تاثیر ماساژ پا بر روی سلامتی

در آغاز باید گفت که خاستگاه ماساژ پا مربوط به چین باستان است. با این حال با توجه به مزایا و ویژگی این مدل باستانی و تحقیقات پزشکی انجام شده بر روی آن، امروزه بیش از پیش در حال گسترش است. تحقیقات نشان داده است که این ماساژ می‌تواند نقاط درد و فشار را بر روی پاهای شما تحت تاثیر قرار دهد و به کاهش آن کمک کند. این باور که فشار آوردن و ماساژ نقاط خاصی از پا می‌تواند بیماری‌های دیگر را در بدن بهبود دهد، رفلکسولوژی نامیده می‌شود. همانطور که به آن اشاره کردیم، این ناشی از طب سنتی چین است. آن‌ها نیز بر این باور بوده‌اند که پا قلب دوم انسان است و توجه به آن می‌تواند بر روی نقاط دیگر بدن نیز تاثیرگذار باشد. به اعتقاد چینی‌ها تاثیر ماساژ پا بر روی سلامتی بسیار زیاد است.
ایده‌ای که پشت این باور است بیان می‌کند که به کمک ماساژ پا می‌توان انرژی به نام “چی” را در بدن انسان و در امتداد مسیرهای خاص به جریان درآورد.

آیا علم از این روش درمانی پشتیبانی می‌کند؟

علم پشت رفلکسولوژی همچنان ناشناخته است. با این حال تحقیقات زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد این مورد در تسکین بخشیدن درد و کنترل آن به شکل موثر عمل می‌کند. مطالعات بیشتر نشان دهنده این است که رفلکسولوژی به کاهش اضطراب کسانی که تحت آزمایشات پزشکی قرار گرفته و یا بستری شده‌اند، منجر می‌شود.

ماساژ پا

ماساژ پا برای کاهش اضطراب

در این روش درمانگر نقطه موردنظر را پیدا می‌کند. پس از آن سر انگشتان خود را بر روی این نقطه قرار می‌دهد و در دایره‌های کوچک و به صورت دورانی منطقه مورد نظر را ماساژ می‌دهد. علاوه بر آن حرکاتی مانند نگه داشتن محکم و فشار دادن پا، می‌تواند به بهبود وضعیت شما منجر شود.

لازم است بدانید که حتی یک جلسه رفلکسولوژی برای افرادی که دارای استرس مزمن هستند، از اهمیت زیادی برخوردار است. به این دلیل که می‌تواند به مرور بر روی سایر سیستم‌های بدن تاثیر بگذارد. فرایند درمان تمامی‌ درد‌ها با ماساژ پاها سریع‌تر پیش می‌رود.

کافی است درمانگر مرکز ماساژ در اصفهان تمرکز خود را بر روی انگشتان و بخش مرکزی پا قرار دهد. به کمک این کار حتی می‌توانید پس از مدتی به بهبود کیفیت خواب خود پی ببرید. دلیل اصلی این امر آرامشی است که پس از ماساژ به دست می‌آورید. افزایش سطح انرژی و بهبود گردش آن در بدن به این مهم منجر خواهد شد.

درمان کمر درد

مطالعات نشان داده است که افراد مبتلا به کمر درد، نتایج قابل توجهی را از این روش درمانی دریافت می‌کنند.

برای درمان به روش رفلکسولوژی، ماساژور بر روی قوس پاهای شما متمرکز می‌شود و این مراحل را دنبال می‌کند:

1. او بر روی نقاط فشار در قوس پا تمرکز می‌کند. در این حین از روغن مخصوص و یا لوسیون بدن برای نتیجه بهتر استفاده می‌شود.
  2. حرکت از پاشنه به سمت انگشتان پا انجام می‌شود. به طور متناوب حرکات دست به همراه مکث‌های کوتاه صورت می‌گیرد.

علاوه بر آن ماساژور می‌تواند از انگشتان شست خود برای فشار بیشتر استفاده کند. اگر فردی از درد سیاتیک رنج می‌برد، از انگشتان شست، حرکات دورانی و کشویی بر روی قسمت عصب سیاتیک که در قسمت زیر پاشنه پا قرار دارد، استفاده می‌شود.

مناطق دیگری که ممکن است نیاز به درمان داشته باشند، نقاط مفصل ران و زانو هستند که نقاط عصب آن در قسمت بیرونی پا و در نزدیکی پاشنه قرار گرفته‌اند.

ماساژ پا

تاثیر ماساژ پا در تسکین درد عمومی

وجود میوفاسیال باعث می‌شود که درد در ماهیچه‌ها، استخوان‌ها و اندام شما ایجاد شود. با این وجود ماساژور مرکز ماساژ درمانی در اصفهان می‌تواند با فشار ملایم و پایدار بر روی نقاط دردناک پا، به بهبود این مشکل کمک کند. برای انجام این کار، درمانگر از این روش استفاده می‌کند:

۱- ابتدا لازم است که بر روی یک صندلی راحت و یا یک مبل نرم بنشینید.

۲- یک توپ کوچک اندازه توپ گلف یا تنیس زیر پای شما قرار می‌گیرد.

۳- توپ را با پای خود بچرخانید تا نقطه حساس و دردناک را پیدا کنید.

۴- تنها کافی است پای خود را در همان نقطه فشار دهید تا کاهش درد را متوجه شوید.

۵- این کار را سه بار به مدت ۵ دقیقه انجام دهید.

بیش از یک بار برای چرخاندن توپ زیر پای خود اقدام نکنید.

شواهد بسیاری وجود دارد که حاکی از آن است که ماساژ نقاط دردناک در پا می‌تواند برای سلامتی شما مفید باشد.

نحوه ماساژ نقاط فشار پا برای تسکین درد

رفلکسولوژی برای کسانی که از بیماری‌های خاصی رنج می‌برند به عنوان یک روش مکمل و نه یک روش درمانی اصلی در نظر گرفته می‌شود. برای هر گونه درمان یک بیماری خاص، روش با درمان کامل به کمک رفلکسولوژی شروع می‌شود. به این شکل که ابتدا پاها گرم می‌شوند و پس از آن درمان کلیه سیستم‌های بدن از طریق پا آغاز می‌شود.
درمانگر سالن ماساژ اصفهان هنگام لمس پاهای شما، بر روی نقاطی که احساس می‌کند دارای احتقان و گره هستند، بیشتر تمرکز می‌کند.

کاهش سردردهای عمومی و میگرن

برای ماساژ پا از ناحیه انگشت بزرگ تا پاشنه پا تحت درمان قرار می‌گیرد. نقاط سینوس که در نزدیکی انگشتان پا وجود دارند، باعث می‌شود که دردهای ناحیه میگرن کاهش یابد. همچنین می‌توانید با ماساژ بخش وسط و تورفتگی پا به بهبود عملکرد دستگاه گوارش خود کمک کنید.
سردردهای میگرنی سردردهای شدیدی هستند که عموما به یک طرف سر محدود می‌شوند و ممکن است با تهوع، استفراغ، ناراحتی از نور شدید و اختلالات بینایی همراه باشد. برای بهبود، درمانگر بر روی سرپنجه و انگشتان بزرگ پا تمرکز می‌کند. افرادی که از تجربه و تخصص کافی برخوردار هستند، به خوبی نقاط درد پا را شناسایی می‌کنند و ماساژ را بر روی همان نقاط اعمال می‌کنند. به طور کلی تحقیقات نشان داده است که به منظور کاهش دردهای سایر نقاط بدن می‌توان با ماساژ و توجه بر سلامت پا، میزان قابل توجهی از مشکلات را کاهش داد.