ماساژ رفلکسولوژی| ماساژ در اصفهان

رفلکسولوژی نوعی ماساژ درمانی است که شامل اعمال فشار به دست و پا برای بهبود درد در نقاط دیگر بدن است و در بهترین سالن ماساژ انجام می‌شود. اساسی‌ترین نظریه‌ای که در این باره وجود دارد بیان می‌کند که نقاط مشخص و یا “نواحی رفلکس” بر روی دست و پای انسان وجود دارد که از طریق کانال انرژی به ارگان‌های خاص و سیستم‌های دیگر بدن متصل می‌شوند.

در اثر ماساژ درمانی پا، موانع انرژی از بین می‌رود و سلامت در ناحیه مرتبط بدن ایجاد می‌شود. جالب است بدانید درمان تمامی‌ درد‌ها با ماساژ پاها تسکین پیدا می‌کند.

کسانی که به آن‌ها رفلکسولوژیست گفته می‌شود، با وارد کردن فشار بر روی نقاط رفلکس، به تعادل سیستم عصبی کمک می‌کنند. این کار باعث آزاد شدن اندروفین در بدن شده و نتیجه آن کاهش درد و استرس خواهد بود.

به عنوان مثال بخشی از مناطق رفلکس و قسمت‌های مربوط به بدن شامل موارد زیر است:

۱- نوک انگشتان پا، منعکس کننده سر هستند.

۲- قلب و سینه‌ها در سینه پا قرار دارند.

۳- کبد، لوزالمعده و کلیه‌ها در قوس کف پا هستند.

۴- کمر و روده به سمت پاشنه پا هستند.

اگرچه ریشه‌های رفلکسولوژی یا همان ماساژ پا به مصر باستان و چین باز می‌گردد، با این حال ویلیام فیتز جرالد، پزشک گوش، حلق و بینی، این مفهوم را در سال ۱۹۱۵ معرفی کرد. فیزیوتراپیست آمریکایی یعنی یونیس اینگرام در دهه ۱۹۳۰ این تئوری را توسعه داد. چیزی که امروز تحت عنوان رفلکسولوژی مدرن شناخته می‌شود.

رفلکسولوژی

فواید رفلکسولوژی

فواید رفلکسولوژی بر روی عارضه‌های مختلف عبارت است از:

۱- کاهش استرس و شرایط ناشی از آن

۲- سردردهای تنشی و میگرن

۳- اختلالات گوارشی

۴- آرتروز

۵- بی خوابی

۶- عدم تعادل هورمونی

۷- آسیب‌های ورزشی

۸- اختلالات قاعدگی همچون سندرم پیش از قاعدگی

۹- مشکلات گوارشی همچون یبوست

۱۰- کمر درد

گاهی روش درمان در مرکز ماساژ اصفهان به این صورت است که به صورت نشسته، کافی است کفش و جوراب خود را خارج کنید، بر روی صندلی یا میز مخصوص ماساژ قرار بگیرید. پس از آن رفلکسولوژیست پاهای شما را ارزیابی کرده و نقاط مختلف را برای شناسایی نواحی حساسیت یا تنش شناسایی می‌کند.

ابتدا از حرکات سریع و ماساژ برای گرم کردن دست و پا استفاده می‌شود. پس از آن با فشار نوک انگشتان دست و شست، تکنیک‌های ماساژ پا بر روی آن اعمال می‌شود. ممکن است از لوسیون و روغن‌های مخصوص نیز استفاده شود. علاوه بر آن گاهی درمانگر از ابزارهایی مانند توپ استفاده می‌کند.

تفاوت رفلکسولوژی و ماساژ پا

هر چند ماساژ پا می‌تواند شبیه به رفلکسولوژی باشد، با این حال درمانگر در رفلکسولوژی سعی می‌کند تا نقاطی را انتخاب کند که پاسخ مناسبی از اندام‌های مربوطه دریافت می‌کند.

این در حالی است که متخصص ماساژ درمانی هنگام ماساژ پا برای بهبود گردش خون، تسکین درد، التیام صدمات در ناحیه درد و القا آرامش کلی، موجب تحریک عضلات و سایر بافت‌های نرم می‌شود.

اکثر افراد پس از درمان به کمک بازتاب شناسی عنوان می‌کنند که این روش بسیار آرامش بخش است. با این حال اگر احساس ناراحتی می‌کنید بهتر است با درمانگر خود در میان بگذارید، به این دلیل که ماساژ درمانی پا دردناک نیست.

رفلکسولوژی

عوارض جانبی و احتمالی

بهتر است که تاریخچه سلامتی خود را به شکل کامل و دقیق به درمانگر خود ارائه دهید. اگر زخم باز، نقرس و یا بیماری قلبی و عروقی دارید، این احتمال وجود دارد که بازتاب شناسی برای شما مشکل ساز شود، به همین دلیل بهتر است قبل از آن این موارد را با درمانگر خود در میان بگذارید.

علاوه بر آن این امکان وجود دارد که رفلکسولوژی برای مبتلایان به دیابت، استئوآرتریت، مشکلات گردش خون، عفونت‌های فعال، سنگ کیسه صفرا، سنگ کلیه و یا انواع خاصی از سرطان مناسب نباشد. علاوه بر آن توصیه می‌شود که زنان باردار برای انجام آن احتیاط کنند.

کارشناسان نظرات متفاوتی در این باره ارائه می‌دهند. بسیاری بر این باورند که بازتاب شناسی یک گزینه مناسب برای بهبود تکنیک‌های تنفس را در اختیار زنان باردار قرار می‌دهد تا به آن‌ها برای عملکرد بهتر در دوران بارداری و زایمان کمک کند.

به دلیل تقویت و تعادل انرژی و آرامش در زنان، این روش توسط برخی از پزشکان توصیه می‌شود. با این حال نکته‌ای که لازم است به آن توجه داشته باشید همین است، به این معنی که قبل از اقدام برای ماساژ درمانی پا در سالن ماساژ اصفهان حتما با پزشک و متخصص خود مشورت نمایید.

تفاوت بازتاب شناسی با سایر روش‌های درمان

بسیاری از افراد رفلکسولوژی را با ماساژ و یا طب سوزنی اشتباه می‌گیرند. با این حال لازم است بدانید که بین این روش‌های درمانی تفاوت‌های اساسی وجود دارد.

علاوه بر آن در مقابل روش ماساژ و رفلکسولوژی، ریکی قرار دارد که شامل هیچ گونه دستکاری و فشار فیزیکی نمی‌شود، بلکه در عوض از لمس سبک با زمینه ارتعاش برای درمان استفاده می‌شود. روند درمان دردها با ماساژ درمانی سریع‌تر انجام می‌شود.

در طب سوزنی نیز نقاط خاصی از بدن انتخاب می‌شوند و سوزن‌ها در این نقاط قرار می‌گیرند. نقطه اشتراک میان این روش‌ها این است که به طور موثر می‌توانند برای مدیریت استرس و رفع آن مفید واقع شوند.

به یاد داشته باشید که بازتاب شناسی برای تشخیص و یا درمان بیماری استفاده نمی‌شود. افرادی که در سراسر جهان از آن استفاده می‌کنند برای تکمیل درمان سینوزیت، اختلال پیش از قاعدگی، کاهش اضطراب و مسائلی مانند آن برای دریافت این روش اقدام می‌کنند.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *