ماساژ دیپ تیشو

ماساژ بافت عمیق یا دیپ تیشو یک تکنیک ماساژ است که برای درمان مشکلات اسکلتی عضلانی مانند آسیب‌های ورزشی در سالن ماساژ استفاده می‌شود. ماساژ دیپ تیشو شامل اعمال فشار پایدار همراه با ضربه‌های آرام و عمیق به منظور هدف قرار دادن لایه‌های داخلی ماهیچه‌ها و بافت‌های همبند می‌باشد. این کار به آزادسازی تنش‌های عضلات و بافت‌ها کمک می‌کند.

علاوه بر این، به کمک افزایش جریان خون و کاهش التهابات، بهبود سریع‌تر اتفاق می‌افتد.

مزایای ماساژ دیپ تیشو چیست؟

ماساژ دیپ تیشو با مزایای جسمی و روانی بسیاری همراه است. شبیه به سایر تکنیک‌های ماساژ که روی بخش‌های خاصی تمرکز دارند، این روش به درمان درد عضلانی و بهبود سفتی ماهیچه‌ها و اسپاسم کمک می‌کند. علاوه بر آن می‌تواند باعث شود تا از نظر ذهنی رها شوید.

مطالعات انجام شده نشان داده است که ماساژ دیپ تیشو به کاهش درد افراد مبتلا به کمر درد مزمن کمک می‌کند. بسیاری از کارشناسان اثرات آن را با داروهای ضد التهاب و غیر استروئیدی مانند ایبوپروفن یکسان می‌دانند.

علاوه بر آن ماساژ بافت عمیق به این موارد کمک می‌کند:

۱- صدمات ناشی از ورزش

۲- فیبرومیالژیا

۳- فشار خون بالا

۴- سیاتیک

مقایسه دیپ تیشو با ماساژ سوئدی

ماساژ بافت عمیق و سوئدی دو نوع مختلف ماساژ درمانی به شمار می‌آید. در هر دو روش از ضربه‌های یکسانی استفاده می‌شود، تفاوت موجود در فشار اعمال شده است.

ماساژ دیپ تیشو در درجه اول برای درمان درد مزمن و آسیب‌های عضلانی و ورزشی است. در حالی که نوع سوئدی آن برای تقویت آرامش و کاهش فشار عضلات ناشی از فعالیت‌های روزمره مانند نشستن طولانی مدت پشت میز کار است. فواید ماساژ درمانی برای سلامتی بسیار زیاد است.

در ماساژ سوئدی از نوعی فشار ملایم که تنش کمتری نسبت به دیپ تیشو دارد، استفاده می‌شود. با این حال هر دو شامل استفاده از حرکات کف دست و انگشتان برای اجرای حرکات ورزشی و دستکاری بافت‌های نرم است. علاوه بر آن از حرکات آرنج و ساعد برای اعمال فشار بیشتر در ماساژ بافت عمیق استفاده می‌شود.

نوع ماساژ دیپ تیشو لایه‌های داخلی عضلات شما را مورد هدف قرار می‌دهد. از این دارو می‌توان برای درمان آسیب‌های عضلانی و تاندونی، درد و سفتی گروه‌های مختلف عضلات و مفاصل اصلی استفاده کرد. ماساژ سوئدی لایه‌های سطحی عضله را هدف قرار می‌دهد و بر قسمت‌هایی از بدن مانند گردن، شانه و کمر تمرکز دارد که بیشترین تنش را در خود حفظ می‌کنند.

ماساژ دیپ تیشو

روند ماساژ دیپ تیشو

قبل از شروع لازم است که ماساژور مرکز تخصصی ماساژ اصفهان از مشکلات شما آگاهی داشته باشد. به این دلیل که این روش می‌تواند کل بدن و یا نواحی خاصی از آن را درگیر کند.

پس از آن، از شما خواسته می‌شود که بر روی تخت ماساژ دراز بکشید. سطح پوشش شما بستگی به راحتی شما دارد، با این حال مناطق خاصی که تحت ماساژ قرار می‌گیرد باید در معرض دید ماساژور باشد. ابتدا با لمس سبک، عضلات شما شروع به گرم شدن می‌کند. پس از شناسایی مشکل در نواحی بدن، انجام حرکات درمانی با فشارهای مختلف آغاز می‌شود.

آیا دیپ تیشو عوارض جانبی دارد؟

پس از گذشت چند روز از ماساژ، احساس درد و کوفتگی ناشی از آن از بین می‌رود. استفاده از کیسه آبجوش و یا کمپرس سرد می‌تواند به تسکین درد شما کمک کند.

اگرچه دیپ تیشو عموما بی خطر است. با این حال ممکن است برای افرادی که سابقه بیماری و یا اختلال خاصی دارند، با مشکل همراه شود.

اگر این مشکلات را تجربه کرده‌اید، بهتر است پیش از ماساژ بافت عمیق با پزشک خود مشورت کنید:

۱- لختگی خون

۲- خون رقیق

۳- اختلال خونریزی

۴- افراد مبتلا به سرطان که به تازگی تحت شیمی درمانی و پرتونگاری قرار گرفته‌اند.

افرادی که از بیماری پوکی استخوان رنج می‌برند، بهتر است از ماساژ دیپ تیشو خودداری کنند، به این دلیل که ممکن است فشارهای ناشی از حرکات منجر به شکستگی شود. اگر باردار هستید، با توجه به توصیه پزشک خود برای دریافت آن اقدام کنید. در این مورد ممکن است ماساژ سوئدی گزینه بهتری برای شما باشد. علاوه بر آن، اگر دارای زخم باز بر روی بدن خود هستید و یا به عفونت پوستی خاصی مبتلا می‌باشید، برای جلوگیری از ابتلا به عفونت جدید یا وخیم شدن وضعیت موجود خود، بهتر است برای دریافت آن احتیاط کنید.

ماساژ دیپ تیشو

نکات قبل از ماساژ

پس از آنکه به ویژگی‌های قابل انتظار در ماساژ دیپ تیشو پی بردید، لازم است به نکاتی که پیش از آن موظف به اجرای آن هستید، توجه کنید.

۱. حفظ آرامش

به یاد داشته باشید که ممکن است ماساژ بافت عمیق باعث ایجاد درد شود. این مسئله می‌تواند شما را عصبی کند، با این حال سعی کنید حین درمان، آرامش خود را حفظ کنید. علاوه بر این درد ایجاد شده در طول درمان موقتی است و مدتی پس از دریافت ماساژ در سالن ماساژ اصفهان نه تنها احساس ناراحتی که در عضلات خود احساس می‌کنید تمام می‌شود، بلکه احساس بهتری خواهید داشت.

۲. نوشیدن مقدار آب زیاد

ماساژ دیپ تیشو می‌تواند به تحریک گردش خون و سیستم لنفاوی بدن شما کمک کند. این به معنای تامین مواد مغذی مهم و اکسیژن به عضلات شما و علاوه بر آن کمک به پاکسازی سموم در سلول‌ها خواهد بود. به همین منظور برای انجام موثرتر این عملکرد، بدن به آب فراوان احتیاج خواهد داشت.

ممکن است پس از ماساژ به دستشویی نیاز داشته باشید، این خوب است به این دلیل که نشان دهنده این است که بدن شما از شر سموم و مواد زائد خلاص می‌شود. مصرف چندین لیوان آب اضافی به معنای اثرات مفید در حین ماساژ دیپ تیشو خواهد بود. از انواع ماساژ و مزیت‌‌‌های آن برای سلامتی جسم و روح هرگز غافل نشوید.

۳. استفاده از یخ

می‌توانید پس از اتمام ماساژ با استفاده از قرار دادن یخ بر روی قسمت‌های عضلانی که بیشترین فشار را دریافت کرده بودند، تورم و درد خود را کاهش دهید.

مهم‌ترین فواید ماساژ دیپ تیشو کمک به کاهش درد مزمن عضلات، توانبخشی و بازیابی ورزشکاران، کاهش دردهای ناشی از سندرم تونل کارپال، آرتروز، سیاتیک، تحرک محدود، دردهای کمر و مواردی از این دست خواهد بود.

در اکثر این موارد هدف اصلی ماساژ دیپ تیشو، کاهش احساس ناراحتی و درد فرد و همچنین تسریع بهبودی او خواهد بود. اگر برای دریافت ماساژ بافت عمیق در مراکز ماساژ در اصفهان اقدام می‌کنید، ابتدا بهتر است اطمینان حاصل کنید که درمانگر مورد نظر شما از تجربه و تخصص کافی در این زمینه برخوردار است، سپس با بررسی سوابق و نظرات مشتریان او، به مرکز درمانی مورد نظر خود مراجعه کنید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *