مزایای ماساژ صورت

ماساژ صورت، درمانی است که می‌توانید به کمک یک ماساژور و یا حتی به تنهایی آن را انجام دهید. این روش شامل تحریک نقاط فشار روی صورت، گردن و شانه‌ها می‌باشد.
می‌توان در بهترین مراکز ماساژ صورت در اصفهان از لوسیون بدن و یا روغن‌های درمانی مناسب صورت نیز برای این کار استفاده کرد. ماساژ صورت با شل شدن و ریلکس کردن عضلات صورت به بهتر شدن پوست کمک می‌کند. این روش شبیه به یک داروی آرامش بخش و جوان کننده، منجر به ایجاد ظاهری بهتر در پوست افراد خواهد شد.
چه بخواهید از ماساژ صورت برای آرامش بیشتر استفاده کنید و چه برای درمان یک بیماری خاص، تکنیک‌های زیادی برای آزمایش کردن آن وجود دارد.

انواع ماساژ صورت

چندین نوع و روش مختلف برای ماساژ صورت وجود دارد که می‌توانید خودتان انجام دهید و یا از یک ماساژور حرفه‌ای کمک بگیرید.

انواع ماساژ صورت شامل این موارد است:

  1. غدد لنفاوی
  2. رفلکسولوژی
  3. شیاتسو
  4. سوئدی
  5. درمانی
  6. سینوس
  7. طب سوزنی

همچنین از تکنیک‌های مختلفی برای انجام ماساژ صورت در مرکز ماساژ اصفهان استفاده می‌شود.

مزایای ماساژ صورت چیست؟

برخی از مهم‌ترین ویژگی‌ها و مزایای این روش عبارت است از:

  1. ضد پیری و چروک
  2. کاهش فشار سینوس‌ها
  3. آکنه
  4. تسکین سندرم مفصل گیجگاهی فکی (TMJ)
  5. پوست درخشان
  6. بهبود جریان خون پوست
  7. جوان سازی صورت

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

ماساژ صورت

۱. ضد پیری و چروک

محققان همچنین به بررسی اثرات ماساژ روی پیوندهای پوستی پرداختند و متوجه شدند که نحوه‌ی ماساژ صورت با قلم ویبراتور و تنها یک دقیقه ماساژ در روز می‌تواند تاثیر قابل توجهی بر روی آن داشته باشد. در مقایسه با سایر روش‌های درمان پوست، ماساژ می‌تواند باعث ایجاد پروتئین‌های پوستی بیشتری شود.

۲. کاهش فشار سینوس‌ها

تا زمانی که مورد عفونی یا در مراحل حاد سینوزیت نباشد، می‌توان از ماساژ به منظور تسکین فشار سینوس، ناراحتی و احتقان نیز استفاده کرد.
ماساژ سینوس همچنین ممکن است به تقویت تخلیه مخاط، کاهش سردردها و تقویت گردش خون کمک کند. برای تایید و گسترش اثربخشی ماساژ سینوس، نیاز به مطالعات علمی عمیق‌تری خواهد بود.

۳. آکنه

تحریک پوست از طریق ماساژ به تقویت گردش خون و کاهش آکنه کمک می‌کند. هر چند تحقیقاتی که نشان دهد ماساژ در بهبود آکنه موثر است، محدود می‌باشد.
برخی افراد معتقدند که ماساژ به همراه روغن زیتون برای درمان آکنه‌های صورت معجزه می‌کند.

۴. تسکین سندرم مفصل گیجگاهی فکی (TMJ)

کسانی که به این اختلال دچار هستند، معمولا در ناحیه فک و یا صورت احساس ناراحتی دارند. درد ممکن است حتی به گوش هم برسد.

گاهی ماساژ میوفاسیال به کاهش تنش عضلات فک که دچار التهاب شده‌اند نیز کمک می‌کند. این ناراحتی گاهی به دلیل عادت‌های اشتباه در جویدن، دندان قروچه و یا گرفتگی فک باشد. به همین دلیل ماساژ می‌تواند در این مورد نیز موثر عمل کند.

۵. پوست درخشان

اگر می‌خواهید که پوستی روشن و درخشان داشته باشید، ماساژ صورت در بهترین سالن ماساژ در اصفهان می‌تواند گزینه خوبی باشد. تحقیقات انجام شده در سال ۲۰۰۲ نشان داد که ۵۹% از زنانی که ماساژ صورت داشته‌اند، خبر از احساس طراوت و جوانی داده‌اند.

۶. بهبود جریان خون پوست

استفاده از غلتک ماساژ صورت تاثیر مثبتی در جریان خون پوست دارد که این امر به بهبود ظاهری پوست نیز کمک می‌کند. طبق مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۸ انجام شد، افرادی که حداقل ۱۰ دقیقه ماساژ صورت دریافت کردند، پس از آن جریان بهتر خون را در صورت خود احساس کردند.

۷. جوان سازی صورت

ماساژ صورت می‌تواند ضمن تقویت آرامش و سلامت پوست، به رفع تنش‌های آن نیز کمک کند. این مورد در تقویت ضخامت ماهیچه‌های صورت تا میزان قابل توجهی، تاثیر داشته است.

ماساژ صورت

چگونه ماساژ صورت را در خانه انجام دهیم؟

شما می‌توانید به راحتی در منزل ماساژ صورت را انجام دهید. قبل از شروع ابتدا صورت و دستان خود را بشویید و تمیز کنید. مقداری روغن مخصوص پوست را به سر انگشتان خود بمالید تا روان‌تر بر روی صورت حرکت کنند. علاوه بر آن می‌توانید از سطح کف دستتان نیز استفاده کنید.
چه ۵ دقیقه و چه یک ساعت، می‌توانید بخش‌هایی که بیشتر به آن‌ها علاقه دارید را برای ایجاد یک روال عادی در ماساژ اجرا کنید. به مدت ۲۰ تا ۳۰ ثانیه روی یک منطقه خاص تمرکز کنید و فشارهای ملایم اما محکمی وارد نمایید.

می‌توانید این مراحل را برای انجام ماساژ اجرا کنید:

۱- برای حرکت سر انگشتان از حرکات دایره‌ای را پیاده نمایید.

۲- از کف دست و نوک انگشتان خود برای ماساژ طرفین صورت استفاده کنید. از چانه شروع کرده و به سمت پیشانی حرکت نمایید، سپس دستان خود را به پایین بکشید.

۳- انگشتان حلقه خود را به استخوان ابروی خود فشار داده و بکشید. از قسمت داخلی به گوشه بیرونی حرکت کرده و سپس همین حرکت را زیر چشم‌های خود انجام دهید.

۴- به کمک انگشت شست و اشاره، از گوشه‌های بیرونی ابروها شروع کنید و با حرکت به سمت گوشه‌های داخلی، ابروها را به آرامی به هم نزدیک کنید.

۵- انگشتان خود را به سمت مرکز پیشانی فشار دهید و سپس تا خط رویش مو بکشید و این کار را تا شقیقه‌ها ادامه دهید.

۶- چند ثانیه روی فضای میان ابروها را فشار دهید و سپس حرکات را در جهت ساعتگرد و پادساعتگرد تکرار کنید.

۷- برای ماساژ زیر گونه‌ها از انگشتان اشاره و میانی استفاده کنید. از پیشانی شروع کرده و به سمت شقیقه حرکت نمایید.

روش‌های بیشتری نیز وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها برای ماساژ صورت خود استفاده کنید، با این حال بهتر است که برای دریافت نتایج بهتر از یک متخصص و ماساژور حرفه‌ای در این زمینه کمک بگیرید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *