی متفاوت‌تر از سایر روغن‌های دیگر دارند به همین علت افراد خیلی کمتر از این نوع روغن برای درمان و ماساژ استفاده می‌‌کنند.

۳. روغن جوجوبا

شاید اسم این روغن را کمتر شنیده باشید این نوع روغن که از نوعی موم به دست می‌‌آید که از بذر یک گیاه به نام جوجوبا است. در مقایسه با سایر روغن‌های دیگر بدون چربی است به همین دلیل مصرف این نوع روغن به افراد زیادی توصیه می‌‌شود به این علت که این روغن خاصیت آنتی باکتریایی دارد و مانند یک محافظ قوی و خوبی از هر گونه جوش و آکنه‌ای بر روی پوست جلوگیری می‌‌کند.

از خصوصیات دیگری که می‌‌توان برای این روغن برشمرد این است که این نوع روغن دارای ماندگاری بسیار زیادی دارد و به ندرت فاسد می‌‌شود؛ استفاده نمودن از این روغن برای کسانی که مرتب ماساژ نمی‌‌کنند خیلی خوب است. همچنین از دیگر ویژگی‌هایی که می‌‌توان برای این روغن بیان نمود این است که این روغن دارای قدرت جذب بسیار زیادی است.

روغن جوانه گندم

یکی دیگر از خصوصیات متمایز این نوع روغن این است که به دلیل نداشتن بو و عطر برای افراد حساسیت‌های پوستی و تنفسی ایجاد نمی‌‌کند. در ضمن به دلیل داشتن قدرت جذب بالا بسیار مقرون به صرفه است و شما نیاز نیست که روز چند نوبت از این روغن استفاده کنید.

روغن بادام یکی از روغن‌های ماساژ درمانی که معمولا برای ماساژ در مرکز ماساژ اصفهان استفاده می‌‌شود. روغن بادام شیرین است که از دسته روغن‌های سبک هستند. به همین علت درمانگر ماساژ می‌‌تواند از این روغن برای ماساژ استفاده کند این روغن دارای ویژگی‌هایی از قیبل جذب بسیار بالا می‌‌باشد.

البته باید گفت که استفاده نمودن از روغن‌های ماساژ دارای قیمت بسیار زیادی است. برخی از افراد به دلیل حساسیت‌هایی که به بادام دارند باعث می‌‌شود که از مصرف نمودن آن اجتناب کنند که این امر کاملاً طبیعی است.

۴. هسته زرد آلو

یکی از روغن‌های بسیار به روغن زردآلو مشابه است روغن هسته زردآلو می‌‌باشد این روغن را می‌‌توان گفت که یکی از گران‌ترین روغن‌های موجود در بازار امروز است. روغن هسته زردآلو مانند بادام دارای قدرت جذب بسیار بالایی دارد به همین علت یکی از دلایلی که می‌‌توان افراد فکر می‌‌کنند که این نوع روغن چربی نداد به همین علت است که این نوع روغن را برای ماساژ انتخاب می‌‌کنند.

۵. جوانه گندم

روغن جوانه گندم از روغن‌های ماساژ درمانی است که البته بهتر است که به تنهایی مورد استفاده قرار نگیرد، به همین علت بهتر است با سایر روغن‌های دیگر مخلوط شود. ویژگی‌های روغن جوانه گندم می‌‌توان گفت که این روغن حاوی مقادیر زیادی ویتامین e است. انواع ماساژ و مزیت‌‌‌های آن موجب تسکین دردهای مختلف می‌شود.

روغن آفتابگردان

 ۶. آووکادو

همانطور که کاملاً از نام این روغن می‌‌توانید متوجه شوید این است که این نوع روغن از میوه آووکادو گرفته شده است. البته باید گفت که این روغن را به تنهایی استفاده نمی‌‌کنند بلکه آن را با سایر روغن‌های دیگر که برای ماساژ مورد استفاده قرار می‌‌گیرد مانند روغن بادام شیرین مخلوط می‌‌نمایند و مورد مصرف قرار می‌‌دهند.
از دلیلی که برای این منظور استفاده می‌‌شود این است که این نوع روغن‌ها بسیار گران قیمت هستند و در برخی از افراد نیز باعث حساسیت‌های شدیدی ایجاد می‌‌کند به ه می‌ن دلیل ترجیح می‌‌دهند که این دو روغن با هم ترکیب و مصرف شوند.

۷. روغن هسته انگور

در بیشتر موارد روغن‌های دانه‌ی انگور یکی از بهترین روغن‌های ماساژ می‌‌باشند که فاقد بو و عطر هستند. البته از آنجایی که روغن هسته انگور دارای خاصیت چربی ندارد باید گفت که این روغن نیز در دسته روغن‌های سبک به حساب می‌‌آید.

۸. نارگیل

شاید در شما نیز تا به حال تصور می‌‌کردید که روغن نارگیل باید خیلی سنگین و جامد باشد، اما باید گفت که این روغن برخلاف تصور شما بسیار سبک، مایع و کم چرب است و می‌‌توان گفت که یکی از بهترین روغن‌ها برای ماساژ می‌‌باشد.

۹. آفتاب گردان

روغن آفتابگردان از روغن‌های فوق العاده سبک است که پس از مصرف آن پوست شما چرب نمی‌‌شود. شیوه تولید این روغن توسط تخمه‌های آفتابگردان گرفته می‌‌شود. این روغن به دلیل دارا بودن اسید لینولئیک موجود در آن با افزایش سن موجب چین و چروک بر روی پوست می‌‌شود.
برخی از افراد به دلیل استفاده نمودن از مواد شوینده و صابون‌ها قوی باعث شده است که به میزان خیلی زیادی اسید را از روی پوست شما از بین می‌‌برد. البته باید توجه داشته باشید که از خرید روغن‌های آفتابگردان به تعداد زیاد خودداری کنید. زیرا این نوع روغن‌ها خیلی زود فاسد می‌‌شوند.

روغن کنجد

۱۰. روغن شی باتر

از دانه‌های درخت آفریقا معمولا روغنی گرفته می‌‌شود که به نام روغن شی باتر معروف است. این نوع روغن‌ها بسیار سنگین هستند به همین علت دارای جذب کمتری نیز می‌‌باشند. به همین دلیل زمانی که بر روی پوست مالیده می‌‌شود موجب چرب شدن آن می‌‌گردد به علت دارا بودن این نوع ویژگی‌ها معمولا این روغن‌ها را به تنهایی مورد استفاده قرار نمی‌‌گیرند.
به همین علت با سایر روغن‌های دیگر مخلوط می‌‌کنند در صورتی که فکر می‌‌کنید که این نوع روغن‌ها حساسیت دارند توصیه می‌‌شود که پیش از استفاده از روغن شی باتر آن را تست کنید.

۱۱.  آجیل شمع

روغن آجیل شمع از دسته روغن‌های ماساژ درمانی بسیار سبکی است که دارای قدرت جذب بسیار بالایی نیز برخوردار است از آنجایی که این نوع روغن بومی‌‌ منطقه‌ی هاوایی است و مناسب برای انواع پوست به ویژه پوست‌های چرب می‌‌باشد.

۱۲. کره کاکائو

کره کاکائو از دسته روغن‌هایی است که عطر و بوی بسیار خوبی دارد. کره کاکائو در دمای بسته به طور جامد است و به دلیل این که بسیار چرب است به همین علت برای ماساژ با سایر روغن‌های دیگر ترکیب می‌‌شود و سپس مورد استفاده قرار می‌‌گیرد.

۱۳. روغن کنجد

علاوه بر این که کنجد از دسته گیاهان بسیار مقوی و پرخاصیت است. این گیاه می‌‌توان بسیار از مشکلات و بیماری‌هایی از جمله بیماری‌های دستگاه عصبی مانند استرس و تنش، کاهش گردش خون، خشکی پوست، نفخ شکم، یبوست و غیره را از بین می‌‌برد.
از ویژگی‌های روغن کنجد می‌‌توان اشاره کرد که این نوع روغن دارای چربی بسیار زیادی است که به خوبی جذب را انجام نمی‌‌دهد و به همین علت استفاده نمودن از آن برای ماساژ باعث چربی پوست می‌‌شد، به همین علت ممکن است که با سایر روغن‌های دیگر که دارای چربی ترانس کمتری باشند ترکیب شوند و مورد استفاده قرار بگیرند. البته در صورتی که این نوع روغن‌ها به خوبی تصفیه نشوند باعث می‌‌شوند که دارای عطر و بوی بسیار تند و گزنده‌ای داشته باشند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *