مزیت‌‌‌ های انواع ماساژ

با شناسایی و مراجعه مراکز و موسسات ماساژ در اصفهان می‌توانید سلامتی خود را تضمین کنید. مزیت‌‌‌ های انواع ماساژ برای سلامتی فوق‌العاده است، روش‌‌‌های مختلفی برای ماساژ درمانی اعم از فشار درمانی، طب سوزنی، ماساژ نواحی حساس بدن، شناسایی کامل نبض، زبان شناسی، عنبیه شناسی، مزاج شناسی و غیره درمان شود.

از روش‌‌‌های بسیار ساده و نیروبخش برای حفظ سلامتی ماساژ درمانی می‌باشد. از آنجایی که این روش به ابزار‌ها و تجهیزات زیاد و گران قیمتی نیاز ندارد، اما باعث می‌شود که شخص ماساژ دهنده را مبتلا به یک سری از بیماری‌‌‌های جسمی و انرژی‌‌‌های منفی نماید. از سوی دیگر ماساژ درمانی یک روش کاملاً پویا، جذاب و بسیار ساده است که موجب حفظ و ماندگاری سلامتی شما می‌شود.

انواع ماساژ

انواع ماساژ عبارتند از:

  1. ماساژ رفلکسولوژی
  2. ماساژ پیش حاملگی یا قاعدگی
  3. ماساژ نقطه تسریع
  4. ماساژ زوج
  5. ماساژ شیطوسی
  6. ماساژ ورزشی
  7. ماساژ سنگ گرم
  8. ماساژ سوئدی

۱. ماساژ رفلکسولوژی

این نوع از روش ماساژ به این صورت است که مخصوص کف پا می‌باشد به این صورت که شما می‌توانید با مشخص کردن نقاطی کاملاً از قبل تعیین شده و حساسی از روی پا تا کف پا را تحریک کنید که با سایر نقاط دیگر اعضای بدن و سیستم‌‌‌های بدن واکنش ایجاد کند. با بررسی مزایای ماساژ رفلکسولوژی و از فوایدی که می‌توان برای ماساژ رفلکسولوژی در نظر گرفت می‌توان اشاره نمود که این نوع ماساژ می‌تو‌اند در بدن شما تعادل برقرار کند. استفاده نمودن از کفش‌‌‌های پاشنه بلند در طول روز موجب آسیب رساندن به تمام بدن می‌شود.

ماساژ بارداری

۲. ماساژ پیش حاملگی یا قاعدگی

یکی از نمونه ماساژ‌‌ها که بسیار می‌تو‌اند کمک دهنده خانم‌‌ها در این دوران باشد. البته باید گفت که هنگامی‌ که از این نوع ماساژ استفاده می‌کنید باید توجه داشته باشید که از بهترین سالن ماساژ اصفهان در این زمینه و همچنین از نیرو‌‌های کاربلد و باتجربه استفاده کنید تا دچار آسیب و صدمه‌ای نشوید. از ویژگی‌‌هایی که می‌توان برای این نوع ماساژ در نظر گرفت با اتخاذ این نوع روش ماساژ شما می‌توانید تا حد زیادی درد‌‌های شدید دوران بارداری و قاعدگی خود را کاهش دهید و همچنین می‌توانید از بروز هر گونه ناراحتی‌‌‌های عصبی، استرس و بی خوابی پیشگیری کنید.

۳. ماساژ نقطه تسریع

منظور از ماساژ نقطه تسریع به نقاط حساسی که دارای بافت‌‌‌های عمیق هستند با هدف برطرف نمودن استرس‌‌ها و اضطراب‌‌‌های شدید و زیاد در عضلات و ماهیچه‌‌‌های عمیق می‌باشد. از مزیت‌‌‌های این نوع ماساژ نظیر برطرف کننده درد‌‌های شدید ناشی از سیاتیک، از بین بردن مفاصل سفت همچنین مشکلات و ناراحتی‌‌‌های روتاتور کاف می‌باشد.

۴. ماساژ زوج

یکی دیگر از نمونه‌‌‌های ماساژ به نام ماساژ زوج است که شما می‌توانید دو ماساژ گیرنده را همزمان در یک مکان قرار دهید و یکی را ماساژ سوئدی دهید و دیگر را ماساژ‌‌های بافت‌‌‌های عمیق یا سنگ‌‌‌های گرم دهید. این کار بسته به خواست و نیاز مشتری توسط ماساژ دهنده‌‌ها انجام می‌شود.

ماساژ شیطوسی

۵. ماساژ شیطوسی

این نوع از ماساژ که همانطور که از اسمش مشخص است از نمونه‌‌‌های ماساژ‌‌‌های کشور چین است که در طب چینی بسیار استفاده شده است. درصورتی که مشکل انسداد دارید می‌توانید با استفاده از این نوع ماساژ انرژی و نیروی بدنی خود را حفظ کنید. در ماساژ شیطوسی بر روی قسمت‌‌‌های مختلف اعم از زانوها، آرنج‌‌ها و همچنین بر روی پا‌ها نیز انجام می‌شود. دلیل انجام این نوع ماساژ به این خاطر است که شما می‌توانید به راحتی خستگی‌‌ها و فشار‌هایی که بر پشت مفاصل و عضلات خود ایجاد می‌شود را از بین ببرید. این نوع ماساژ موجب می‌شود که گردش خون شما به خوبی انجام شود و باعث تولید اکسی توسین شود.

۶. ماساژ ورزشی

کاربرد ماساژ درمانی بسیار وسیع است، این نوع ماساژ برای ورزشکاران بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد به منظور از بین بردن درد‌‌های شدید و مزمن می‌شود و به فرایند بهبود و درمان را حد زیادی کمک می‌کند. از مزیت‌‌هایی که می‌توان برای این نوع ماساژ در نظر گرفت این است که فرایند بهبودی را تسریع می‌بخشد.

۷. ماساژ سنگ گرم

چرا تکنیک ماساژ سنگ داغ مفید است؟ برخی از ماساژ‌‌ها است که از یک سری از ابزار وسایلی استفاده می‌کنند. یکی از این نوع ماساژ‌ها، ماساژ درمانی با سنگ است به این صورت انجام می‌شود به جای این که از دستان خود برا گره‌‌‌های خیره کننده استفاده کنید از سنگ‌‌‌های بازالت را روی پشت فرد قرار دهید تا به نواحی تنگ نفوذ کند. از خصوصیات منحصر به فرد این نوع ماساژ می‌توان اشاره نمود که باعث برطرف نمودن نقاط استرس و به بهبود جریان و گردش خون کمک شایانی می‌کند.

ماساژ درمانی

۸. ماساژ سوئدی

یکی از نمونه‌‌‌های ماساژ سوئدی که باعث احساس آرامش و اعصاب خاطر شما می‌شود. با انجام دادن منظم این نوع ماساز شما می‌توانید از ایجاد سکته‌‌‌های مغزی، زانو‌ها و گیلدینگ با انجام حرکات دایره‌ای شکل باعث برطرف نمودن کاهش درد و عضلات استفاده می‌کنند.

از فواید ماساژ سوئدی

فواید ماساژ درمانی فوق‌العاده است، تقویت استخوان‌‌ها کاهش استرس و فشار‌‌های عصبی افزایش گردش خون ماساژ سوئدی را بیشتر بر روی نواحی پشت و شانه انجام می‌دهند با استفاده از این روش شما می‌توانید تمامی‌ تنش‌‌ها و اضطراب‌‌ها و فشار‌ها را کاملاً از بین ببرید. از دیگر انواع ماساژ می‌توان به ماساژ بافت‌‌‌های عمیق اشاره نمود این نوع ماساژ‌‌ها باعث کاهش تنش‌‌ها و فشار‌ها به لایه‌‌‌های عمیق بافت‌‌‌های عضلانی و مفاصل می‌شود.
به همین علت از روش‌‌‌های قوی‌تر از ماساژ سوئدی می‌توانید استفاده کنید. از فوایدی که می‌توان برای ماساژ بافت‌‌‌های عمیق نام برد. برای آزادسازی فشار‌‌های شدید و همچنین باعث بالا رفتن مقدار حرکت می‌شود. از دیگر فوایدی که ماساژ صورت دارد این است که شما می‌توانید اگر دچار بیماری‌‌‌های آسم، آلرژی و یا سینوسی هستید آن را به حداقل برسانید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *