ماساژ دوران بارداری

امروزه بسیاری از افراد به این نتیجه رسیده‌اند که ماساژها تا چه اندازه توانسته‌اند به افراد کمک کنند به همین دلیل هم سالن ماساژ در شهرها تاسیس شده است که بهتر است با دقت بیشتری آن‌‌ها را انتخاب کنیم. امروزه بسیاری از افراد سود جو بدون داشتن هیچ تخصص و مدرکی به این کار پرداخته‌اند. به همین دلیل هم بهتر است به مکان‌‌‌های معتبر و دارای مدارک تخصصی مراجعه نمایید چرا که به همان اندازه که یک ماساژ خوب می‌تواند برای ما مفید باشد به همان اندازه هم یک ماساژ غیر اصولی می‌تواند بر روی شما آثار مخربی را داشته باشد.

برعکس تصوری که مردم از ماساژها دارند که آن‌‌ها تنها قرار است بر روی جسم ما تاثیر بگذارد در صورتی که این تفکر کاملا ناصحیح است به همین دلیل هم ماساژها می‌توانند مرهم‌‌‌های خوبی برای روزهایی باشند که شما خسته‌‌‌تر از همیشه از محل کار خود برمی گردید. آن‌‌ها می‌توانند آرامشی وصف ناپذیری به شما بدهند و شما را از شر بسیاری از درگیری‌‌‌های ذهنی نجات دهند و همین طور به شما یک جسم سالم و بدون هیچگونه گرفتگی تحویل دهند.

متاسفانه تفکر ناصحیحی وجود دارد که افراد هنگامی که متوجه می‌شوند باردار شده‌‍اند دیگر ماساژ درمانی خود را رها می‌کنند و دیگر سراغ آن نمی‌‌‌روند. این مسئله در ذهن بسیاری از خانم‌‌‌های باردار است که احتمال می‌دهند با ماساژ رفتن سلامتی نوزاد خود را به خطر انداخته‌اند، در حالی که ماساژ در دوران بارداری متناسب با همان دوران است و نه تنها این مسئله باعث می‌شود تا جنین شما هیچ آسیبی نرسد بلکه ماساژ دوران بارداری می‌تواند برای شما و کودکتان آثار مهم و ارزشمندی را داشته باشد. ماساژ در هنگام بارداری و در مرکز تخصصی ماساژ اصفهان می‌تواند یک انتخاب صحیح و هوشمندانه برای شما باشد.

ماساژ در دوران بارداری

 

ما در ادامه شما را بیشتر با فواید این نوع از ماساژها آشنا می‌کنیم.

فواید ماساژ درمانی بسیار زیاد است، همانطور که می‌دانید بارداری پروسه‌‌‌‌‌ی بسیار سخت و در عین حال تجربه‌‌‌‌‌ی شیرینی است. اما واقعیت این است که این پروسه‌‌‌‌‌ی سخت و شیرین با آگاهی می‌تواند تنها یک دوران شیرین باشد و همچنین شما می‌توانید در آینده کودک متولد شده‌‌‌‌‌ی سالم را داشته باشید. اما همانطور که می‌دانید بی‌‌خوابی، سردرد، درد پاها و سیاتیک تنها بخشی از آسیب‌‌‌‌هایی است که یک مادر در این دوران متحمل می‌شود. در عین حال شما نمی‌‌‌توانید هر دارو و یا ماده‌‌‌‌‌ی خوراکی را در این دوران مصرف کنید تا دردتان کاهش پیدا کند. به همین دلیل هم است که بسیاری از افراد ماساژ را انتخاب می‌کنند. ماساژ دوران بارداری می‌تواند بسیاری از دردها را کاهش دهد، چرا که ما به شما به شدت توصیه می‌کنیم تا از ماساژ در این دوران استفاده نمایید.

مطالعات نشان داده‌اند که ماساژ می‌تواند درد ناشی از بارداری را به میزان قابل توجهی کاهش دهد و همچنین می‌تواند افسردگی، بی‌‌خوابی و اضطراب و خلا عاطفی را بهبود ببخشد. تاثیر ماساژ درمانی برای کاهش افسردگی طی تحقیقات مختلف ثابت شده است.

 ماساژ در دوران بارداری

طبق یک مطالعه در مجله زنان و زایمان که در یکی از کشورهای اروپایی منتشر شده است؛ ماساژ حتی در حین زایمان می‌تواند به درد زایمان کمک کند و آن را کاهش دهد، بلکه مدت زمان زایمان را نیز به طور متوسط، سه ساعت کاهش می‌یابد. توجه به این نکته بسیار مهم است که ماساژهایی که قبل از تولد نوزاد انجام می‌گیرد، با ماساژهای سنتی متفاوت است و به شدت مسئله‌‌‌‌‌ی تخصصی است که هرکس از پس انجام آن بر نمی‌‌‌آید پس بهتر است مرکز ماساژ معتبری را برای خود انتخاب کنید.

شما در مدل معمولی ماساژ بر روی یک تخت دراز می‌کشید و سپس ماساژ می‌بینید، اما واقعیت این است یک خانم باردار نمی‌‌‌تواند مانند زمان‌‌‌های دیگر به راحتی بر روی تخت ماساژ دراز بکشد به همین دلیل هم در این روش؛ ماساژور در کنار این افراد قرار می‌گیرد و شروع به ماساژ دادن می‌کند.

در روش دیگر، خانم باردار، بر روی تختی دراز می‌کشد که دارای شکافی در وسط است که باعث می‌شود تا شکم او آویزان شود و هیچ فشاری به آن وارد نشود.

در حین ماساژ، عموما ماساژور‌‌ها تمرکز خود را بر روی کمر  می‌گذارند، نقطه‌ای که بسیاری از زنان در آن احساس درد می‌کنند و انتظار دارند تا با این نوع از درمان کمی درد کاهش پیدا کند. احساس درد اغلب به دلیل هورمون بارداری است که رباط‌‌ها را در ستون فقرات شل می‌کند تا بدن را برای زایمان آماده کند. ممکن است درمانگر برای تسکین سر دردها روی سر، گردن و شانه‌‌ها تمرکز کند.

 ماساژ در دوران بارداری

ملاحظات خاص

درمانگران مناطق خاصی را با مراقبت بیشتر از سایرین انجام می‌دهند. مثلا شکم، ممکن است در طول ماساژ دوران بارداری، به هیچ عنوان شکم شما لمس نشود و یا در صورت انجام این کار، آن‌‌ها از فشار سبک استفاده می‌کنند و سکته‌‌‌های ریتمیک، روی ناحیه حساس انجام می‌دهند. آن‌‌ها همچنین برای پاها مراقبت‌‌‌های ویژه‌ای انجام می‌دهند. از آنجا که جریان خون به پاها در دوران بارداری انعقاد خون افزایش پیدا می‌کند تا بدن برای زایمان آماده باشد. زنان باردار به راحتی می‌توانند لخته‌‌‌های خون را در پاهای خود احساس کنند. متخصصان ماساژ در سالن ماساژ اصفهان می‌دانند باید چه کار کنند که ضمن از بین رفتن مضرات این مشکل زایمان شما را نیز دچار سختی نکنند.

طبق تحقیقات انجام شده نشان داده شده است که ۲۶ زن باردار به مدت ۵ هفته مورد یک ماساژ درمانی و آرامش درمانی قرار گرفتند. هر گروه، اصولا ماساژ درمانی یا استراحت درمانی دوبار در هفته انجام می‌شود. در گروه ماساژ درمانی، زنان در حین زایمان عوارض کمتری داشتند و احتمالا نوزادانشان، زودرس و نارس نمی‌‌‌شدند.

تمامی این موارد به این مسئله اشاره دارد که تصورات شما نسبت به در خطر افتادن جنین در این دوران تصوری اشتباه و گاهی اوقات حتی خطرناک است و بیشتر می‌تواند به شما صدمه بزند. بهتر است برای یک بار هم که شده در این دوران ماساژ را امتحان کنید مطمئن باشید که نمی‌‌‌توانید آن را رها کنید چرا که این احساس خوب در این دوران به راحتی به دست نمی‌‌‌آید. باز هم باید به این نکته تاکید کرد که، مراکز درمانی معتبری را برای این کار در نظر بگیرید تا دچار مشکل نشوید چرا که این ماساژ احتیاج به مدرک و تخصص بالایی دارد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *