ماساژ سنگ داغ

اگر می‌‌خواهید بدانید که در طی ماساژ سنگ داغ چه اتفاقاتی می‌‌افتد باید بگوییم که ماساژ سنگ داغ نوعی از ماساژ است که از آن برای آرامش و سهولت در عضلات کمک گرفته می‌‌شود، به خصوص در بافت‌های نرم و آسیب دیده. در طی ماساژ سنگ گرم، سنگ‌های صاف و گرم روی قسمت‌های خاصی از بدن شما قرار می‌‌گیرند.
این سنگ‌ها معمولا از بازالت ساخته می‌‌شوند این سنگ نوعی از سنگ‌های آتشفشانی است که گرما را حفظ می‌‌کند.
طبق اعلام خدمات بهداشتی دانشگاه نیوهمشایر این سنگ‌ها باید بین ۱۳۰ -۱۴۰ درجه گرم شوند تا بتوانند تاثیرات خود را داشته باشند. مکان‌هایی که سنگ‌ها بر روی بدن شما قرار داده می‌‌شوند عبارت است از:

  • در امتداد ستون فقرات
  • روی شکم
  • روی سینه
  • روی صورت
  • روی کف دست خود
  • روی پاها و انگشتان پا

ماساژ درمانی با این سنگ‌ها در بسیاری از مواقع پیش می‌‌آید آن‌ها را بر روی بدن شما قرار داده و کاملا بی‌حرکت آن‌ها را تا چندین دقیقه بر روی نقاطی که گفته شده است قرار می‌‌دهند تا بتوند تاثیرگذاری خوبی را داشته باشد.

در این روش ممکن است برخی از تکنیک‌های ماساژ سوئدی را نیز پیاده کنند که عبارت است از:

  • سکته‌های طولانی
  • حرکات دایره‌ای
  • لرزش
  • ضربه زدن
  • ورز دادن

بعضی از اوقات، در هنگام ماساژ سنگ داغ از سنگ‌های سرد نیز استفاده می‌‌شود. ممکن است از سنگ‌های سرد بعد از سنگ‌های گرم برای آرام کردن رگ‌های خونی درگیر و نرم کردن پوست استفاده شود. ماساژ سنگ داغ

مزایای ماساژ سنگ گرم

یکی از مزایای ماساژ سنگ داغ رفع درد و عضلات شما است از مدت‌ها قبل از گرما برای کاهش فشار خون و درد استفاده می‌‌شود و همچنین به افزایش جریان خون به ناحیه آسیب دیده کمک می‌‌کند. همچنین ممکن است باعث کاهش اسپاسم‌ها عضلات و افزایش انعطاف پذیری و دامنه حرکت شود. سرما درمانی به تسکین التهاب کمک می‌‌کند. بسته به علائم شما، متناوب سنگ‌های گرم و سرد در طول ماساژ ممکن است مفید باشد.
انواع ماساژ و مزیت‌‌‌های آن برای سلامتی روح و جسم بسیار زیاد است.

این موضع انجمن ماساژ درمانی آمریکا است که ماساژ می‌‌تواند برای کاهش استرس موثر است. تحقیقات از عقیده آن‌ها پشتیبانی می‌‌کند. یک مطالعه در سال ۲۰۰۱ نشان داد که یک ماساژ ده دقیقه‌‌ای در محل کار استرس را در مقایسه با یک استراحت ۱۵ دقیقه بدون ماساژ به طور قابل توجهی کاهش می‌‌دهد. دریافتند که افرادی که تحت عمل جراحی کولورکتال شکمی قرار گرفته‌‌اند، پس از دریافت ماساژ دریافتند که عمل درد تنش و اضطراب کمتری داشته است.

یک بررسی ادبیات در سال ۲۰۰۶ نشان داد که ماساژ می‌‌تواند جایگزین خوبی برای قرص‌های خواب در بزرگسالان برای درمان بی‌خوابی باشد. این تحقیق نشان می‌‌دهد که ماساژ پشت می‌‌تواند تاثیر به سزایی در آرامش و خواب داشته باشد چرا که آن‌ها پس از ماساژ سریع‌‌‌تر به خواب می‌‌روند.
آن‌ها همچنین در بیداری هوشیارتر، فعال‌‌‌تر و مثبت‌‌‌تر بودند. تصور می‌‌شود که ماساژ به شما کمک می‌‌کند تا از خواب خود بیشترین لذت را ببرید و بتوانید استفاده‌‌‌ی لازم را از آن داشته باشید.

ماساژ سنگ داغ می‌‌تواند به تسکین علائم بیماری‌های خود ایمنی کمک کند. ماساژ سنگ داغ می‌‌تواند در شرایط دردناک مانند فیبرومیالژیا را تسکین دهد. فیبرومیالژیا وضعیتی است که باعث درد گسترده و مزمن می‌‌شود براساس یک مطالعه در سال ۲۰۰۲، افراد مبتلا به فیبرومیالژیا که ماساژ سی دقیقه‌‌ای را در خواب داشتند مدت طولانی‌‌تری را به خواب رفتند و توانستند درد خود را کاهش دهند در واقع آن‌ها نقاط ماشه‌‌ای کمتری دارند و میزان ماده نسبت به افراد مبتلا به این بیماری که تحت درمان آرامش قرار گرفتند، کاهش یافته‌‌اند. تحقیقات بیشتری لازم است، تا بتوانیم ماساژ را برای درمان این بیماری استفاده نماییم.

طی مطالعات سال ۲۰۱۳ دریافتند که افراد مبتلا به آرتریت روماتوئید ممکن است از یک ماساژ با فشار متوسط مانند ماساژ سنگ داغ بهره‌‌مند شوند. شرکت کنندگان در این مطالعه پس از یک ماه ماساژ درمانی، درد کمتری با قدرت بدنی بیشتری و همچنین دامنه حرکتی بیشتر را تجربه کردند.

 ماساژ سنگ داغ

این ماساژ به کاهش علائم سرطان نیز کمک می‌‌کند.
در یکی از مطالعاتی که در یکی از مجله‌ها در اروپا انجام شد تاثیر ماساژ بر روی درد، خستگی، استرس و همچنین اضطراب، تهوع و افسردگی در افراد مبتلا به سرطان ۱۲۹۰، این مطالعات نشان داد که ماساژ، مخصوصا ماساژ سوئدی، علائم سرطان را بهبود بخشیده، حتی در افرادی که علائم قابل توجهی نیز نداشتند اما آن‌ها معتقد هستند که لمس و ماساژ برای بدن انسان می‌‌توانند تاثیر زیادی را داشته باشد.

یکی دیگر از فوایدی که می‌‌توانیم به آن‌ها اشاره کنیم این است که آن‌ها می‌‌توانند سیستم بدنی شما را تا اندازه‌‌‌ی زیادی تقویت کند. یک جلسه ماساژ در کلینیک ماساژ در اصفهان می‌‌تواند سیستم ایمنی شما را در مقابل بسیاری از بیماری‌ها افزایش دهد.
نمونه‌‌‌ی خون گرفته شده قبل و بعد از ماساژ کاهش آرژنین- وازوپرسین را نشان داد، هورمونی که به تنظیم فشارخون کمک می‌‌کند.

اما نکته‌‌‌ی حائز اهمیت این است افرادی باید از این ماساژها استفاده کنند که دچار فشار عضلانی و دردهای مزمن و یا همچنین بی‌خوابی یا سارتس می‌‌باشد ممکن است از یک ماساژ سنگ داغ بهره‌‌مند شود.
اگر بیماری مزمن دارید که باعث درد می‌‌شود، با پزشک خود مشورت کنید تا از آن اطمینان حاصل نمایید که برای شما مشکلی ایجاد نمی‌‌شود. هنگامی که توسط یک درمانگر آموزش دیده مجرب در بهترین مرکز ماساژ اصفهان ماساژ را تجربه می‌‌کنید می‌‌توانید این اطمینان را داشته باشید که می‌‌توانید یک ماساژ خوب را تجربه نمایید چرا که ماساژ می‌‌تواند همان اندازه که تاثیرات مثبت داشته باشد می‌‌تواند اثرات منفی نیز بر روی شما داشته باشد.

شاید شما هم هنگامی که نام این ماساژ را بشنوید این ذهنیت را داشته باشید که این سنگ‌ها داغ هستند و حتما پوست شما را می‌‌سوزاند اما این گونه نیست این گرما آنقدر مطبوع است که شما حتی ذره‌‌ای احساس سوختگی نخواهید کرد.
اما اگر سوختگی قبلی و یا زخمی دارید که ممکن است شما را اذیت کند، آن را با ماساژور خود در میان بگذارید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *