مزایای ماساژ شیاتسو

شیاتسو نوعی از ماساژ درمانی است که اولین بار در ژاپن ایجاد شد. نام آن از یک اصطلاح ژاپنی به معنای “فشار انگشت” گرفته شده است. حرکات آن شامل وارد کردن فشار به نقاط خاصی از بدن است که از نقطه‌ای به نقطه دیگر و در یک ترتیب ریتمیک حرکت می‌کنند. با آنکه شیاتسو در طب سنتی چین نیز ریشه دارد، با این حال امروزه در سراسر جهان از آن استفاده می‌شود. همچنین در ماساژ نشسته از تکنیک‌های آن برای کاهش دردهای سر و گردن به کار گرفته می‌شود. روند درمان دردها با ماساژ درمانی و ماساژ شیاتسو سریع‌تر پیش می‌رود.

شیاتسو چگونه کار می‌کند؟

شبیه به طب سوزنی که درمانگر سوزن‌ها را بر روی نقاط خاصی از بدن وارد می‌کند، در ماساژ شیاتسو، نیرو و فشار دست نیز به نقاط خاصی اعمال می‌شود. درمانگران با تحریک این نقاط قصد دارند تا جریان انرژی که با نام “چی” در فرهنگ مردمان چین و ژاپن شناخته می‌شود را افزایش دهد. با این کار بهبود به سرعت انجام می‌شود و درمان تسهیل می‌گردد.

اگرچه دانشمندان هنوز مشخص نکرده‌اند که چرا و یا چگونه ماساژ شیاتسو می‌تواند باعث بهبود سلامت فرد شود، با این حال این فرضیه وجود دارد که این درمان سیستم عصبی سمپاتیک را آرام می‌کند و به نوبه خود موجب تحریک و افزایش گردش خون، کاهش استرس و تسکین درد می‌شود.

در حین انجام ماساژ شیاتسو، متخصصان درمان در بهترین مرکز ماساژ در اصفهان با استفاده از انگشتان دست، کف دست و شست‌ها به صورت پیوسته نیرو و فشار لازم را به بدن فرد وارد می‌کنند. هر نقطه به طور معمول برای دو تا هشت ثانیه نگه داشته می‌شود.

افرادی که تحت ماساژ شیاتسو قرار می‌گیرند، نقاط فشار تحریک شده را به عنوان “درد خوب” توصیف می‌کنند. با این حال لازم است که در صورت احساس ناراحتی یا درد و یا هنگام ماساژ، به پزشکان خود هشدار دهید. در این صورت درمانگر بهترین مرکز ماساژ اصفهان می‌تواند فشار را تنظیم کرده تا ماساژ برای شما راحت‌تر انجام شود.

مزایای ماساژ شیاتسو چیست؟

ماساژ شیاتسو و خواص آن فوق‌العاده است. این روش اغلب برای کاهش استرس و محافظت و پیشگیری از ایجاد آن استفاده می‌شود. علاوه بر آن مزایای ماساژ شیاتسو موجب بهبودی در شرایط اضطراب آور، کاهش دردهای ناشی از آرتروز، کمر درد، یبوست، سردرد، بی خوابی، مشکلات قاعدگی، درد گردن و شانه‌ها، سندرم قبل از قاعدگی، درد سیاتیک و مشکلات سینوس می‌شود.

این باور وجود دارد که شیاتسو انرژی را افزایش می‌دهد و باعث بهبودی در برابر آسیب‌ها و تحریک‌های دستگاه گوارش بدن می‌شود.

ماساژ شیاتسو

آیا شیاتسو واقعا موثر است؟

تحقیقات در مورد اثرات بهبود شیاتسو بسیار محدود است، با این حال شواهد مبتنی بر این است که این نوع ماساژ مزایای قابل توجهی به همراه دارد.

در طی گزارشی که در سال ۲۰۱۵ منتشر شده بود، محققان دریافتند که به کمک تکنیک‌های درمانی در ماساژ شیاتسو، می‌توان شدت درد افراد مبتلا به فیبرومیالژیا را کاهش داد.
تجزیه و تحلیل دانشمندان نشان می‌دهد که فواید ماساژ درمانی نه تنها درد، بلکه آستانه تحمل، خستگی و کیفیت خواب افراد را بهبود می‌یابد. شیاتسو می‌تواند به منظور تسکین دردهای ناشی از یبوست به شما کمک کند. کشش و ضربه در ناحیه شکم حین ماساژ، عضلات را شل کرده و موجب بهبود عملکرد روده می‌شود.

اگر از ناراحتی‌های میگرن رنج می‌برید، در اثر آزادسازی عروق خونی در سر به کمک این ماساژ، می‌توانید درد کمتری احساس کنید. شیاتسو با تقویت آرامش بدن و افزایش جریان خون، به کاهش دردهای ناشی از میگرن منجر می‌شود. علاوه بر این می‌تواند با تحریک گردش خون در بدن، به مویرگ‌های نرم پوست کمک کند. ماساژ برای افزایش ترشح غدد چربی مفید بوده و پوست را مرطوب و سالم نگه می‌دارد. در نتیجه چروک شدن دیرتر اتفاق می‌افتد.

ایمنی و عوارض جانبی

هر چند که لازم است این مدل از ماساژ توسط متخصصین واجد شرایط در کلینیک ماساژ در اصفهان انجام شود تا ایمن تلقی شود، با این حال لازم است افرادی خاص احتیاط‌های لازم را انجام دهند و قبل از دریافت آن، حتما با پزشک خود مشورت کنند.

به عنوان مثال این نگرانی وجود دارد که شیاتسو در زنان باردار، بیمارانی که اخیرا تحت شیمی درمانی و یا پرتودرمانی قرار گرفته‌اند، افرادی که دارای شرایط خاص مانند پوکی استخوان، بیماری قلبی و اختلالات لخته شدن خون هستند، دارای اثرات مضر است. علاوه بر این لازم است ماساژور توجه داشته باشد که به طور مستقیم بر روی کبودی‌ها، پوست‌های ملتهب، زخم‌هایی که بهبود نیافته‌اند، تومور، فتق شکمی یا مناطقی که اخیرا دچار شکستگی شده‌اند، ماساژ شیاتسو را اجرا نکند.

روش درمان شیاتسو

این مدل ژاپنی ماساژ، با تاثیر گذاری مستقیم بر سیستم داخلی بدن، در جهت بهبود سلامت عمومی انجام می‌شود. درمان اغلب منجر به افزایش دامنه حرکت و بهبود و هماهنگی می‌شود.  برای ترمیم ساختار عضلات و استخوان‌ها از طریق تکنیک‌های کشش، استفاده می‌شود. کاهش تنش و اسپاسم عضلانی در نتیجه با ماساژ و کشش پوستی انجام می‌شود و باعث آزادسازی تنش شده و درد عضلات را از بین می‌برد.

انرژی حیاتی بدن که به عنوان “چی” شناخته می‌شود، در این روش جریان پیدا می‌کند. طب سنتی چینی معتقد است که وقتی این انرژی در بدن شما مسدود می‌شود، موجب بروز درد در بدن بیمار می‌شود. با استفاده از تحریک کانال‌های انرژی، این نوع ماساژ قصد دارد تا از روش‌هایی مانند ضربه، حرکات ورزشی و کششی برای از بین بردن انسداد شما کمک کند. اگر مایل به دریافت این روش هستید، بهتر است قبل از هر چیز از تخصص و تجربه درمانگر خود اطمینان حاصل کنید و سپس برای دریافت آن اقدام نمایید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *