فواید ماساژ درمانی

به طور کلی ماساژ درمانی روش‌های بسیاری را شامل می‌شود که ممکن است به تعدادی از آن‌‌‌ها برخورد کرده باشید و یا آن‌‌‌ها را مورد استفاده قرار داده باشید. شایع‌‌ترین ماساژ درمانی درکشور‌‌‌های غربی، ماساژ سوئدی و یا کلاسیک نام دارد این هسته، اصلی‌‌ترین برنامه‌‌‌های آموزش ماساژ است.
سبک‌‌‌های دیگری نیز در ماساژ درمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد که شامل: ماساژ ورزشی، ماساژ بالینی برای دستیابی به اهداف خاص مانند رهاسازی اسپاسم عضلات و سنت‌‌‌های ماساژ که بیشتر در فرهنگ‌‌‌های شرقی مورد استفاده قرار می‌گیرد مانند شیاتسو و توینا است.

فواید ماساژ درمانی

فواید ماساژ درمانی عبارتند از:

1. تسکین درد کمر
  2. تسکین درد گردن و شانه
  3. تسکین سر درد

در ادامه هر یک از موارد فوق را توضیح خواهیم داد.

همه چیز درباره ی ماساژ درمانی

۱. تسکین درد کمر

طی چندین ارزیابی که آژانس تحقیقات و کیفیت بهداشت و درمان، در ارزیابی سال ۲۰۱۶ روش های درمانی بدون درد از جمله ماساژ را مورد ارزیابی قرار داد. طی این بررسی‌‌‌ها، این روش می‌تواند بسیاری از دردهای کمری مزمن را کم کرده و همچنین بسیاری از آن‌‌‌ها را بهبود ببخشد.
این آژانس توانست این مسئله را ثابت کند که، این روش می‌تواند تاثیر مستقیمی بر روی دردهای مزمن در تمامی نقاط بگذارد حتی اگر شما دچار گرفتگی‌‌‌های رگ سیاتیک شده باشید در این صورت هم می‌توانید آن‌‌‌ها را با این روش درمان نمایید. درمان دردها با ماساژ درمانی امکان‌پذیر است.

۲. تسکین درد گردن و شانه

ماساژ درمانی ممکن است برای درد گردن و یا شانه مفید باشد، اما فواید آن فقط برای مدت کوتاهی ادامه دارد. در یک بررسی که از ۱۲ مطالعه در سال‌‌‌های ۲۰۱۳ انجام شد نتیجه‌‌ای به دست آمد که نشان داد ماساژ درمانی می‌تواند تاثیرات مثبتی را بر روی درد شانه و گردن داشته باشد هرچند که این تحقیقات ثابت کرده است که شما تنها نمی‌‌توانید برای یک روز از تاثیرات آن استفاده نمایید به همین دلیل هم شما باید چندین مرحله از این ماساژ‌‌‌ها استفاده نمایید تا بتوانید از فواید آن استفاده کنید. در واقع اگر شما تنها یک الی دوبار به این ماساژ‌‌‌ها بروید آن‌‌‌ها برای شما تنها یک مزایای کوتاه مدت خواهند داشت.
بررسی‌‌‌ها در چند سال بعد نشان می‌دهد که برای درد شانه ماساژ اگر به شکل مداوم انجام بپذیرد می‌تواند آن‌‌‌ها را برای مدت طولانی درمان کند.

۳. تسکین سر درد

مطالعاتی که در این زمینه بوده است به ما نشان می‌دهد که ماساژ می‌تواند برای میگرن‌‌‌های مزمن و همچنین سردرد‌‌‌هایی که ممکن است در طول روز به آن‌‌‌ها دچار شوید را می‌توانند تا اندازه ی زیادی کاهش دهید طبق مطالعات انجام شده، هفته‌‌ای یک بار ماساژ می‌تواند برای شما این امکان را فراهم بیاورد که از شَر بسیاری از سردرد‌‌‌ها راحت شوید.

همه چیز درباره ی ماساژ درمانی

آیا ماساژ بر بهبود بیماری سرطان تاثیرگذار است؟

با اقدامات احتیاطی مناسب، ماساژ درمانی می‌تواند بخشی از مراقبت‌‌‌های حمایتی از بیماران سرطانی باشد که مایل هستند تا این روش بر روی آن‌‌‌ها پیاده شود. اما باید بگوییم که در بسیاری از بیماران باعث شد تا روند بیماری‌‌‌ها کند شود. بسیاری از این بیماران بر این عقیده بودند که این ماساژ درمانی‌‌‌ها توانسته است تمرکز و احساس آرامش بیشتری را در این مدت احساس کنند. بسیاری از بیماران به دلیل آرامشی که در زندگی خود احساس می‌کنند، آن‌ها  می‌توانند جلوی این بیماری را گرفته و همچنین آن‌‌‌ها را از پای در بیاورند بنابراین می‌توانیم بگوییم که ماساژ درمانی می‌تواند به شکل غیر مستقیم بر روی بیماری‌‌‌های سختی مانند سرطان نیز موثر باشد.
هرچند که ماساژ درمانی ممکن است در کار با بیماران سرطانی نیاز به اصلاح روش‌‌‌های معمول خود داشته باشد. به طور مثال ممکن است در مناطقی که به دلیل سرطان یا درمان سرطان حساس هستند، از فشارهای کمتری نسبت به حد معمول استفاده کنند.

آیا ماساژ درمانی برای افراد مبتلا به HIV مفید باشد؟

شواهدی در این زمینه وجود دارد که این روش می‌تواند مزایای زیادی از جمله رفع اضطراب و افسردگی و کیفیت زندگی در مبتلایان به این بیماری داشته باشد اما میزان تحقیقات و تعداد افراد مورد مطالعه اندک است اما با این حال می‌توانیم بگوییم که این روش می‌تواند با آرامشی که به افراد می‌دهد روند این بیماری را کند کرده و آن‌‌‌ها را بهبود ببخشد.

امروزه بسیاری از افراد بر این باورند که ماساژ درمانی در بهترین سالن ماساژ در اصفهان می‌تواند شما را در هر بیماری یاری نماید بهتر است این مسئله را فراموش نکنید که ماساژ درمانی می‌تواند این امکان را به شما بدهد تا با آرامش بیشتری به درمان بیماری خود بپردازید. حتی ممکن است هنگامی که شما از این بیماری درون خود باخبر می‌شوید دچار افسردگی شوید در واقع ماساژ درمانی می‌تواند آثار این افسردگی را از شما دور کند به همین دلیل هم می‌توانید این را یک پیشرفت در بیماری خود بدانید.

تاثیرات ماساژ درمانی بر روی کودکان

یک بررسی تحقیقاتی در سال ۲۰۱۷ نتایج مطالعه ی ماساژ درمانی را بر روی نوزادان نارس تجزیه و تحلیل کرد نتایج نشان داد که اثر ماساژ بر وزن را ارزیابی کرد. یکی از این تاثیرات افزایش وزن آن‌ها است که پس از مدتی دچار پیشرفت شده است. مکانیسمی که ماساژ درمانی را با افزایش مواجه می‌کند این است که این مسئله باعث افزایش وزنی می‌شود که به خوبی درک نشده است.
برخی مطالعات نشان می‌شدهد که مزایای احتمالی دیگر ماساژ را ارائه می‌دهند. اما تجربه نشان داده است که نوزادانی خوش برخورد‌تر هستند که تحت ماساژ درمانی قرار گرفته‌‌‌اند و همچنین تا مدت طولانی در همین وضعیت شادمانی مانده‌‌اند. امروزه بسیاری از مادران نوزادان خود را به ماساژ می‌برند تا بتوانند نوزادانی همراه‌تر و خوش اخلاق‌تر داشته باشند.