تاثیر ماساژ درمانی

ممکن است بارها اتفاق افتاده باشد که برای بیدار شدن و خارج از شدن از رختخواب با خود گفته‌اید که :”تنها پنج دقیقه بیشتر.” و یا اینکه به دلیل ضعف جسمی و خستگی روحی تمایل و انگیزه‌ای برای بیدار شدن نداشته باشید. اگر احساس می‌کنید که سگ سیاه افسردگی به شما حمله کرده است و یا اکثر روزها دچار خستگی مفرط هستید، احتمالا دلیل آن کاهش سطح سروتونین خون است. با این حال جای نگرانی وجود ندارد. میلیون‌ها نفر در جهان وجود دارند که با همین علائم روزهای خود را سپری می‌کنند. با این حال برای اینکه از شر این احساس مزاحم خلاص شوید و از یک روش درمانی مکمل و مناسب استفاده کنید، شاید ماساژ درمانی در سالن ماساژ در اصفهان بهترین گزینه برای حال و هوای این روزهای شما باشد.

هر چند که به طور کامل و قطعی نمی‌تواند به بهبود علائم شما کمک کند، با این حال با یک بار امتحان کردن آن متوجه تغییراتی که در روحیه و احساس شما می‌شود، خواهید شد. مهم‌ترین دلیل آن افزایش گردش خون و انرژی در تمام بدن است. ماساژ درمانی بیش از ۳۰۰۰ سال است که در چین مورد استفاده قرار می‌گیرد. بسیاری از پزشکان بر این باورند که این روش به کاهش احساس افسردگی کمک می‌کند. آن‌ها بر این باورند که حرکات ماساژ باعث آزاد شدن هورمون‌ها در بدن شما می‌شود. این مسئله به بهبود احساس روانی فرد منجر می‌شود.

چگونه ماساژ به رفع افسردگی کمک می‌کند؟

زمانی که ماهیچه‌ها و بافت‌های همبند شما سفت و سخت می‌شود، موجب ایجاد درد در بدن شده و حرکات شما را محدود خواهند کرد. ماساژ درمانی می‌تواند به تسکین این تنش‌ها در عضلات و بافت‌های همبند شما کمک کند. علاوه بر آن گردش جریان خون را افزایش داده و موجب آرامش بیشتر بدن می‌شود.

به یاد داشته باشید که ماساژ درمانی برای کسانی که مبتلا به افسردگی هستند، موجب بهبود وضعیت آن‌ها نمی‌شود. با این حال می‌تواند به تسکین علائم جسمی تا میزان قابل توجهی کمک کند. به عنوان مثال به کاهش کمر درد، درد مفاصل و درد عضلات منجر می‌شود. علاوه بر آن به رفع خستگی و مشکلات بی خوابی کمک خواهد کرد.

حرکات ماساژ درمانی

در حین این راه درمانی، ماساژور به کمک حرکات دست، کشش، فشار و ضربه نیروی لازم را به بدن شما وارد می‌کند.
برخی از ماساژها از روی لباس‌های نازک قابل اجرا هستند، در حالی که در برخی دیگر لازم است که درمانگر به طور مستقیم با پوست شما تماس داشته باشد. علاوه بر آن به کمک روغن‌های مخصوص و لوسیون‌های معطر، این کار به سهولت انجام می‌شود. روش‌هایی مانند طب سوزنی یا استفاده از سنگ داغ و حجامت نیز می‌تواند در کنار این روش اجرا شود. ماساژ سنگ داغ و فواید آن برای بدن فوق‌العاده است.

متداول‌ترین روش‌های ماساژ

رایج‌ترین ماساژها در سراسر جهان شامل موارد زیر است:

1. ماساژ سوئدی
  2. ماساژ نشسته
  3. ماساژ دیپ تیشو
  4. شیاتسو
  5. رفلکسولوژی
  6. ماساژ آروماتراپی
  7. ماساژ سنگ داغ

در ادامه هر یک از موارد فوق را توضیح خواهیم داد.

ماساژ درمانی

۱. ماساژ سوئدی

در این روش درمانگر با استفاده از حرکات دورانی و اصطلاحا ورز دادن، نیرو و فشار متوسطی را بر روی بافت‌ها و ماهیچه‌های شما اعمال می‌کند.

۲. ماساژ نشسته

در این روش لازم است که بر روی یک صندلی مخصوص بنشینید و سر خود را به پشتی صندلی تکیه دهید. این یک روش ماساژ مناسب برای قسمت سر و گردن است. مدت زمان آن کوتاه بوده و نیازی به دراز کشیدن بر روی تخت ماساژ نخواهید داشت.

۳. ماساژ دیپ تیشو (بافت عمیق)

این روش درمانی برای عضلاتی که از درد و تنش شدید رنج می‌برند، مفید واقع می‌شود. می‌توانید برای کاهش استرس و دیگر مشکلات از ماساژ دیپ تیشو بهره‌مند شوید. درمانگر بر روی عضلات نزدیک به استخوان‌های شما و بافت‌های همبند تمرکز خواهند کرد.

۴. شیاتسو

در این روش درمانی، ماساژور درست مانند طب سوزنی، فشارهای محکمی را بر روی نقاط خاصی از بدن اعمال می‌کند. این نیروی اعمال شده در مقایسه با سایر مدل‌های ماساژ بیشتر است. ماساژ شیاتسو و خواص آن برای بدن بی‌نظیر است.

۵. رفلکسولوژی

در این مدل از ماساژ، پزشک به قسمت‌هایی از پای شما فشار می‌آورد که با سایر سیستم‌ها و ارگان‌های بدن در ارتباط هستند. در نتیجه می‌تواند به کاهش درد اعضای داخلی بدن کمک کند.

۶. ماساژ آروماتراپی

در این روش، درمانگر به کمک روغن‌ها و لوسیون‌های مخصوص و معطر کار خود را آغاز می‌کند. نتیجه آنکه استرس شما کاهش یافته و در نهایت میزان انرژی بدن افزایش می‌یابد.

۷. ماساژ سنگ داغ

در طی این روش، پزشک سنگ‌های صاف و گرم را بر روی بدن شما قرار می‌دهد تا به آرامش بیشتر عضلات شما کمک کند.

مهم‌ترین مزایای ماساژ درمانی

انواع ماساژ و مزیت‌‌‌های آن بسیار زیاد است. هنگامی که درمان توسط متخصصان آموزش دیده انجام می‌شود، برای اکثر افراد بی خطر خواهد بود. تنها کافی است یک بار برای دریافت ماساژ به مراکز ماساژ مراجعه کنید، آنگاه متوجه رضایتی که پس از آن کسب می‌کنید خواهید شد.

احتمالا از زمان شروع ماساژ احساس بهتری خواهید داشت و آرامش بیشتری به دست می‌آورید. این روش به عنوان یک درمان تکمیلی برای افسردگی در کنار دارو و روان درمانی موثر خواهد بود.

محدودیت‌های ماساژ درمانی

به یاد داشته باشید که به خودی خود ماساژ درمانی در بهترین مرکز ماساژ اصفهان نمی‌تواند باعث تسکین طولانی مدت افسردگی شما شود. به عبارت بهتر مشکلات عاطفی و یا روحی شما به شکلی که به عدم پایداری آن‌ها کمک کند را برطرف نمی‌کند. بنابراین از این روش نمی‌توانید به عنوان یک روش درمانی اصلی و جایگزین استفاده کنید. هر چند برخی از دانشمندان و پزشکان در ایالات متحده آمریکا با توجه به نتایج تحقیقات خود به این موضوع پی برده‌اند که این روش می‌تواند به کاهش تنش عضلات و بهبود سلامت جسمی فرد مبتلا به افسردگی کمک کند. آن‌ها بر این باورند که ماساژ می‌تواند به تقویت ارتباط میان بدن و ذهن شما منجر شود.

این روش درمانی به طور کلی باعث توانمندی شما در مدیریت استرس خواهد شد. آرامشی که به بدن شما منتقل می‌شود به آرامش ذهنی شما کمک می‌کند.

در نهایت اگر گمان می‌کنید که دچار افسردگی و یا ناراحتی روحی دیگری هستید، بهتر است ابتدا با پزشک معالج خود مشورت کنید. اگر برای او قابل تایید است، می‌توانید در کنار دارو و راه‌های درمانی پزشکی، این راه را نیز امتحان می‌کنید.