تاثیرات ماساژ درمانی

اگر پسوریازیس داشته باشید، ممکن است متوجه شده باشید که هنگام استرس علائم شما بدتر می‌شود. استرس یک محرک شایع برای علائم پسوریازیس است که حتی می‌تواند بر سلامت روحی و جسمی شما نیز تاثیر منفی بگذارد. به همین دلیل انجام اقداماتی که می‌تواند به محدود کردن استرس منجر شود، بسیار اهمیت دارد. ماساژ درمانی در مرکز ماساژ اصفهان یکی از راهبردهایی است که افراد گاهی برای رفع استرس از آن استفاده می‌کنند. ماساژ در کنار تمام ویژگی‌هایی که ارائه می‌دهد، به تسکین دردهای عضلانی و تنش آن‌ها کمک می‌کند.

همچنین گفته می‌شود که ماساژ می‌تواند به کاهش دردهای ناشی از آرتریت پسوریازیس کمک کند.

تفاوت اگزما و پسوریازیس

اگزما و پسوریازیس علائم مشابهی دارند، با این حال تفاوت‌های اساسی نیز در آن‌ها وجود دارد. اگزما در اثر واکنش به حساسیت ایجاد می‌شود. این بیماری در نوزادان و کودکان خردسال بسیار شایع است. ممکن است که برخی از آن‌ها با رسیدن به سنین بزرگسالی، علائم بیشتری از آن را نیز مشاهده کنند. اگزما در هر نقطه از بدن مثل صورت و دست‌ها ایجاد می‌شود، هر چند اغلب در پشت زانو و مچ دست تاثیر می‌گذارد. محرک‌های خاصی مثل صابون، برخی از پارچه‌ها و مواد حساسیت زا باعث تشدید آن خواهند شد.
این در حالی است که پسوریازیس یک بیماری خود ایمنی است که باعث تولید بیش از حد سلول‌های پوستی می‌شود. این منجر به تکه‌های پوسته پوسته در بدن می‌شود. نواحی متداول آن صورت، گردن و پوست سر، همچنین دست‌ها، آرنج و زانو می‌باشد. پسوریازیس از اواسط نوجوانی به بعد بروز می‌کند که علاوه بر خارش، باعث سوزش و لک پوستی نیز می‌شود.

اگر علائم مربوط به آن را تجربه کرده باشید، نیاز است که حتما تحت نظر یک متخصص پوست قرار بگیرید. روش‌های درمان مختلفی وجود دارد که بر اساس نظر و توصیه پزشک می‌توانید آن‌ها را انجام دهید. با این حال یکی از درمان‌های مکمل که به کاهش دردهای آن کمک کرده و باعث بهبود در وضعیت شما می‌شود، ماساژ درمانی می‌باشد.

ماساژ کمر

ماساژ چگونه عمل می‌کند؟

در ماساژ، فشار بر روی پوست، ماهیچه‌ها و سایر بافت‌های نرم اعمال می‌شود تا به کشش و شل شدن آن‌ها کمک کند. بسته به نوع خاص ماساژ، حرکات و تکنیک‌های مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد تا فشار ملایم و عمیقی بر قسمت‌های خاصی از بدن اعمال شود.
به عنوان مثال در ماساژ درمانی ممکن است روی پوست و ماهیچه‌های شما حرکات ورزشی، کششی و لرزشی یا ضربه‌های خاص انجام شود.
بسیاری از افرادی که به پسوریازیس مبتلا هستند، با اطمینان خاطر می‌توانند ماساژ دریافت کنند. هر چند ممکن است لازم باشد که احتیاط‌های خاصی برای مراقبت از پوست شما انجام شود.

برای اطمینان بیشتر درباره آن، بهتر است با پزشک خود صحبت کنید تا این اطمینان حاصل شود که احتیاط‌های خاصی را برای محافظت از پوست خود انجام داده‌اید. با پزشک خود صحبت کنید تا بدانید که آیا ماساژ گزینه‌ای بی خطر برای شماست و یا خیر؟

ماساژور خود را بهتر بشناسید

قبل از تعیین وقت برای ماساژ، بهتر است که درباره شرایط و تجربه ماساژور از او سوال کنید.

– آیا برای ماساژهایی که انجام می‌دهد، گواهینامه و مجوز معتبر در اختیار دارد؟

– میزان آموزش و تجربه او چقدر است؟

– آیا تاکنون با مشتریانی که دچار پسوریازیس بوده‌اند همکاری کرده‌اند؟

این مسائل بسیار اهمیت دارد. به دلیل اینکه اگر ماساژور درباره این بیماری و هر شرایط دیگری که ممکن است شما داشته باشید، اطلاعات کافی نداشته باشند، این احتمال وجود دارد که به خوبی قادر به اعمال ماساژ صحیح نباشند. اگر درمانگر با هر یک از بیماری‌های خاص شما آشنا نیست، بهتر است شخص دیگری را پیدا کنید که درباره مشکل مورد نظر دانش و تجربه کافی داشته باشد. یک متخصص ماساژ درمانی خوب و مجرب در بهترین سالن ماساژ اصفهان می‌تواند تکنیک‌ها و میزان فشاری که لازم است در طول ماساژ اعمال نماید را تنظیم کنید تا به رفع مشکلات شما کمک شود.
بسیار مهم است که در این شرایط از اعمال فشار بر مناطقی از پوست که دچار التهاب و آسیب هستند جلوگیری شود. حتی اگر فشار در این نواحی ملایم باشد. اگر در طول ماساژ احساس درد یا ناراحتی دارید، بسیار مهم است که به ماساژور خود اطلاع دهید.

روغن ماساژ

از استفاده از روغن و لوسیون خودداری کنید

درمانگر قبل از آغاز کردن ماساژ، ممکن است روغن و یا لوسیون را روی پوست شما اعمال کند. این کار به تسهیل روند و کاهش اصطکاک کمک می‌کند. قبل از ماساژ از پزشک خود بپرسید که آیا استفاده از روغن و لوسیون در حین ماساژ برای شما مجاز است و اگر چنین است از کدام نوع آن باید استفاده شود؟
بسیاری از روغن‌ها ممکن است به نرم شدن پلاک‌های پسوریازیس و مرطوب کردن پوست خشک کمک کنند. با این حال برخی از آن‌ها منجر به تحریک پوست شما خواهند شد. اگر روغن و یا لوسیون خاصی وجود دارد که ترجیح می‌دهید از آن‌ها استفاده کنید، بهتر است آن‌ها را همراه خود داشته باشید.

درمان با ماساژ و آبگرم

به طور کلی می‌توان گفت که پسوریازیس یک وضعیت چالش برانگیز برای پوست است که باعث التهاب و پوسته پوسته شدن آن می‌شود. گاهی ماساژ درمانی می‌تواند برای کاهش دردها و مشکلات ناشی از آن کمک کند. هر چند یک راه درمان برای ریشه اصلی آن نیست. همچنین آب گرم که پس از آن انجام می‌گیرد به کاهش التهاب و سطح استرس فرد که هر دو در دردهای این بیماری مزمن پوستی تاثیر دارند، کمک می‌کند.
با این حال به طور کلی قبل از دریافت ماساژ و درمان با آبگرم، مهم است که درباره وضعیت پوست خود به ماساژور اطلاع دهید. هر چند این یک بیماری پوستی مسری نیست، با این حال بهتر است که درمانگر درباره شرایط ویژه شما اطلاع داشته باشد. انجام یک ماساژ ملایم و کلی در پوست سر و بدن نه تنها به شما احساس آرامش بیشتری می‌دهد، بلکه در افزایش گردش خون و بهبود سیستم لنفاوی بدن که برای سلامتی کلی سیستم ایمنی بدن ضروری هستند، کمک می‌کند. همان طور که اشاره کردیم، کاربرد ماساژ درمانی برای بدن فوق‌العاده است، به عنوان مثال می‌توانید ماساژ سوئدی را دریافت کنید که یک نوع ماساژ درمانی همراه با حرکت نرم ماهیچه‌ها و استفاده از تکنیک‌های طولانی و آهسته است. این یک روش درمانی مناسب برای افرادی است که دارای بیماری پوستی هستند.