ماساژ لومی لومی

ماساژ لومی لومی یک نوع ماساژ سنتی‌ هاوایی است که ترکیبی از تکنیک‌های ماساژ می‌باشد. گاهی اوقات از دعا، شیوه صحیح تنفس و رقص برای بازیابی انرژی و آرامش بدن استفاده می‌کنند. حرکات آن به همراه ضربه‌های پشت سر هم، آرام و روان در اعماق عضلات اعمال می‌شود و به گیرنده اجازه می‌دهد تا آرامش بیشتری به دست آورد.
در حال حاضر بسیاری از افراد با توجه به نتایج قابل توجهی که از این نوع ماساژ دریافت می‌شود، مایل هستند تا از آن استفاده کنند و معمولا از درمانگران خود می‌خواهند که این روش را به کار گیرند. طبیعی است که بومیان اهل‌ هاوایی و مردم همان منطقه بیش از هر فرد دیگری با این روش آشنایی داشته و عملکرد بهتری ارائه می‌دهند.
پیروان سبک لومی لومی بر این باورند که خاطرات تنها در مغز و ذهن انسان ذخیره نمی‌شوند، بلکه سلول به سلول بدن یادآور خاطرات خوب و بد هر فرد است. حرکات و ضربه‌های پشت سر هم به صورت طولانی و مداوم به این منظور طراحی شده‌اند که به بدن کمک کنند تا رفتارها و الگوهای قدیمی خود را رها کند و در نتیجه فشار وارد شده به عضلات کاهش یابد.
ضربه‌های پهن و نرمی که با انگشتان دست، شست، کف دست، قسمت بازو و آرنج ماساژور بر بدن گیرنده وارد می‌شود، می‌تواند به بهبود وضعیت او کمک کند. از بهترین روغن‌های ماساژ درمانی مانند روغن ماکادمیا، نارگیل و مانند آن به عنوان مرطوب کننده در ماساژ لومی لومی استفاده می‌شود تا هنگام حرکات درمانی بر روی پوست مشکلی برای فرد تحت درمان ایجاد نشود.

فواید ماساژ لومی لومی

ماساژ لومی لومی قصد دارد تا بدن و ذهن شما را از اتفاقات ناگوار و هر گونه تنش دیگر رها کند. به همین دلیل از جمله مزایای آن به شرح زیر است:

  1.  کاهش تنش
  2.  بهبود جریان خون و غدد لنفاوی
  3.  حذف سموم و مواد زائد در بدن
  4. جوان سازی پوست
  5.  القای احساس آرامش، هماهنگی و سلامتی

ماساژ لومی لومی

در‌ هاوایی از ماساژ لومی لومی برای درمان کودکان که از ناراحتی معده رنج می‌برند و همچنین تسکین درد زنان هنگام زایمان استفاده می‌شود. یک درمانگی قصد بهبودی ندارد، بلکه باعث تسهیل بهبودی دردها می‌شود. درمان دردها با ماساژ درمانی امکان‌پذیر است.

کارهایی که لازم است قبل از ماساژ انجام دهید

ماساژ لومی لومی بر روی تمام قسمت‌های بدن تمرکز دارد. بهتر است حتی الامکان قبل از ماساژ موهای بدن خود را شیو کنید، تا هنگام دریافت ماساژ احساس بهتری داشته باشید.

علاوه بر آن در ساعت‌های منتهی به ماساژ از خوردن وعده‌های غذایی سنگین خودداری کنید و به جای آن سعی کنید زیاد آب بنوشید.

اقدامات احتیاطی

قبل از شروع ماساژ در مرکز ماساژ در اصفهان بهتر است درمانگر درباره تاریخچه پزشکی از شما سوالات لازم را بپرسد. اگر باردار هستید و یا احتمال می‌رود که باردار باشید، حتما این موضوع را با ماساژور خود در میان بگذارید.

لومی لومی چگونه انجام می‌شود؟

مانند سایر ماساژهای دیگر فرد گیرنده درمان بر روی تخت ماساژ دراز می‌کشد. بهتر است حوله‌های شخصی همراه خود داشته باشید. برای شروع درمانگر به شما می‌گوید که نفس عمیقی بکشید، این کار به افزایش آرامش شما کمک می‌کند. در ماساژ لومی لومی معمولا حرکات با یک دوره سکون بین درمانگر و گیرنده ادامه می‌یابد. گاهی اوقات درمانگر دست از کار می‌کشد و اجازه استراحت به شما می‌دهد. در این لحظات سکوت، دعا، موسیقی و یا هر حرکت دیگر که باعث آرامش ذهنی و بدن شما باشد، ارائه می‌شود.
ماساژور به طور مستقیم با پوست شما در تماس است و با ضربات پشت سر هم و ریتمیک کار می‌کند تا تنش‌های بدن آزاد شود و شما از این احساس بد رها شوید. ضربه‌ها و حرکت دست از بالای شانه‌های شما شروع می‌شود و به مرور تمام بدن شما تا کف پاهایتان با این حرکات همراه می‌شود.

ماساژ لومی لومی

قالب مشخصی برای این نوع ماساژ وجود ندارد. بنابراین هیچ دو ماساژ‌ هاوایی، شبیه به یکدیگر نیستند. بسته به نحوه پاسخ بدن شما ممکن است درمان آهسته و آرامش بخش یا سریع و هیجان انگیز باشد. به عنوان مثال ممکن است کشش‌های ملایم و چرخش‌های طولانی دست، ساعد و یا آرنج درمانگر را بر روی بدن خود احساس کنید.

ممکن است متوجه شوید که درمانگر در بهترین سالن ماساژ در اصفهان به طور همزمان دو قسمت مختلف از بدنتان را ماساژ می‌دهد. این کار باعث می‌شود که مغز شما از تمرکز بر روی یک قسمت از بدن باز بماند، در نتیجه احساس آرامش و رهایی بیشتری خواهید داشت. گاهی ممکن است لومی لومی توسط دو نفر و به طور همزمان انجام شود تا اثر درمان تشدید شود. ماساژ‌هاوایی سنتی معمولا شامل ماساژ شکمی نیز می‌باشد، به این دلیل که سنت‌هاوایی بخشی از روده بزرگ را روح و یا قلب شخص می‌دانند.
حرکات ماساژور در این مدل باعث می‌شود که جریان انرژی در بدن شما افزایش یابد. او این حرکات را به آرامی انجام می‌دهد تا میزان مقاومت بدنتان کاهش پیدا کرده و اسپاسم‌های عضلانی رفع شوند. یکی از نکاتی که در ماساژ لومی لومی رعایت می‌شود و بسیار مهم است، فکر کردن به موقعیت جغرافیایی است. به عبارت بهتر از شما خواسته می‌شود به جای آنکه خود را در یک اتاق کار درمانی تصور کنید، ساحل شنی‌هاوایی و آفتاب دوست داشتنی و گرم آن را بر روی پوست خود تصور کنید.

نکاتی که پس از ماساژ ملزم به رعایت آن هستید

معمولا بعد از ماساژ‌ هاوایی احساس خوشبختی و رهایی خواهید داشت. از کف سر تا انگشتان پای شما، حس سبکی و بی وزنی دارند. قبل از اینکه به دنیای واقعی بازگردید، می‌توانید با یک دوش آب گرم و یا استخر، به افزایش این احساس خوب کمک کنید. درست شبیه به اینکه در ساحل‌هاوایی نشسته‌اید، بین ماسه و اقیانوس قرار گرفته‌اید و صدای امواج آرامش عمیقی را برای شما فراهم می‌کند. مزایای دیگر این ماساژ درست شبیه به دیگر روش‌ها شامل آرامش عضلات، ترویج گردش خون در بدن، آزاد شدن انرژی مسدود شده و مواردی از این دست می‌باشد. با این تفاوت که لومی لومی بر این باور است که نه تنها تنش‌های جسمی، بلکه لازم است تنش‌های روحی، عاطفی و معنوی در حین درمان برطرف شوند.

جلسات درمانی نسبت به سایر مدل‌ها طولانی‌تر بوده و معمولا بین ۱.۵ تا ۲ ساعت متغیر است. با توجه به مزایای این روش، تنها کافی است یک بار آن را امتحان کنید، بدون شک برای دفعات بعدی نیز مایل خواهید بود که از ماساژ لومی لومی بهره مند شوید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *