تکنیک ماساژ درمانی

اگر در زمان‌های خاصی از روز احساس خستگی می‌کنید و یا اطرافیان به شما می‌گویند که این اواخر لاغر شده‌اید، شاید به جای پناه بردن به یک فنجان قهوه و یا یک لیوان چایی برای بازیابی آرامش، بهتر باشد روش‌های دیگری را امتحان کنید. به این دلیل که آن‌ها تنها تسکین‌های موقتی را به شما ارائه می‌دهند. اکثر ما درباره روش‌های سنتی که از مادربزرگ‌ها و قدیمی‌ترها درباره تقویت انرژی وجود دارد، مطلع هستیم. به عنوان مثال مطالعات زیادی وجود دارد که بیان می‌کند تغذیه سالم و یا تحرک بیشتر می‌تواند به بهبود سلامت شما کمک کند. اما آیا تکنیک ماساژ درمانی سطح انرژی بدن را افزایش دهد؟
در کنار تمام این روش‌ها و پیشنهادها، تکنیک ماساژ درمانی می‌تواند مفید و موثر باشد. طبق تحقیقات انجام شده درمان دردها با ماساژ درمانی امکان‌پذیر است.

چگونه تکنیک ماساژ درمانی به افزایش انرژی بدن کمک می‌کند؟

برای درک بهتر ارتباط میان تکنیک ماساژ درمانی و سطح انرژی بدن، ابتدا لازم است که به سیستم لنفاوی توجه داشته باشید. این سیستم وظیفه حرکت خون در بدن را بر عهده دارد و در نتیجه سموم، باکتری‌ها و سایر مواد زائد را از بدن خارج می‌کند.
خبر خوب این است که این سموم به ندرت باعث نگرانی و ایجاد بیماری می‌شوند، اما خبر بدی که وجود دارد این است که تجمع آن‌ها باعث می‌شود که سطح ایمنی بدن کاهش یافته و در نتیجه سطح انرژی را پایین می‌آورند.
تفاوتی ندارد ماساژی که دریافت می‌کنید از نوع سوئدی است یا ماساژ دیپ تیشو این فرایند قرن‌هاست که به سیستم لنفاوی بدن کمک کرده است. به همین دلیل است که پس از گذشت سال‌ها، همچنان مورد استفاده قرار گرفته و موثر است.

مزایای ماساژ درمانی

ممکن است پس از یک جلسه دریافت ماساژ در کلینیک ماساژ در اصفهان احساس کنید که لازم است به سرویس بهداشتی مراجعه کنید، مهم‌ترین دلیل آن تحریک سیستم لنفاوی بدن در خروج و دفع سموم از بدن است. روغن‌های طبیعی و سایر لوازم جانبی ماساژ می‌توانند به تقویت این رخداد کمک کنند. زمانی که ناخالصی‌ها از بین بروند، به طور طبیعی احساس سلامتی و انرژی بیشتری خواهید داشت.
مطالعات متاآنالیز در سال ۲۰۱۰ نشان داده است که تاثیر ماساژ درمانی برای کاهش افسردگی مثبت جواب داده است. یکی از آزمایشات انجام شده نشان داده است که جلسات کوتاه یوگا و ماساژ دو بار در هفته به مدت ۱۲ هفته به کاهش افسردگی و اضطراب در زنان باردار منجر شده است.

ماساژ؛ روش جایگزین قرص‌های خواب آور

گاهی کمبود سطح انرژی باعث می‌شود که کیفیت و زمان خواب شما دچار مشکل شود. اصلی‌ترین  دلیل آن می‌تواند ناشی از تغییر سطح هورمون استرس کورتیزول باشد. با این حال شواهد بسیاری وجود دارد که نشان داده است ماساژ برای کاهش سطح کورتیزول و افزایش سطح سروتونین و موادی که به تولید ملانین منجر می‌شوند، موثر بوده و به تقویت خواب آرامش بخش کمک می‌کند.

نکاتی برای افزایش سطح انرژی

ترفندهای ساده‌ای وجود دارد که می‌تواند به ازای هر جلسه ماساژ درمانی به افزایش سلامت فرد منجر شده و باعث بهبود آن شود. نوشیدنی مقدار زیادی آب قبل از ماساژ به دریافت مزایای انرژی زا منجر می‌شود. در حقیقت اکثر ماساژورها به افرادی که برای درمان به آن‌ها مراجعه می‌کنند توصیه می‌کنند قبل از جلسه، حتما یک لیوان آب کامل بنوشند. به این دلیل که این روند به دفع سموم و مواد زائد بدن منجر می‌شود.

مزایای ماساژ درمانی

ممکن است برای اولین بار، این راه به عنوان یک انتخاب غیر متعارف به نظر برسد. با این حال لازم است بدانید که مطالعات علمی حاکی از آن است که تکنیک ماساژ درمانی به اندازه بسیاری از روش‌های موثر موجب تقویت انرژی شده و یک جایگزین ایمن و در دسترس است.

بهبود عملکرد عضلات بدن با ماساژ

ماساژ در واقع مجموعه‌ای از تکنیک‌های اثبات شده برای کمک به بهبود عضلات خسته و یا برای افزایش فعالیت‌های عملکرد بدن و کاهش یا جلوگیری از شروع درد است. هر چند عضلات به خودی خود طی یک فرایند طبیعی بهبود می‌یابند، با این حال به کمک ماساژ در مرکز تخصصی ماساژ اصفهان می‌توانید به افزایش گردش خون، بیرون راندن اسید لاکتیک در بدن و وارد شدن اکسیژن در خون کمک کنید.

ماساژ سوئدی و فشرده سازی گسترده عضلات همگی می‌تواند در بهبود و افزایش جریان خون کمک کند، طبیعی است که این روند باعث بهبود بافت همبند و عضلات می‌شود. تحقیقات نشان داده است، ورزشکارانی که پس از تمرین و ورزش ماساژ دریافت می‌کنند، سریع‌تر و با تحمل درد کمتری بهبود می‌یابند.

بازیابی سریع‌تر ماهیچه‌ها مساوی با خستگی کمتر است. به کمک این روش درد تسکین می‌یابد و به طور قابل ملاحظه کاهش پیدا می‌کند. اکثر ما هنگام تمرکز و یا حتی خوابیدن دچار مشکل شده‌ایم، با این حال همواره روش‌هایی وجود دارد که به پایان یافتن خستگی شما کمک می‌کند.

زمانی که دردهای شما تسکین یابد، به طور غیر مستقیم سطح انرژی بدن بهبود پیدا می‌کند. فواید ماساژ درمانی علاوه بر تاثیری که در افزایش سطح انرژی بدن و یا به عبارتی کمک به کاهش خستگی انسان دارد، باعث شده است تا بسیاری از بیماری‌های دیگر مانند فیبرومیالژیا بهبود یابد و یا حداقل دردهای ناشی از آن کاهش یابد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *