ماساژ فول بادی

در صورتی که از استرس شدید رنج می‌برید، می‌توانید با یک ماساژ فول بادی که کل بدن را ماساژ می‌دهد، بعد از یک روز سخت کاری و خسته کننده به آرامش برسید. در سال‌های قبل، ماساژ تنها راه درمانی برای آرامش بدن به حساب می‌آمد. این کار تنها در کلینیک‌های زیبایی انجام می‌شد، اما در حال حاضر این تکنیک فراتر از این مرزها رفته است و وارد یک عرصه‌ی پزشکی شده است و به صورت تخصصی‌تر به آن نگاه می‌شود.

فواید ماساژ فول بادی

ماساژ ماساژ فول بادی در مراکز معتبر ماساژ اصفهان مزیت‌های بسیار زیادی دارد به این صورت که شما هم از لحاظ ذهنی و هم جسمی می‌توانید به آرامش برسید، لذا در صورتی که مبتلا به بیماری خاصی هستید مانند سرطان، لختگی خون، روماتیسم یا پوکی استخوان و غیره بهتر است پس از انجام ماساژ کامل بدن از یک پزشک متخصص در این زمینه کمک بگیرید تا شما را راهنمایی کند.

فواید ماساژ فول بادی عبارت است از:

  1. بهبود تنفس
  2. از بین بردن استرس، افسردگی
  3. سلامت قلب
  4. افزایش سیستم گوارش
  5. بهبود کیفیت خواب
  6. افزایش انعطاف پذیری بدن
  7. کاهش ورم بعد از جراحی و آسیب دیدگی
  8. دفع سموم در بدن
  9. برطرف کردن خستگی‌ها
  10. بالا رفتن جریان خون در بدن
  11. شادابی و سلامتی پوست
  12. بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن
  13. درمان درد و گرفتگی‌های عضلانی

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

۱. بهبود تنفس

فواید ماساژ درمانی برای بدن بسیار زیاد است. در نخستین جلسه ماساژ، درمانگر معمولا از افراد می‌خواهد که نفس عمیق بکشند، این روش یکی از سریع‌ترین روش‌ها برای کاهش استرس است، احتمال بسیار زیاد اولین تنفسی که انجام می‌دهید، آهی که کشیده می‌شود از سر بهبود است، همچنین دیافراگم، قفسه سینه و گردن، ماهیچه‌هایی در دنده‌ها وجود دارد که به نفس کشیدن شما کمک می‌کند. با توجه به تنش‌ها و گرفتگی‌های بسیاری که در عضلات شانه، قفسه سینه و گردن شما جمع می‌شوند تماماً ناشی از استرس است در این شرایط نفس کشیدن بسیار سخت می‌شود.

درمانگر موظف است که بر روی بخش‌هایی از عضلات شما که گرفتگی زیاد است کار کند. این کار باعث شود که شما بهتر تنفس کنید و تمامی گرفتگی‌ها را برطرف می‌کند، اما نباید انتظار داشته باشید که در یک جلسه تمامی گرفتگی‌های بدنتان کاملاً برطرف شود. زیرا ممکن است شما نیاز به چندین بار ماساژ داشته باشید تا بتوانید تنفس خوبی داشته باشید. در صورت تمایل می‌توانید از درمانگر خود بخواهید که ماهیچه‌های بین دنده‌ها، را نیز ماساژ دهد تا تنفس طبیعی‌تر انجام شود.

۲. از بین بردن استرس، افسردگی

از دیگر فواید ماساژ فول بادی این است که میزان استرس شما را تا حدود بسیار زیادی کاهش می‌دهد. تاثیر ماساژ درمانی برای کاهش افسردگی فوق‌العاده است. با توجه به اینکه در حال حاضر از نظر علمی ماساژ به عنوان درمان افسردگی اثبات نشده است، لذا طبق آزمایش‌هایی که بر روی افرادی که دچار افسردگی بوده‌اند، دریافته‌اند که ماساژ می‌تواند بر به درمان افسردگی کمک کند.

فواید ماساژ فول بادی

۳. سلامت قلب

از دیگر فواید ماساژ فول بادی سلامت قلب است. این نوع ماساژ باعث افزایش بازگشت سیاهرگی شما می‌گردد. این کار باعث می‌شود که جریان خون و اکسیژن به تمامی اندام‌ها افزایش یابد و در نهایت باعث می‌شود که سیستم قلب و عروق شما آرام شود و گردش خود در بدن شما نیز بهبود پیدا کند، همچنین فعالیت‌های شما نظیر خواب و خوراک‌تان نیز به خوبی تنظیم می‌شود که باعث منظم شدن فشار خون و ضربان قلب‌تان نیز می‌گردد.

۴. افزایش سیستم گوارش

در صورت داشتن استرس باعث به هم خوردن سیستم گوارش در بدن می‌شود به همین علت ماساژ فول بال می‌تواند بر روی پردازش غذا و مواد غذایی تاثیر فوق العاده‌ای بگذارد. سیستم عصبی پاراسمپاتیک گوارش را به خوبی تنظیم می‌کند، همچنین موجب تولید مواد شیمیایی مانند اسید معده و انسولین می‌گردد که در نهایت منجر به حرکت حلقوی که غذا در روده شما به حرکت در می‌آورد، می‌گردد. برای تنظیم شدن گوارش می‌توانید از ماساژ سوئدی کلاسیک استفاده کنید که یک ماساژ شکمی است و مستقیماً بر روی روده بزرگ کار می‌کند. زمانی که غذا به آرامی در سیستم گوارش شما حرکت می‌کند با فعالیت شکم، روده‌ها، پانکراس و صفرا جذب مواد غذایی بیشتر می‌شود در نتیجه باعث بهبود سیستم گوارش می‌گردد.

۵. بهبود کیفیت خواب

با انجام ماساژ در بهترین مرکز ماساژ اصفهان شما می‌توانید استرس خود را کاهش دهید و به آرامش برسید در نهایت خواب بهتر و آرامش بخش‌تری نیز خواهید داشت و هنگام بیدار شدن نیز احساس خستگی نخواهید داشت.

۶. افزایش انعطاف پذیری بدن

با انجام دادن ماساژ کامل بدن باعث آزاد شدن عضلات‌تان می‌گردد و سبب آرامش می‌شود.

۷. کاهش ورم بعد از جراحی و آسیب دیدگی

برای کاهش ورم‌های خود بعد از جراحی و آسیب دیدگی لازم است که یک ماساژ فول بادی کاملاً حرفه‌ای انجام دهید.

فواید ماساژ فول بادی

۸. دفع سموم در بدن

برای حفظ تعادل مایع لنفی و کارایی سیستم ایمنی در سیستم لنفاوی که بسیار مهم است. رگ‌های لنفاوی که در کنار رگ‌های خونی در بدن کشیده شده‌اند، همچنین به دلیل وجود گره‌های لنفاوی زیادی که بر روی گردن، زیر بغل و کشاله ران وجود دارد، موجب تحریک بافت‌های نرم بدن شما شده است و در نهایت سموم توسط خون و سیستم لنفاوی به سهولت و فوری از بدن خارج شود.

۹. برطرف کردن خستگی‌ها

از معروف‌ترین مزیت‌های ماساژ فول بادی کاهش خستگی است که نتیجه آن افزایش کیفیت خواب، آرامش بخشی بیشتر و کاهش خستگی در پایان روز کاری می‌باشد.

۱۰. بالا رفتن جریان خون در بدن

برای انتقال اکسیژن و دیگر مواد غذایی به بافت‌ها و اندام‌ها می‌توان از ماساژ کامل بدن استفاده کرد.

۱۱. شادابی و سلامتی پوست

از دیگر مزیت‌های ماساژ فول بادی می‌توان به از بین بردن سلول‌های مرده پوست اشاره کرد که با تحریک کردن جریان خون سبب شادابی و سلامتی پوست می‌شود، همچنین منجر به بازسازی بافت پوست و به رفع لکه‌ها و آسیب‌های پوستی نیز کمک می‌کند.

۱۲. بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن

با انجام دادن ماساژ فول بادی می‌توانید سیستم لنفاوی بدن خود را تحریک کنید که در محافظت از بدن به سیستم ایمنی کمک بسزایی می‌کند و باعث می‌گردد که سیستم ایمنی بدن شما عملکرد بهتری داشته باشد.

۱۳. درمان درد و گرفتگی‌های عضلانی

با انجام فرایند ماساژ فول بادی شما می‌توانید درد و گرفتگی‌های خود را تسکین دهید، همچنین این فرایند موجب ترشح اندورفین، که در بدن نقش یک مسکن را دارد. با این نوع ماساژ شما می‌توانید دردهای مزمن مانند میگرن را نیز تا حدود زیادی کاهش دهید. در ضمن نیز برای دردها و آسیب‌های ورزشی بسیار موثر است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *