تاثیر ماساژ سر

بهترین روش درمانی مؤثر برای از بین بردن خستگی و استرس و تنش‌های روزانه ماساژ سر است. تاثیر ماساژ سر بر روی آرامش و شادابی افراد بسیار زیاد است. یکی از مهم‌ترین اهدافی که این نوع ماساژ دنبال می‌کند باز کردن راه‌ها و آزاد کردن انرژی‌های منفی می‌باشد که در صورت عدم رعایت می‌تواند آغازگر بسیاری از بیماری‌ها باشد.

مراحل فرایند ماساژ سر

  1. دست‌های خود را بشویید
  2. جدا کردن موها از یکدیگر
  3. روغن زدن به دستتان
  4. ماساژ سر
  5. ماساژ دادن گردن و کف سر
  6. به طرف بالای سر ماساژ دهید
  7. کشیدن آرام موهای فرد

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

۱. دست‌های خود را بشویید

نخستین کاری که پیش از ماساژ بایستی انجام دهید حداقل بیست ثانیه با آب و صابون دست‌های خود را بشویید. ماساژ دادن با حرارت مرطوب می‌تواند آرامش بیشتری به شما دهد. به عنوان مثال شما می‌توانید با آن حمام کنید یا اینکه یک حوله را خیس کنید، سپس آن را داخل ماکروویو قرار دهید تا گرم شود، در پایان آن را به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه روی سر خود قرار دهید.

ماساژ سر

۲. جدا کردن موها از یکدیگر

برای این منظور با استفاده از یک برس موهای فرد را با برس شانه بزنید. در صورتی که گره‌ای بین موهای خود احساس کردید آن را نکشید، زیرا این کار باعث برهم زدن آرامش فرد می‌شود و احساس ناخوشایندی به آن می‌دهد.

۳. روغن زدن به دستتان

زمانی که قصد دارید ماساژ سر را انجام دهید برای این که این کار به خوبی انجام شود خوب است که از روغن‌های خانگی در دسترس استفاده کنید. البته روغن‌هایی نیز مخصوص ماساژ سر در بازار وجود دارند مانند روغن آووکادو، بادام، خردل و نارگیل که مناسب موها و پوست سر می‌باشند که بهترین سالن ماساژ در اصفهان از آن‌ها استفاده می‌کنند. پس از آغشته کردن دستتان به روغن می‌بایستی اطمینان حاصل کنید که هم سمت جلو و پشتتان را ماساژ داده‌اید. استفاده از روغن زیتون برای ماساژ سر رواج بیشتری دارد.

۴. ماساژ سر

برای انجام فرایند ماساژ سر در بهترین مرکز ماساژ اصفهان فرد می‌بایستی حتماً دراز بکشد تا فرایند ماساژ راحت‌تر و ساده‌تر انجام شود. سپس از فرد بخواهید که صورتش را مقابل صورت شما قرار دهد و شما نیز مقابل سر او قرار بگیرید.

۵. ماساژ دادن گردن و کف سر

دست‌های خود را زیر شخص ببرید و کار را آغاز کنید. ماساژ دادن را از پشت گردن به سمت جلو شروع کنید برای این منظور از نوک انگشتان خود استفاده کنید این حرکت با ماساژ پایه فرق می‌کند. در این قسمت شما دستان خود را دور گردن قرار می‌دهید و از نوک انگشتانتان برای ماساژ دادن فرد استفاده می‌کنید بدون اینکه از بخش‌های دیگر دستتان خود استفاده کنید.

فواید منحصر به فرد ماساژ سر

۶. به طرف بالای سر ماساژ دهید

در این مرحله شما باید به صورت حرکت دایره‌ای با فشار زیاد این کار را انجام دهید اما ضربات خفیف و آرام‌تر از ماساژ عمیق است. برای فشار آوردن به سر از انگشتان شصتتان کمک بگیرید. به خاطر داشته باشید که فرق سر را حتماً ماساژ دهید. شقیقه‌ها را به صورت حرکت دایره‌ای آرام، اما عمیق به سمت رویشگاه موها ماساژ دهید.

۷. کشیدن آرام موهای فرد

برای این کار از نوک انگشتان خود به آرامی موهای فرد را از پشت به جلو بکشید سپس زمانی که مجدداً به سمت عقب برمی‌گردید با دست‌ها موهای خود را جمع کنید و تا حدودی به سمت جلو و عقب بکشید.

فواید منحصر به فرد ماساژ سر

عالی‌ترین مزایای ماساژ سر عبارت است از:

  • افزایش رشد موها
  • بالا بردن حافظه
  • تقویت دستگاه تنفس

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

افزایش رشد موها

با استفاده از ماساژ سر می‌توانید رشد موهای خود را چند برابر کنید این کار باعث می‌شود که رگ‌های خونی روی پوست سر به خوبی باز شود و باعث جریان بهتر خون در عروق پوست سر می‌گردد. استفاده از روغن‌های ماساژ در حین ماساژ تأثیر فوق‌العاده‌ای بر روی سلامت و پوست شما می‌گذارد این روغن‌ها می‌تواند بسیاری از اختلالات مو و پوستتان را نظیر شوره سر به خوبی برطرف کند.

نکاتی درباره ماساژ سر

بالا بردن حافظه

امروزه به دلیل مشکلات و مشغله‌های فراوان افراد ممکن است خیلی زودتر دچار فراموشی شوند و برخی از جزئیات را از یاد ببرند. این دست از مشکلات بیشتر به دلیل نداشتن تمرکز است که باعث می‌شود تأثیرات مخربی بر روی عملکرد شما بگذارد البته عوامل دیگری نیز مؤثر هستند از قبیل بالا رفتن سن که منجر به کاهش حافظه می‌شود. برای رفع چنین مشکلاتی می‌توانید با انجام ماساژ سر توانایی حافظه و تمرکز خود را ارتقا دهید و سیستم جریان خون خود را افزایش دهید. این نوع ماساژها باعث کاهش استرس و فشارهای عصبی می‌شوند به همین دلیل است که شما در حین ماساژ یا پایان آن عملکرد خوب و آرامش بیشتری خواهید داشت.

تقویت دستگاه تنفس

ماساژ سر بهترین و مؤثرترین راه برای ایجاد آرامش و بهتر شدن تنفس می‌باشد. یکی از مشکلات تنفسی مانند حساسیت، برونشیت و آسم، ناراحتی‌های سینوسی و سایر مشکلات دیگر که می‌توانید در ماساژ درمانی تا حدود بسیاری آن‌ها را درمان کنید. یکی از این راه‌ها منقبض کردن یا کوتاه شدن ماهیچه‌های تنفسی است که باعث کاهش تنفس می‌شود، با استفاده از روش‌های ماساژ درمانی می‌توانید به ماهیچه‌های خود استراحت دهید. همچنین ظرفیت شش‌ها و کارایی آن‌ها را نیز بالا ببرید این عوامل می‌تواند منجر به افزایش تنفس شما گردد. این نمونه می‌تواند بهترین ماساژ و درمان برای انواع مشکلات و ناراحتی‌های تنفسی نظیر آسم می‌باشد.

نکاتی درباره ماساژ سر

روش‌های دیگری برای ماساژ سر وجود دارد و آن استفاده از برس فلزی است که در روزی دو مرتبه می‌توانید با این وسیله سر خود را به خوبی ماساژ دهید و استرس خود را کاهش دهید همچنین این کار باعث آرامش و از بین بردن خستگی می‌شود.

تخلیه بدن از طریق تحریک تخلیه لنفاوی

سیستم لنفاوی بدن که به عنوان سطل آشغال بدن شناخته شده است. بدن انسان آن چیزی که از مواد زائد و سموم دریافت می‌کند را به غدد لنفاوی منتقل می‌کند سپس از بدن خارج می‌شود. برای سرعت بخشیدن به این کار می‌توانید به یک روش طبیعی و ساده به نام ماساژ سر گره‌های لنفاوی بدن را باز کنید و سیستم ایمنی بدن را بالا ببرید. این نوع ماساژ باعث منظم شدن جریان خون در بدن می‌شود و در نهایت سبب پاک‌سازی محصولات زائد و سموم از بدن می‌شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *